Dmitri Aleksandrovič Peregudov, direktor ukrajinske državne tvrtke Ukrspecexport za izvoz i uvoz naoružanja, uhvaćen je 17. siječnja na aeodromu u Kijevu s neprijavljenih 600.000 američkih dolara, objavili su ukrajinski mediji.
S kovčegom novca uhvaćen je dok se ukrcavao u avion za Istanbul. Peregudov je direktor tvrtke koja više od godinu dana na sve moguće načine pokušava Hrvatskoj prodati osam borbenih MiG-ova 21.
Novac za mito?
Riječ je o remontiranim avionima koji su u vlasništvu Jemena, a koje ta država nije željela preuzeti zbog loše obavljenog remonta. Ovaj je događaj izazvao pozornost u hrvatskom Ministarstvu obrane jer su visoki dužnosnici MORH-a s Peregudovim razgovarali o tim avionima. On je u studenom 2011. generalu Milanu Kneževiću, tadašnjem načelniku Službe za razvoj, opremanje i modernizaciju MORH-a, poslao popis registracija osam ponuđenih MiG-ova. Neki od naših sugovornika u Ministarstvu obrane izražavaju strah da je dio novca možda bio namijenjen pojedinim osobama koje sudjeluju u procesu izbora tvrtke koja će remontirati hrvatske MiG-ove.
Osmeročlana skupina
Naši sugovornici događaj u Kijevu tako povezuju s činjenicom da Povjerenstvo MORH-a radi na izradi natječajne dokumentacije, čije bi odredbe uvelike mogle usmjeriti izbor tvrtke za remont. Utvrdi li istraga ukrajinske policije da je novac ili dio novca zaista bio namijenjen nekim hrvatskim dužnosnicima, MORH će se naći usred još jedne velike korupcijske afere.
Peregudovljev pokušaj šverca 600.000 dolara dogodio se u trenutku kada se Radna skupina MORH-a na čelu s Kneževićem sprema za odlazak u Ukrajinu u posjet Ukrspecexportu i Zavodu u Odessi, gdje se nalaze jemenski avioni. Prema neslužbenim informacijama, predviđen je i sastanak s Peregudovim. Prije toga, sljedeći tjedan, posjetit će i rumunjsku tvrtku Aerostar koja se također želi natjecati za posao remonta.
U Ministarstvu obrane su potvrdili da je u radnoj skupini osam ljudi, čiji je cilj prikupljanje detaljnih informacija o mogućnostima izvedbe remonta.
Preporuka, a ne odabir
Prema našim informacijama, uz Kneževića su u skupini i dva pilota HRZ-a, pripadnik VSOA-e, ali i službenici MORH-a koji su bili članovi Povjerenstva koje je u travnju 2012. godine objavilo da MiG-ove treba remontirati u Ukrajini. Tu je analizu ministar obrane Ante Kotromanović odbacio ustvrdivši da zadatak Povjerenstva nije bio odabrati izvođača radova, nego dati preporuku o mogućnostima remonta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....