Iako predsjednička kampanja u stvarnosti traje već mjesecima, njezin službeni dio koji počinje 8. prosinca trajat će samo 16 dana. Nastojali smo doznati kako će izgledati kampanje četvero kandidata, koliko novca namjeravaju potrošiti, koliko predizbornih skupova kane održati, jesu li spremni na sučeljavanje s protukandidatima.
Aktualni predsjednik Ivo Josipović službeni dio kampanje provest će krstareći Hrvatskom autobusom s njegovim imenom i fotografijom. U njegovu stožeru zasad planiraju predizborne skupove u četiri najveća grada: Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku, a svi će se održati do Badnjaka.
U nizu gradova i općina Josipović će održati tribine na kojima će građanima predstaviti svoj prijedlog ustavnih promjena, s naglaskom na reformu izbornog zakonodavstva.
Posebnu pažnju Josipović će, tvrdi glasnogovornica njegove kampanje Mladenka Šarić, posvetiti internetskom komuniciranju s biračima jer su društvene mreže najvažniji kanal za komunikaciju s mladim biračima. U prvom krugu izbora Josipović će sudjelovati u tri predizborna sučeljavanja, i to na tri nacionalne televizije: HRT-u, TV Novoj i RTL-u. Na RTL-u je sučeljavanje planirano za 21. prosinca, na TV Novoj 22. prosinca, a na HRT-u, kako sada stvari stoje, zadnjeg dana kampanje, 26. prosinca.
Na pitanje zbog čega Kujundžić optužuje Josipovića da izbjegava sučeljavanja s protukandidatima, M. Šarić je odgovorila da su optužbe bespredmetne. Josipović je, tvrdi, u prvom krugu pozvan na šest predsjedničkih sučeljavanja, ali je zbog drugih obaveza u kampanji prihvatio tri sučeljavanja na nacionalnim televizijama.
U Josipovićevu stožeru još ne žele otkriti datume predizbornih skupova niti u kojem gradu i kada će održati završni skup. Na proteklim predsjedničkim izborima Josipović je završni skup održao na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.
U Josipovićevu stožeru ne žele otkrivati slogane njegove kampanje. Neslužbeno, međutim, doznajemo da mu slogane kreiraju Bruketa i Žinić. “Predsjednik s vizijom i za sljedećih pet godina” i “Novi put” neki su od slogana s kojima će Josipović pokušati izboriti drugi mandat. Nemaju još odgovor ni na pitanje koliko u kampanji namjeravaju potrošiti. - Sasvim sigurno nećemo prekoračiti dopušteni zakonski iznos od osam milijuna kuna, a nastojat ćemo biti što više ispod te crte. Neće biti blještavila - kaže glasnogovornica kampanje. U Stožeru HDZ-ove kandidatkinje Kolinde Grabar Kitarović kažu da nemaju sve detalje jer još usklađuju termine.
- Pokušavamo se organizirati tako da izbjegnemo aktivnosti u dane blagdana, odnosno, 24., 25. i 26. prosinca - rekao je glasnogovornik Mladen Pavić. Njihova će kandidatkinja, kaže, sudjelovati na predizbornim sučeljavanjima, a prvi im je poziv stigao s Nove TV za 22. prosinca, a vjerojatno će sudjelovati i na sučeljavanjima na RTL-u i HRT-u. Bude li drugog kruga, planirano je i sučeljavanje 8. siječnja na Novoj i 9. siječnja na HTV-u.
Kolinda Grabar Kitarović, također, u kampanju planira utrošiti onoliko koliko je zakonski dopušteno, osam milijuna kuna za prvi krug te dodatnih 1,6 milijuna za drugi krug. Plan im je obići cijelu Hrvatsku, a veće predizborne skupove održat će u četiri najveća grada te nekoliko manjih. No, još nisu, kako ističu, odredili točne datume održavanja skupova. Kažu i da imaju sve slogane, ali ih ne žele otkrivati do prvog dana službene kampanje.
Milan Kujundžić, predsjednički kandidat Saveza za Hrvatsku, u kampanji će trošiti skromnije.
- Potrošit ćemo do milijun kuna - rekao je glasnogovornik Ivan Hrstić i dodao da je dio tog novca od stranaka koje podržavaju Kujundžića, a dio od malih donacija. Kaže da će Kujundžić obići cijelu Hrvatsku, i to kombijem, a veće će skupove imati samo u nekoliko najvećih gradova.
- Družit ćemo se s građanima, obići neke događaje, ali nećemo održavati tribine ni neke velike skupove jer nemamo novca na razbacivanje - kaže Hrstić. Još nije odlučeno gdje će biti završni skup, ali to će najvjerojatnije biti Zagreb. - Kujundžić neće bježati od sučeljavanja kao što to čini aktualni predsjednik Josipović - rekao je Hrstić.
Izborni slogan Ivana Rude bit će “Vrijeme je!”, kaže nam voditelj njegova izbornog stožera Đuro Lubura. Rude neće imati predizborne skupove, već će u kampanji obilaziti točke koje su žarište problema, a na koje su ga radnici pozvali. A zvali su ga radnici TLM-a, Jadrankamena, Industrogradnje, Diokija, pilane u Gorskom kotaru. Kampanja će biti skromna jer Rude iza sebe nema stranku financiranu iz proračuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....