TUGA U BLATU

TKO JE VOZAČ KOJI JE BMW-om UDARIO CURICU U BLATU Vozač bagera, ljubitelj nabrijanih automobila, ali i Jacka Daniel’sa. Ništa od toga ne skriva...

 
 Hanza Media

Neopisiva tuga zavladala je u zagrebačkom naselju Blato nakon što je u četvrtak oko 21 sat na pješačkom prijelazu, dok je prelazila kolnik s ocem i sestricom, život izgubila sedmogodišnja djevojčica.

Njezin život naprasno se ugasio zbog nesavjesnog vozača Davida K. (33) iz Zagorja koji je svojim nabrijanim BMW-om krapinskih registarskih oznaka i s 0,34 promila alkohola dojurio do zebre na Karlovačkoj cesti i udario curicu koja je prema propisima prelazila kolnik.

Bagerist

“Taj vozač... uzeo mi je dijete, uzeo mi je cijeli život. Neće tako lako proći zbog ovoga. Ja sam stao na zebru s curicama. Dojurio je jedan auto pa sam im rekao: ‘Stanite, vidite kako ovaj juri’. Tu je nepregledan zavoj. Osluškivao sam i nisam čuo nikoga po zvuku da dolazi pa sam kazao: ‘Možemo ići’. I moja Greta je krenula, bili smo na polovici ceste. I ovaj je dojurio. Bila je to velika brzina. Ne mogu procijeniti koliko, ali 80, 90, 100 km/h. Da, bila je to velika brzina jer na cesti nema tragova kočenja, nema ničega”, rekao je shrvani otac djevojčice za HTV na mjestu pogibije njegove kćerkice.

Tko je David K.? Vozač bagera, ljubitelj nabrijanih automobila, ali i Jacka Daniel’sa. Ništa od toga ne skriva nego, naprotiv, objavljuje na društvenim mrežama označavajući tako svoj status u društvu. Gdje je bio kobne večeri, nije poznato, kao ni kamo je žurio.

Drugi dan pojavili su se i podsjetnici na tragičan događaj. Lampaši uz cestu, osmrtnica na izlogu objekta i novi ležeći policajac koji je, da je postavljen na vrijeme, možda mogao spriječiti smrt 7-godišnje djevojčice. Naime, ni 24 sata nakon nesreće Zagrebačke ceste montirale su uspornike prometa na Karlovačkoj cesti pokraj kućnih brojeva 62 i 58A. Radovi su obavljeni bez ikakve najave ili regulacije prometa za manje od pola sata, iako su prije toga mještani mjesecima molili gradske institucije da osiguraju kobnu prometnicu.

Odgovornost

Prije tri mjeseca pokrenuli smo peticiju i poslali je mjesnom odboru, ali ništa se nije napravilo. A situacija je više nego opasna jer ovdje svakodnevno vise nesreće u zraku. Pa samo je ispred moje kuće bilo 30-ak nesreća, i to ozbiljnih u kojima su se automobili zabili u moju dvorišnu ogradu - kaže Ivan Holjak, dok drugi mještani ističu i problem nedovoljne rasvjete na prometnici.

Prije je na cesti bilo uspornika, i to čak osam duž cijele Karlovačke. No, prije pet godina je napravljena rekonstrukcija cijele prometnice i ležeći su policajci uklonjeni. Nakon obnove su postojale neke inicijative da se vrate, ali bez uspjeha jer su pojedinim građanima smetali uspornici zbog čijih im je stalnih vibracija bila poremećena statika kuće. Ipak, konstantna opasnost prisilila je cijelu zajednicu da se organizira oko rješenja i prije tri mjeseca su se građani napokon ujedinili. Pokrenuli su peticiju koju je potpisalo oko 200 stanovnika Blata i svoje prijedloge su uputili Mjesnom odboru Blato, čime je loptica odgovornosti pala na predsjednika Davora Tomaška. On je dopis proslijedio Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb - zapad te ističe da su prije dva mjeseca imali radni sastanak na terenu, gdje su dogovorili nove sigurnosne mjere.

- Frizirali smo asfalt kako bismo smanjili proklizavanje, uveli novu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, a poslali smo i dopis u kojemu smo tražili postavljanje ležećih policajaca na pet lokacija po Karlovačkoj cesti. No, previše je tu filtera koje jedan zahtjev mora proći prije realizacije - kaže Tomaško i ističe kako je žalosno da se morala dogoditi tragedija da bi se sustav napokon pokrenuo. Neki pak smatraju da se proces postavljanja uspornika mogao ubrzati da nije bilo protivljenja pojedinih građana. Jadranko Baturić, predsjednik Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb - zapad, ističe da je glavni krivac za ovu nesreću “idiot za volanom koji je ugasio život djeteta”, no da su ležeći mogli biti postavljeni ranije da nije bilo intervencija Davora Tomaška.

Brojni dopisi

Upravo je on kočio postavljanje ležećih policajca i godinama govorio da nisu potrebni. Svoje mišljenje je promijenio tek nakon mog pritiska, i to u veljači kada je poslao dopis za postavljanje uspornika. Ja sam ga odmah proslijedio nadležnima, ali problem su brojni zahtjevi drugih četvrti, što opravdani, što neopravdani, koji usporavaju taj proces - kaže Baturić. Predsjednik MO-a Blato pak negira te optužbe i navodi da otpočetka podržava postavljanje uspornika.

U dopisu koji je proslijeđen Gradu stoji pet prijedloga lokacija za postavljanje ležećih policajca, od kojih je jedna na mjestu nesreće, gdje su uspornici već postavljeni, no točne lokacije će se znati tek u ponedjeljak, nakon sastanka predstavnika gradske četvrti i Grada. Poslali smo upit Gradu u vezi s postavljanjem ležećih policajaca, no do zaključenja broja nismo dobili odgovor. Iz zagrebačke policije su pak odgovorili da u proteklih nekoliko godina nisu zaprimili nikakav zahtjev za postavljanje ili uklanjanje uspornika na Karlovačkoj cesti.

Takav je zakon: Da nije ubio curicu, ne bi odgovarao zbog 0,34 promila

Da kojim slučajem David K. sa 0,34 promila alkohola u krvi nije skrivio prometnu nesreću nego da je “samo” zatečen u vožnji prilikom kontrole prometa, ne bi bio sankcioniran, za razliku od mladih vozača za koje svaka koncentracija alkohola znači novčani prekršaj od 700 kuna. Međutim, David K. prouzročio je prometnu nesreću približavajući se pješačkom prijelazu neprilagođenom brzinom te se zaustavio prekasno, a iako je imao inače dopuštenu količinu alkohola za vožnju u normalnim okolnostima, u slučaju prometne nesreće i još sa smrtnim ishodom alkohol u krvi mu je otegotni uteg.

Prema postroženim izmjenama Zakona o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona, koji je nastupio početkom ove godine, stavak 4. članka 227 Kaznenog zakona koji se odnosi na prometnu nesreću s neizravnom namjerom sa smrtnom posljedicom prešao je iz općinske nadležnosti u županijsku. Za to kazneno djelo prekršiteljima zakona prijeti od tri do 12 godina zatvora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 19:00