NESREĆA SE ISTRAŽUJE

Prometni stručnjak o razlozima pada zrakoplova u Puli: ‘Udaralo je jugo, pilot je vjerojatno loše reagirao...‘

Željko Marušić rekao je da je početak letne sezone za lake sportske zrakoplove kritično razdoblje jer su mnogi nedovoljno pripremljeni i loše održavani

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu istražit će nesreću

 Goran Sebelic/Cropix

Prof. dr. sc. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu naveo je u tekstu za Autoportal pet čimbenika koji su mogli dovesti do pada malog sportskog zrakoplova Virus Pipistrel u kojem je poginuo njemački bračni par.

Podsjetimo, bračni je par poginuo u petak oko podneva pri polijetanju iz pulske zračne luke.

- Laki sportski zrakoplov Pipistrel Virus je sa Zračne luke Pula uzletio uzletno-sletnom stazom 0927, smještenom na pravcu istok-zapad, koja je u trenutku polijetanja bila pod udarom južnog vjetra “juga“. Kod većeg i snažnijeg zrakoplova taj bi utjecaj bio malen, a kod malog, razmjerno slabo motoriziranog zrakoplova, taj je utjecaj bio značajan - navodi Marušić za Autoportal.

- Tijekom polijetanja, zbog mogućeg manjkavog održavanja, u kritičnoj fazi leta pilot vjerojatno nije imao na raspolaganju punu snagu motora - dodao je profesor.

- Pilot koji je lakim sportskim zrakoplovom Pipistrel Virus upravljao s kopilotom možda je loše reagirao u nepovoljnim, odnosno kritičnim okolnostima, dodatno pogoršanim bočnim udarom juga te je “prevukao” zrakoplov (previše povećao napadni kut, što je izazvalo slom uzgona (stoliranje), a specifičnom koncepcijom, s T-repom, i drastičan slom uzgona (superstoliranje)) uz dodatno destabiliziranje udarom bočnog vjetra. Zrakoplov je upao u kovit i potpuno izgubljenu situaciju, koja je rezultirala neminovnim padom - konstatirao je Marušić.

- Ne može se isključiti ni gubitak letnih sposobnosti pilota uslijed zdravstvenih problema - ustvrdio je profesor.

- Tragične posljedice pri padu s razmjerno male visine potakla je i konstrukcija zrakoplova s malom pasivnom sigurnošću - zaključio je Marušić.

Profesor je dodao da je početak letne sezone za lake sportske zrakoplove kritično razdoblje jer su mnogi nedovoljno pripremljeni i loše održavani. Rekao je i da se standardi održavanja lakih sportskih zrakoplova neusporedivo manje kontroliraju nego kod velikih putničkih i transportnih zrakoplova.

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu istražit će nesreću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:35