Ukupno 54 učenika Gimnazije Matije Mesića u Slavonskome Brodu, od kojih su trećina maturanti, završilo je na popravnom ispitu iz fizike. Četvero njih ni nakon drugog popravnog roka nije uspjelo položiti fiziku, zbog čega padaju godinu.
Problema vjerojatno ne bi bilo da troje ponavljača u novoj školskoj godini u nastavnom programu neće uopće imati fiziku, predmet zbog kojeg i ponavljaju godinu.
Nova generacija maturanata inače jezičnog smjera gimnazije, u koju će ući i trojica ponavljača, fiziku ima u prva dva razreda dok u dva završna umjesto prirodoslovnog predmeta imaju pojačan strani jezik.
- To je aspurd. Gdje je tu pedagoški element u ponavljanju godine ako rušite djecu iz fizike koju uopće nemaju u idućoj godini - žale se roditelji ponavljača.
Ukori i neopravdani
Njih troje prijavili su slučaj prosvjetnoj inspekciji Ministarstva znanosti i Agenciji za odgoj i obrazovanje, optužujući ravnatelja Gorana Zavora zbog propusta u organizaciji, a profesora fizike Matu Gačića (61) zbog previsokih kriterija i nekorektnosti.
- Moj se sin uoči prvog popravnog roka pripremao tri tjedna i pao. Jezični program gimnazije nije upisao da bi doktorirao fiziku, nego zbog jezika s kojima nema problema - žali se jedan od roditelja koji su alarmirali inspekciju.
Škola je, smatraju roditelji, zakazala u organizacijskom i pedagoškom smislu jer neznanje iz predmeta zbog kojega padaju godinu neće imati kako nadoknaditi. Iako priznaje da problem s fizikom koju nemaju u idućoj školskoj godini “visi”, profesor Gačić iznosi drugu verziju priče. Zbog, kako kaže, notornih laži roditelja koji su ga prijavili razmišlja o pokretanju tužbi.
- Čist sam kao suza, a organizacija nastavnog programa u školi nije moja stvar - kaže profesor sa 37 godina staža u toj gimnaziji, čiji je rad ovih dana pročešljala stručna savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje. Nakon nadzora zaključila je da je prijava roditelja neutemeljena.
Pedagoški je nalaz pokazao da su sva tri maturanta kroz cijelu godinu vukla jedinice; dvojica imaju opomenu pred isključenje, a jedan ukor zbog neopravdanih sati. Sva trojica imaju i mjeru lošeg vladanja.
Ispostavilo se i da profesor fizike uopće ne poznaje roditelje ponavljača jer ni jednom tijekom školske godine nisu došli na individualni razgovor, što roditelji priznaju uz opasku “da se s tim čovjekom ionako ništa ne bi moglo postići razgovorom”.
Nerad i bezobrazluk
- Osnovni problem je nerad učenika i nemar roditelja, a usudio bih se reći i bezobrazluk. Matematika, fizika ili kemija ne mogu se svladati uz 30 posto izostanaka s nastave. Roditelji nisu vodili brigu o djeci, očito računajući na to da neće pasti fiziku jer je iduće godine u programu i nema - kaže profesor.
Na pitanje koja to osnovna znanja učenici nisu imali na popravnome, objašnjava da nisu znali protumačiti simbole u matematičkoj formuli. Za silu su izjavili da je jedinica džul, a pobrkali su i jedinične veličine za rad i snagu.
- Takvo se neznanje događa sve više iz generacije u generaciju. To mi se ne sviđa. Moj moto je da čovjek treba raditi jer se od rada živi, a ta djeca nisu radila. No ni društvo nije takvo da bi davalo djeci poruku koliko su učenje i rad bitni - kaže profesor i priznaje da škola nije organizirala dopunsku nastavu iz fizike.
Prosvjetni inspektor u gimnaziji
Pitanje što fizika radi četiri godine u jezičnoj gimnaziji ostaje otvoreno, kao i neobična organizacija s različitim tretiranjem fizike u dvije generacije. Zbog problema s ponavljačima, ali i organizacije nastave u novoj školskoj godini gimnaziju će idućeg tjedna posjetiti i prosvjetni inspektor. Njegova će riječ o ponavljanju fizike a da fizika ne postoji biti zadnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....