Banke nisu voljne dati potrebne kredite kreatorima hrvatskog električnog automobila koji je na sajmu u Ženevi polučio veliki uspjeh, žali se direktor grupe Dok-Ing Vjekoslav Majetić.
Zanimanje za atraktivnog i štedljivog gradskog mališana već su pokazali divovi poput Opela i Peugota, piše Večernji list.
A kako i ne bi kada XD ima vrlo atraktivan dizajn, u gradskoj vožnji na 100 kilometara troši samo sedam kuna električne energije, što je cijena jedne litre benzina, a s jednim punjenjem prelazi čak 250 km.
Njegov dizajner i konstruktor Igor Jurić radio je za Opel, pa se s Opelom već pregovara o serijskoj proizvodnji. No pregovara se i s Peugeotom te s još četiri proizvođača.
Dok-Ing ima uhodan izvozni posao s robotima za razminiranje, međutim, za proizvodnju automobila izuzetno je važna masovnost kako bi se postigla konkurentna cijena. Kada bi se XD proizvodio manufakturno, stajao bi čak 30 tisuća eura, a ne bi ga se moglo proizvesti dovoljno da se zadovolji potražnja.
Stoga su moguće samo dvije opcije - domaća serijska uz potporu banaka ili u suradnji s nekim od velikih proizvođača.
Međutim, Majetič ističe da dok Hrvatska banka za obnovu i razvoj podupire projekt s 80 milijuna kuna kredita, na žalost, nemaju potporu poslovnih banaka, a još ne znaju ni hoće li ga Vlada podržati.
Direktor Dok-Inga nije htio izravno odgovoriti na pitanje štite li strane banke uskraćivanjem kredita proizvodnju u vlastitim zemljama. Pitanje je komentirao samo zagonetnim smiješkom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....