U nesreći poljskog autobusa poginula su oba vozača, potvrdio je za Jutarnji list Darko Galić, glasnogovornik i zamjenik županijske državne odvjetnice u Varaždinu.
- Nedvojbeno je ustanovljeno tko je upravljao autobusom u trenutku nesreće jer je vozač koji je smrtno stradao bio u vozačkom sjedalu i vezan sigurnosnim pojasom - pojasnio je Galić okolnosti na temelju kojih je nedvojbeno ustanovljeno tko je od dvojice vozača koji su krenuli na put upravljao poljskim autobusom koji je u subotu u 5.40 sletio s autoceste A4 između Brezničkog Huma i Komina.
U autobusu je bilo 42 putnika koji su krenuli u petak ujutro iz Varšave na hodočašće u Međugorje, ali nažalost njih 11 je smrtno stradalo na mjestu nesreće, još jedna osoba je preminula u zagrebačkom KBC-u, a više desetaka je ozlijeđeno.
- Državno odvjetništvo mora ustanoviti je li počinjeno kazneno djelo i tko ga je eventualno počinio i donijeti odluku, ali sasvim sigurno je da se kazneni postupak ne može voditi protiv osobe ako nije živa. Moguće je da će se odlučiti da se cijeli postupak ustupi poljskom pravosuđu s obzirom na to da su svi stradali poljski državljani - rekao nam je glasnogovornik varaždinskog županijskog državnog odvjetnika.
Kao što smo već pisali, jedan od problema s kojima su se već suočili istražitelji je što je tahograf uništen tako da se nije mogla očitati brzina, ali su u tahografu nađene obje digitalne kartice vozača i iz tih je podataka ustanovljeno da su poštivana pravila o vremenima vožnje i stankama.
Jedan od problema je i to što praktički iz prednjeg dijela autobusa nitko od putnika nije preživio, a u vrijeme slijetanja autobusa većina je putnika spavala, pa se i oni koji su preživjeli ne sjećaju okolnosti nesreće, tako da bi vrlo malo korisnih saznanja policija i tužitelji mogli dobiti od preživjelih.
Autobus je odvezen i nad svim sklopivima vozila radit će se vještačenja i pokušati ustanoviti je li ostala zabilježena brzina u trenutku slijetanja s ceste, je li vozač pokušao kočiti. Poljsko ministarstvo prometa već je objavilo da je autobus bio na redovnom tehničkom pregledu koji je pokazao da je bio ispravan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....