Čak 72 posto hrvatskih građana naišlo je tijekom sezonskih sniženja na lažna sniženja. Rezultat je to istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima, koje je provela hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan, a ono je pokazalo i kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.
- Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu, a posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje, kazala je Borzan, dodavši i kako „trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija.” Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.
- Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana, istaknula je SDP-ova eurozastupnica. Europska unija je stoga krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti s trgovcima.
- U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo, rekla je Borzan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....