ISTRAGA SURADNJE MEDIA SPOTA I HTV-A

Šelebaj optužuje: Softić je Liliću dao 150.000 kuna mita

 Damjan Tadić / CROPIX

Edvin Softić preda mnom je Miroslavu Liliću predavao ukupno 150.000 kuna za plasiranje projekata Media Spota na HTV - izjavio je u svojoj obrani, kako neslužbeno doznajemo, Vladimir Šelebaj Sellier, bivši suprug donedavne zvijezde HTV-a Dijane Čuljak, osumnjičen u aferi Core Media.

Šelebaj te isplate Liliću povezuje s poguravanjem dviju emisija, “Genijalci” i “Ništa osobno”.

Znali za Dijanu Čuljak

Nakon što je USKOK prvo otvorio istragu protiv programskog direktora Nove TV Siniše Svilana, sumnjičeći ga da je primio više od 250.000 eura mita od Core Medie, tužiteljstvo je, tvrde naši izvori, formiralo i poseban spis zbog sumnji da je bilo podmićivanja i prema rukovodećim ljudima na HTV-u.

Dok je tvrtka Core Media poslovala s Novom TV, plasirajući emisije, primjerice “U sridu”, “1 na 1” i druge, uz plaćanje, prema optužbi USKOK-a, “provizija” Svilanu od po nekoliko tisuća eura mjesečno, paralelno se odvijala i suradnja s javnom televizijom. Međutim, ta poslovna suradnja s HTV-om morala se prikriti zbog Dijane Čuljak.

Šelebaj je u svojoj obrani izjavio kako su cijeli produkcijski posao 2004. godine predložili njegova tadašnja supruga Dijana Čuljak i njezin prijatelj Edvin Softić. Upravo je Softić, zbog svog prijateljstva sa Svilanom i Lilićem, tvrdi Šelebaj, inicirao suradnju najprije s Novom TV, a potom i s HTV-om.

Iz istrage proizlazi da je rukovodstvo HTV-a znalo tko zapravo nudi spomenute projekte. Šelebaj je potvrdio da su šefovi na HTV-u tražili da se zaobiđe Core Media zbog toga što je radila za konkurenciju, ali i zbog Dijane Čuljak.

Licencu za “Genijalce” otkupila je Core Media, a pilot-emisija najprije je, prema Šelebajevoj obrani, pokazana Liliću, koji je onda snimku pokazao Mariji Nemčić.

Prije otkupa emisije održan je sastanak na HTV-u na kojemu je od Šelebaj i Softića zatraženo da se taj projekt ponudi preko neke druge tvrtke koja se ne može povezati sa Šelebajem i D. Čuljak. Navodno je upravo zbog toga osnovana tvrtka Media Spot, na čijem je čelu bio Edvin Softić. Tako je suradnja s HTV-om ostvarena preko tvrtke Media Spot kojoj je Core Media ustupila kupljenu licencu za Genijalce. Dakle, iz svega proizlazi da su čelni ljudi HTV-a itekako znali da se u pozadini krije suradnja s tvrtkom vlastite novinarke i urednice Dijane Čuljak.

Što se tiče Šelebajeve izjave da je Softić i davao novčane provizije Miroslavu Liliću, za sada nema informacija da je nadležno tužiteljstvo i formalno otvorilo istragu protiv samog Lilića. No, određene provjere i druge predistražne radnje se provode.

Bez javnog natječaja

Nakon što je osam godina proveo na mjestu direktora Croatia Recordsa, Miroslav Lilić je na Novoj TV od 2000. do 2002. bio glavni urednik. Tri godine poslije vraća se u kuću u kojoj je i započeo karijeru, postavši 2005. savjetnikom Mirka Galića, tadašnjeg glavnog ravnatelja za program na HTV-u. Na istoj funkciji Lilić je ostao kada je Galića na mjestu ravnatelja zamijenio Vanja Sutlić.

Emisije “Genijalci” i “Ništa osobno” HRT-u je 2005. godine ponudila tvrtka Media spot, bez javnog natječaja. Jedna emisija “Genijalaca” HRT je stajala 75.000 kuna, dok je “Ništa osobno” koštalo 50.000 kunu po emisiji, s tim da je HTV osiguravao studio, rasvjetu, scenografiju, režiju, kamere, tehničku ekipu… Prosječna gledanost “Genijalaca” bila je oko devet posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 11:50