Stjuardese i stjuarde Croatia Airlinesa zahvatila je iznenadna epidemija. U posljednjih 48 sati njih oko 40 otišlo je na bolovanje. U Croatia Airlinesu tvrde kako je masovno otvaranje bolovanja započelo u ponedjeljak te je do danas ujutro čak 39 njih otvorilo bolovanje. No, na tome se nije stalo, pa je danas tijekom dana još nekoliko radnika prijavilo da su na bolovanju. U CA je ukupno zaposleno 196 stjuardesa i stjuarda i masovni odlazak njih 40 na bolovanje doveo je ozbiljnog poremećaja u planu letenja.
Naime, CA nije imala dovoljno osoblja za popunu aviona. Jučer je otkazano 6 letova - za Bruxelles, Beč i München, iz Frankfurta za Zagreb letjelo se preko Münchena, što je dovelo do kašnjenja od sat i pol pri dolasku na Pleso.Također su otkazani letovi iz Zagreba za Zadar te iz Splita za Munchen i Pariz. Također je otkazan i sutrašnji let iz Zagreba za Split. U CA tvrde kako će ova iznenadna bolovanja prouzročiti financijske štete zbog neplaniranih troškova oko reorganizacije reda letenja, skrbi o putnicima, najma zrakoplova drugih aviokompanija te dodatnih troškova pružateljima usluga.
NA PRAZNIK RADA OTKAZANA TRI LETA CROATIA AIRLINESA Kabinsko osoblje masovno se razboljelo!?
Prema usvojenim pravilima na avionu Dash Q400 je najmanje dvoje, na Airbusu 319 najmanje troje, a na Airbusu 320 najmanje četvero članova kabinskog osoblja. Jedan od članova je voditelj tima i ako se, kojim slučajem, upravo on naglo razbolio i ne može mu se pronaći zamjena, avion ne može poletjeti.
Masovno obolijevanje kabinskog osoblja dogodilo se nakon što je Uprava Croatia Airlinesa odbila zatjeve sindikata kabinskog osoblja zrakoplova da se svima u tvrtki linearno smanje plaće kako bi se u sklopu restrukturiranja tvrtke uštedjelo 17,5 milijuna kuna. Nakon dva neuspješna pokušaja mirenja između sindikata i Uprave, kabinsko osoblje ostvarilo je zakonsko pravo za organizaciju štrajka. No, zasad se na njega nisu odlučili.
CROATIA AIRLINES PRED SLOMOM Piloti spremni za štrajk, gubici dosegnuli pola milijarde kuna!
U Croatia Airlinesu tvrde kako iznenadni masovni odlazak na bolovanje nije slučajan. “Croatia Airlines ne odbacuje mogućnost da masovni odlazak stjuardesa i stjuarda na bolovanje predstavlja reakciju Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova na uvjete poslodavca oko potpisivanja novoga kolektivnog ugovora, koji su prilagođeni programu restrukturiranja kompanije, a na koje sindikat SKOZ zasad ne pristaje”, stoji u današnjem priopćenju tvrtke.
Zbog navedene sumnje Uprava CA provest će sveobuhvatnu provjeru kako bi se utvrdili uzroci ovoga iznenadnoga i neočekivanog događaja. U realizaciji svog plana stjuardese i stjuardi su na perfidan način iskoristili i svoje liječnike opće prakse koji će sada biti suočeni s izvanrednom inspekcijom HZZO-a. Naime, Uprava CA će od HZZO-a zatražiti da njihova inspekcija kod liječnika opće prakse provjeri razloge bolovanja.
To u praksi znači da će inspektori HZZO-a posjetiti liječnike koji su potpisali odlazak na bolovanje te u razgovoru s njim i pacijentom utvrditi je li ono opravdano. Ukoliko se utvrdi da je riječ o lažnom bolovanju, mogu biti kažnjeni i liječnik, ali i pacijent.
Kolektivni ugovor u Croatia Airlinesu prestao je važiti 30. travnja. U sklopu restrukturiranja Uprava je na materijalnim pravima radnika zacrtala uštedu od 17,5 milijuna kuna. Od pet sindikata jedino Sindikat kabinskog osoblja i piloti nisu potpisali novi kolektivni ugovor. I dok piloti tvrde kako ne traže povećanje materijalnih prava, Sindikat kabinskog osoblja je pred Upravu stavio set novih zahtjeva. Jedan od njih je isplata dodatka za iznimno otežane uvjete rada i dodatni stres i strah u visini od 1000 kuna neto za svaki radni dan na avionu Dash Q400.
Osim toga, kabinsko osoblje je zatražilo i da se u avionu Q400 dva mjesta rezerviraju za njihovu pauzu. Uprava je te zahtjeve rezolutno odbila te je sindikat nakon mjesec dana pregovora od toga odustao. Članovi sindikata 16. travnja jednoglasno su pristali na smanjenje plaća i odustali od povećanja materijalnih zahtjeva, ali su istodobno zatražili da se potrebnih 17,5 milijuna kuna namakne linearnim smanjenjem plaća za sve zaposlene u CA kroz smanjenje vrijednosti boda.
To bi u praksi značilo smanjenje plaća za oko 7 posto. No, Uprava je taj zahtjev odbila. Naši sugovornici tvrde kako bi takvo rezanje plaća bilo nepravedno prema ostalim zaposlenima. Podsjećaju kako su u razdoblju od 2010. do 2012. primanja kabinskog osoblja, koja se sastoje od osobnog dohotka te paušala i dnevnica, povećana za 34 posto.
Naime, njima se za svaki domaći let isplaćuje paušal, a za letove u inozemstvo dnevnica bez obzira na to koliko let traje. Tako prosječna primanja kabinskog osoblja iznose 9300 kuna za radno mjesto za koje je uvjet srednja stručna sprema i znanje engleskog jezika. U ljetnim mjesecima, kada je broj letova znatno povećan, i primanja osoblja znatno su veća. Prihvaćanjem njihova prijedloga, plaća kabinskog osoblja bila bi veća gotovo 30 posto dok bi većini ostalih zaposlenika pala.
Priopćenje sindikata o odustajanju od povećanja materijalnih prava stoji i jedna indikativna rečenica da će u slučaju odbijanja njihova prijedloga “sindikat biti prisiljen pristupiti organizaciji obrambenih akcija”. Dva tjedna kasnije prijetnja je, očito, ostvarena i dio kabinskog osoblja se iznenada razbolio i zapravo stupio u bijeli štrajk.
Ministar Hajdaš Dončić: ‘Ovo je možda slučaj i za doktora Housea’
Ministar Siniša Hajdaš-Dončić, komentirajući masovno bolovanje stjuardesa, rekao je kako se Ministarstvo ne uključuje u rad tvrtki, već je to posao za direktore i odgovorne osobe u tim tvrtkama. - Odlazak osoblja Croatia Airlinesa na bolovanje možda je i slučaj za doktora Housea - poručio je Dončić. Ministar je zaključio da, bez obzira na sve, restrukturiranje Croatia Airlinesa nema alternativu i ako se to ne dogodi, slijedi stečaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....