Godinu dana od stravične prometne nesreće na zagrebačkoj zaobilaznici između čvorova Lučko i Buzin, u kojoj je izgubila život Anida Z. (28) iz Travnika, novozagrebačko Općinsko državno odvjetništvo podignulo je optužnicu protiv njezina supruga, Švicarca Amze I. (42), inače financijskog savjetnika. Pokojnica je bila suvozačica u Audiju Q3 švicarskih oznaka koji se pod okriljem noći 14. srpnja zabio u stražnji dio teretnjaka s prikolicom tvrtke iz Niša, nakon čega je poklopac motora ostao doslovno zabijen u teretnjaku. Suputnica je nažalost odmah preminula, a njezina sestra je, nakon oporavka od teških ozljeda, s policijom i tužiteljstvom podijelila svoja saznanja. Vozač, pak, koji se tereti da je iz nehaja skrivio nesreću sa smrtnim ishodom, pred istražiteljima se branio šutnjom.
Dan prije tragedije vozač teretnjaka Saša N. dovezao se iz Srbije u Hrvatsku. Zbog robe je proveo cijeli dan u carinarnici na Jankomiru, nakon čega je otišao u Prigorje Brdovečko odvesti aluminijske profile. Nakon istovara robe odvezao se do Motela Plitvice, gdje je u kamionu spavao koristeći nužnu pauzu od devet sati.
- S parkirališta Motela Plitvice krenuo sam u 2.10 sati. A kako se nakon jednog kilometra dogodio prekid u navigaciji, zaustavio sam kamion u zaustavnoj traci i pokrenuo navigaciju te nastavio vožnju. Problem s navigacijom se nastavio pa sam odlučio sići s autoceste i na nekom parkiralištu riješiti problem. Vozio sam 60-70 km/h prateći znakove za izlazak i skretanje s ceste. Promet je bio srednje gust. Najednom sam osjetio snažan udarac u kamion i skrenuo na preticajnu traku te počeo kočiti. Zaustavio sam kamion i vidio da je na stražnji njegov dio zalijepljeno pola auta bijele boje, a u daljini je bio ostatak vozila - ispričao je vozač kamiona. Potom su se, nastavlja, i drugi auti počeli zaustavljati. Uočio je i muškarca koji je vozio auto iz nesreće.
- Bio je u totalnom šoku, vikao je, zapomagao, lovio se za glavu, klečao. A ženska osoba na stražnjem sjedištu je jako plakala, dok je suvozačev dio bio potpuno smrskan. Auto nije imao ni krov ni vrata poklopca jer su ti dijelovi ostali zabijeni u mom kamionu. Došla je Hitna vrlo brzo i tada sam čuo da je na suvozačevu mjestu poginula žena - zaključio je vozač kamiona.
Sestra preminule djevojke Ajla Z. ispričala je da je krenula iz Švicarske sa svojom sestrom i njezinim mužem prema Travniku.
- Sve do dolaska u Zagreb nije bilo nikakvih problema tijekom vožnje. Veći dio puta sam spavala i nisam obraćala pažnju na promet ni kojom smo brzinom išli, tako da nisam vidjela kako je došlo do nesreće. Samo se sjećam da je Audi počeo naglo kočiti i da je stao jer sam se tad probudila - prisjetila se sestra preminule.
Prometni vještak izračunao je da se Audi kretao 128 km/h kad se zabio u teretnjak koji je vozio 56 km/h. Prije sudara nisu pronađeni tragovi kočenja pa stoga brzinu kretanja Audija prije nesreće ni tehničkim putem nije moguće utvrditi.
Međutim, izvanrednim tehničkim pregledom priključnog vozila teretnjaka utvrđena je neispravnost stražnjih pozicijskih svjetala, odnosno desno stražnje svjetlo prije sudara nije bilo uključeno. Pa postoji otvorena mogućnost da je vozač Audija mogao pravovremeno uočiti teretnjak i početi s kočenjem ili pretjecanjem da su, prema mišljenju vještaka, stražnja pozicijska svjetla na prikolici bila upaljena. Ostaje, međutim, otvorena i mogućnost uočavanja na vrijeme vozila ispred sebe ako su barem katadiopteri na prikolici bili čisti.
Unatoč svemu, novozagrebačko tužiteljstvo smatra da je vozač Audija Amza I. mogao na vrijeme, vozeći se s kratkim svjetlima, smanjiti brzinu kretanja svog vozila na brzinu kretanja teretnjaka s prikolicom, i to čak i u slučaju da, neposredno prije sudara, na prikolici nisu bila upaljena stražnja svjetla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....