Vijest s Ljubljanske burze da slovenska naftna kompanija "Petrol" u transakciji koja se procjenjuje na oko 200 milijuna eura preuzima tvrtku "Crodux" u vlasništvu generala Ivana Čermaka, u Zadru je potaknula nagađanja o sudbini ovdašnjeg Tankerkomerca, marine u gradskoj luci, te skladišnih kapaciteta u Gaženici. Preuzimanje "Croduxa" je tek na početku, vrlo je vjerojatno da će se taj posao do konačnog potpisivanja ugovora rastegnuti na najmanje godinu dana, sve dok ne stigne dozvola Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, piše Zadarski.hr.
U Zadru se pojavila dilema obuhvaća li prodaja "Croduxa" i "Tankerkomerc" koji je u vlasništvu druge Čermakove tvrtke „Crodux derivati dva”.
- Ne, u ovom se poslu radi samo o našem maloprodajnom lancu čijom se prodajom možemo fokusirati na naše nove razvojne projekte i investicije, poput gradnje plinske termoelektrane u Slavonskom Brodu, kaže Čermak iz čijih je riječi jasno da će u zadarskom dijelu njegovog vlasništva ubuduće „nedostajati” samo pet benzinskih pumpi koje "Crodux" ovdje ima.
- Da, riješili smo se maloprodaje, a svi naši poslovni planovi vezani uz Zadar ostaju isti i tu nema nikakvih značajnijih promjena, potvrđuje Ivan Čermak.
Otkako ste preuzeli Tankerkomerc i najavili velike zahvate u marini, jeste li imali razgovore s gradskim vlastima oko svojih planova?
- Razgovarali smo, ali od toga nema nikakve koristi.
Dok se ne riješi pravosudna saga o sudbini i vlasništvu nad marinom?
- Točno. Poznata je sporost naše administracije, da je drugačije sve je moglo biti odavno završeno. Ali, uvjeren sam da će uskoro razgovorima s Vladom, nadležnim ministarstvom i DORH-om, i to konačno biti riješeno.
Što znači „uskoro”?
- Mislim da će svi sporovi biti okončani do proljeća i da ćemo od tada početi realizirati naše projekte i planirati nove, zaključuje Ivan Čermak.
Čermak je otkupom bankovnih potraživanja i kupnjom dionica od malih dioničara postao vlasnik „Tankerkomerca”, ali i dugogodišnjeg sudskog spora oko vlasništva nad „Tankerkomercovom” marinom u gradskoj luci. Oko na tu marinu bacili su i turski vlasnici Doguš grupe koji su nekoliko stotina metara od marine namjeravali za 100 milijuna eura graditi hotel "Hyatt Regency Zadar Maraska", pa bi im koncesija na marinu jako dobro došla.
Međutim, spor oko vlasništva nad marinom nikako da dobije konačan pravosudni epilog: država i dalje stoji pri stavu da „Tankerkomerc” bespravno koristi marinu, dok „Tankerkomerc” svoje vlasništvo nad marinom dokazuje dugogodišnjim ulaganjima u marinu koje procjenjuje na 40 milijuna eura, ali i time što je marina svojedobno ušla u temeljni kapital tvrtke. Višestruki sudski sporovi na koncu su omeli i državu, pa godinama star natječaj za dodjelu koncesije nad marinom nikada nije zatvoren, piše Zadarski.hr.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....