OSIJEK - “Krediti - potrošači u raljama banaka” naziv je kampanje koju pokreće Udruga za zaštitu potrošača Potrošački forum iz Osijeka s naglaskom na problematiku slanja opomena korisnicima kredita koji svoje rate ne plate u roku dospijeća.
S obzirom na to da je takvih slučajeva, uslijed ekonomske krize, sve više, proporcionalno s time raste i pritisak banaka na klijente, pri čemu troškovi slanja opomena korisnicima kredita u nekim slučajevima dosežu enormne iznose. Neke su banke tako troškove slanja opomena svojim klijentima naplaćivale i po 200 kuna, a bilo je i slučajeva da dužnik po kreditu i jamac dolaze iz iste obitelji, no to svejedno nije spriječilo banku da oboma pošalje opomenu i od oboje traži po 200 kuna za troškove opomene.
Financiraju se sami
Potrošački forum prima sve više poziva za zaštitu, pa su stoga odlučili pokrenuti kampanju o svom trošku, jer im Ministarstvo gospodarstva nije odobrilo financiranje kampanje.
- Nije nam jasno zašto su nas odbili na natječaju, a s druge su strane odobrili neke projekte koji uopće nisu u duhu vremena i situacije u kojoj se nalazimo, no mi svejedno od toga nećemo odustati - kaže predsjednica udruge Mira Brumerček-Lukačević.
Udruga, naime, smatra da banke slanjem opomena i proizvoljno određenim troškovima slanja opomene krše Zakon o obveznim odnosima.
Traže očitovanje banaka
- Tim je zakonom uređeno da banke odnosno drugi pravni subjekti nisu dužni dodatno opominjati dužnika nakon što mu je dostavio račun s točno naznačenim dospijećem.
Ako dužnik ne plati dug u naznačenom roku, počinju mu teći kamate. Dakle, sve dodatne opomene koje se naplaćuju nisu propisane Zakonom o obveznim odnosima - ističe Brumerčak-Lukačević, koja će svim bankama poslati zahtjev da se očituju o zakonskoj utemeljenosti naplate troška i visine troška opomene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....