Hrvatske autoceste su potaknute izjavama i negodovanjem pojedinih vozača, odlučile vizualno prikazati zašto kolnik nije uvijek moguće održati “crnim”, iako su njihove ekipe zimske službe u snježnim uvjetima na terenu po 24 sata, svih sedam dana u tjednu.
Objavili su tri fotografije kolnika i kako on izgleda četiri i deset minuta nakon prolaska ralice. Prva je prošla u 11.34 sati i kolnik je čist.
Četiri minute kasnije, njihove kamere zabilježile su tanji sloj snijega na prometnicama.
Samo deset minuta nakon prolaska ralice, kolnik je praktički u potpunosti prekriven i poprimio bijelu boju.
Prema najavama, veći dio zemlje zahvatile su snježne padaline i jak vjetar, koji dodatno otežava čišćenje snijega na pojedinim dijelovima autocesta. Brzinu vožnje potrebno je prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na cesti, napominju.
Smatraju da je važno ponoviti i da je uloga zimske službe osigurati prohodnost, što kod obilnih snježnih padalina podrazumijeva i određenu količinu snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah čim padne, kažu, već se po prolasku ralice stvara novi snježni pokrivač koji se čisti u sljedećem ciklusu.
Iznijeli su i detaljnije podatke o svojim ekipama zimske službe - sudjeluje 800 radnika i gotovo 200 teretnih i specijalnih vozila, što uključuje posipače, snježne plugove, ralice i bočne odbacivače snijega. Njihovi timovi u zimskom periodu održavaju nešto više od 1100 kilometara autocesta. Za kraj, napominju da vozači u okolnostima prikazanim na fotografijama, moraju biti svjesni zakonske obveze korištenja zimske opreme.
Kažu da su vozila bez zimske opreme, posebno tegljači bez zimske opreme, opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u mnogočemu otežavaju rad. Samo jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe.
Više o stanju na cestama pročitajte OVDJE
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....