Austrija će sagraditi ogradu na granici sa Slovenijom kako bi usporila priljev migranata, kazala je ministrica unutarnjih poslova Austrije Johanna Mikl-Leitner, prenosi AFP.
Obje države dio su Schengena i ključna su zona tranzita za desetke tisuća izbjeglica i migranata koji očajnički pokušavaju doći do sjevera Europe kroz Balkan.
- Radi se o uspostavljanju reda, kontroliranog ulaska u našu zemlju, a ne o zatvaranju granica - kazala je za Oe1.
Političarka konzervativne OVP stranke dodala je da situacija eskalirala jer su ljudi bili prisiljeni čekati na niskim temperaturama satima prije nego im je dopušteno da pređu iz jedne zemlje u drugu.
- Zadnjih tjedana migranti su sve nestrpljiviji, agresivniji i osjetljiviji. Potrebne su stabilne i snažne mjere - kazala je Mikl-Leitner said.
U utorak je ministrica već nagovijestila gradnju ograde, govoreći kako će Austrija izgraditi 'tehničke prepreke' na granici sa Slovenijom kako bi olakšala kontrolu priljeva migranata.
3,5 tisuće migranata prebačeno u Sloveniju izravno vlakom
LJUBLJANA - Skoro tri i pol tisuće migranata prebačeno je od jučer popodne do rano jutros u srijedu u Sloveniju izravno vlakom u Dobovu, s tri kompozicije Hrvatskih željeznica koje su izbjeglice dovezle iz istočne Slavonije, a riječ je o novom sustavu tranzita o kojemu su se ovih dana dogovorile policije dviju država.
Prvi takav vlak u Dobovu je došao jučer popodne sa 1100 izbjeglica, a tijekom noćnih i jutarnjih sati još dva.
Slovenska policija potvrdila je da je komunkacija s hrvatskim kolegama mnogo bolja nego ranije i da je novi sustav dogovoren i funkcionira, a hoće li se s njime nastaviti i idućih dana ovisno je o situaciji na terenu, pa će se o tome među ostalim raspravljati na današnjoj sjednici Vijeća za nacionalnu sigurnost koju je sazvao premijer Miro Cerar.
Novi je sustav prijelaza izbjeglica iz Hrvatske u Sloveniju mnogo humaniji prema samim migrantima koji su ranije dovođeni blizu granice vlakom, a onda pješačili tri kilometra od željezničke postaje Sutla do Dobove, te nakon toga još četiri sata pješačili do Brežica radi postupka registracije, praćeni slovenskom policijom na konjima, a često su hladne noći morali provesti na otvorenom.
Dogovorom hrvatske i slovenske policije postupak je sada mnogo brži i prihvatljiviji za obje strane. Nakon izlaska iz vlaka u Dobovi, migranti uđu u grijani prostor, gdje im se ponudi okrjepa, a onda ulaze u vlak Slovenskih željeznica koji ih odvozi za Šentilj, gdje se i registriraju, te čekaju na prelazak u Austriju.
S novim se postupkom čini se slaže i sindikat slovenskih policajaca čiji se članovi tuže na iscrpljenost zbog dugotrajnog rada s migrantima, te produženog radnog vremana koje zbog izbjegličke krize zna trajati 17 ili čak 26 sati bez prekida, pa su ranije prijetili i štrajkom.
U slovenskoj policiji isključuju međutim mogućnost da bi se novi model tranzitiranja izbjeglica primijenio i na drugim željezničkim prijelazima dviju država jer je situacija i dalje vrlo fluidna, a prema nekim informacijama se i Austrija priprema na restrikcije u primanju migranata iz Slovenije, što se do sada nije dogodilo.
O mogućim "crnim scenarijima" koji bi zahtijevali slanje većeg broja vojnika na granicu s Hrvatskom ili čak postavljanje fizičkih barijera popodne će se odlučivati na sastanku vijeća za nacionalnu sigurnost, ali se ne očekuju posebno dramatične odluke, posebno zato jer će prva video-konferencija ovlaštenih predstavnika vlada na migrantskoj "balkanskoj ruti", kako je dogovoreno na mini-konferenciji u Bruxellesu, biti održana u četvrtak, kad će stanje s ispunjavanjem dogovorenog biti jasnije.
U međuvremenu Slovenija očekuje da će početi pristizati i jača financijska pomoć EU-a za njene napore s migrantima, a danas bi u Sloveniju trebali prispjeti i prvi policajci koje je kao pomoć slovenskoj policiji na granici, zajedno s opremom, obećala Njemačka.
Prema jutrošnjim podacima slovenske policije u zemlju je u zadnjih 12 dana ušlo 89.789 izbjeglica i migranata, a u Austriju ih je prebačeno 63.715.
Slovenska policija upozorava međutim da nije riječ o posve ažuriranim i najtočnijim podacima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....