Samo tjedan dana nakon nesreće na Kvaternikovom trgu u kojoj je, zbog pijanog vozača, život izgubilo dvoje pješaka, nova obijesna vožnja na ulicama Zagreba čistom je srećom završila bez ozbiljnijih posljedica.
Rušio metalne stupiće
Audi A6 kojim je upravljao 46-godišnji državljanin Srbije, na Ilici se počeo nekontrolirano zanositi te je, kod križanja s Reljkovićevom, odmah kod Trga dr. Franje Tuđmana, udario u semafor. Kako je automobil jurio velikom brzinom iz smjera Trga bana Josipa Jelačića, udar u semafor nije ga zaustavio nego je nastavio klizati kolnikom te prešao na lijevu stranu Ilice. Tamo je srušio metalne stupiće i nastavio se kretati pločnikom punim pješaka.
U tom se trenutku na pločniku zatekao otac gurajući dječja kolica u kojima se nalazila tromjesečna beba. Otac je instinktivno reagirao i odgurnuo kolica na tramvajsku prugu, a sam se bacio u lijevu stranu, u haustor jedne od zgrada na tom dijelu Ilice, kako bi sačuvao goli život. Za njime se u stubište zgrade bacila i jedna starija gospođa. Audi je proklizao i konačno se zaustavio, srećom bez da je ikoga ozlijedio. U svom je klizanju pločnikom srušio polovicu stepenice pečenjarnice City bar grill i ostrugao dio pločnika.
Jedva je govorio
Dijete je kolima Hitne pomoći odmah prevezeno u Dječju kliniku u Klaićevoj ulici, no samo iz preventivnih razloga jer je srećom izbjeglo teške ozljede. Naime, dijete je ispalo iz kolica na tramvajsku prugu, a očevici govore kako je pravo čudo što na tom, vrlo prometnom dijelu Ilice, u tom trenutku nije bilo jurećih automobila ili tramvaja.
Očevici na mjestu događaja jučer su nam ispričali kako je muškarac bio vidno pijan. Kažu kako gotovo nije mogao govoriti. Iako se nesreća dogodila u ranim prijepodnevnim satima, alkotestom je, neslužbeno doznajemo, utvrđeno da je vozač u krvi imao 1,87 promila alkohola u krvi.
- Kad sam čula strašan udarac izašla sam iz trgovine da vidim treba li kome pomoći. Nije mi bilo jasno što se dogodilo. Pitala sam vozača je li mu pozlilo, jer nisam imala drugog objašnjenja. A on je slegnuo ramenima i rekao ‘ma, ništa se nije dogodilo’ - ispričala nam je jučer nakon nesreće potresena prodavačica Marija iz salona frizerske opreme neposredno uz mjesto nesreće.
Čini se da policiju, u slučaju ovog vozača, čeka ozbiljna istraga. Naime, na mjestu nesreće, od djelatnika cestarskih službi, doznali smo kako je muškarac Ilicom velikom brzinom jurio zato što je bježao od policije, ali tu informaciju jučer nismo mogli potvrditi.
Napad bijesnih građana
Nakon nesreće policija je vozača Audija morala zaštititi od bijesnih građana kojima je dosta divljanja na ulicama metropole. Mnogi su se prolaznici pitali koliko je još ovakvih nesreća potrebno da bi netko poduzeo nešto kako bi se pijani i obijesni vozači izbacili iz prometa.
Danas će se vjerojatno doznati hoće li vozač biti prekršajno ili kazneno gonjen. Naime, postoji mogućnost da Državno odvjetništvo njegovo postupanje okarakterizira i kao dovođenje u opasnost općeopasnom radnjom ili sredstvom, za što je zaprijećena zatvorska kazna.
Najčešće žrtve pješaci
Nesreća koja je umalo imala tragične psljedice dogodila se samo dan nakon što je zagrebačka policija iznijela dramatične podatke. U prva četiri i pol mjeseca ove godine na zagrebačkom području u prometu je poginulo gotovo tri puta više ljudi nego u istom razdoblju lani.
Od početka godine u 12 nesreća poginulo je 15 osoba, dok ih je u istom lanjskom razdoblju poginulo šest. Od ukupno 15 poginulih sudionika najviše je pješaka, osam, pet vozača i dva putnika.
Najčešći prekršaji i uzroci prometnih nesreće na području Zagreba su nedopuštena brzina i alkohol. Priznaje to i zagrebačka policija i najavljuje akcije koje bi trebale smanjiti broj nesreća.
Nesreće na Kvaternikovu trgu i jučerašnju nesreću u Ilici skrivili su vozači koji su vozili prebrzo u stanju teškog pijanstva. Iako je jednom od mjera kojima se htjelo stati na krajovakvim slučajevima bilo predviđeno i kazneno prijavljivanje za obijesnu vožnju, takvih prijava u zadnje tri godine nije bilo.
Pozadina većeg broja nesreća
Samo lani na prometnicama je poginulo 348 osoba. Podatak je to koji zabrinjava, a lošeg stanja sigurnosti prometa na cestama svjesno je i novo rukovodstvo policije. Prometna policija u Ravnateljstvu policije i u Zagrebu bila je opterećena korupcijskom aferom u koju su bili upleteni njezini šefovi. Kadrovski loše vođena, bez autoriteta, sve to odrazilo se i na rad prometne policije koji je bio usmjeren na represiju, a manje na preventivu.
I ta je represija u pravilu bila usmjerena prema građanima koji čine beznačajne prometne prekršaje, a ne prema onima koji divljaju na cestama. Prometni stručnjaci, ali i policija, kako neslužbeno doznajemo, rješenje za zaustavljanje “divljaka” na cestama vide i u trajnom oduzimanju vozila onima koji učestalo čine najteže prometne prekršaje. No, za takvu drastičnu mjeru bio bi nužan i politički konsenzus zbog mogućih optužbi da time ugrožavaju pravo vlasništva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....