Iako tradicionalno taj proizvod nije vezan uz Sloveniju, Slovenci iznimno vole kajmak zbog čega je njihova udruga Zveza potrošnikov Slovenije analizirala sastav deset različitih brendova tog proizvoda, a među velikim brojem slovenskih primjeraka našao se i jedan hrvatski - kajmak tvrtke Zdenka.
Kod analize sastava tražila se količina mliječne masnoće, soli i vode, a Slovenci su zaključili kako većina primjeraka ima priličnu količinu i soli i masnoće te da na određenom broju primjeraka nije moguće pronaći sve podatke.
Kad je u pitanju masnoća, ona u primjercima varira od 26 do čak 61,2 grama na 100 grama kajmaka dok se sol kreće od 0,47 do 1,5 grama na 100 grama - što je u kombinaciji s masnoćom prilična kalorijska bomba.
Analizom je otkriveno kako su od analiziranih primjeraka po svojem sastavu kajmaku najbliži proizvodi marke Kekec, Krepko, Loška mlekarna, Podjed i Pustotnik, dok tri proizvoda zapravo predstavljaju sirni namaz, što je i označeno na njihovim pakiranjima.
To su Mercatorov kajmak, President i Zdenka kajmak, dok su u tri proizvoda, kajmacima Mlekarne subotica, Meggle i Zelene doline, otkriveni i aditivi zbog čega ovi proizvodi, napominju opet Slovenci, također ne odgovaraju definiciji kajmaka.
Na nekim primjercima piše da je riječ o proizvodima bez konzervansa, koje su, kažu Slovenci, besmislene zato što kajmak sam po sebi ne smije sadržavati konzervans. Savjetuju potrošače da biraju kajmak s većim udjelom masnoće, više od 45 grama na 100 grama proizvoda, ali da ga jedu rijetko.
Imate prijedlog za Veliku škrticu?
Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....