Unatoč čestih akcija u moru i kontrole nautičara, stanje u lučkim kapetanijama daleko je od idealnog. Pokazuju to službeni podaci, ali i sve češći glasovi koji se čuju od nezadovoljnih djelatnika, od kojih su svi u strahu zbog mogućih sankcija te žele ostati anonimni.
Što je sa sigurnošću?
Lista pritužbi je duga, jedna se odnosi na činjenicu da bi u osam lučkih kapetanija i njihovim ispostavama po pravilniku trebala biti 42 pomorska inspektora, stvarni broj je samo 25. U svakoj ispostavi nedostaje barem po jedan ovlašteni pomorski inspektor. Unatoč tome, prošle godine nije primljen ni jedan inspektor u radni odnos.
Katastrofalna kadrovska situacija ogleda se i u stanju sigurnosti plovidbe. Naime, od svih inspekcijskih pregleda stranih i domaćih brodova tijekom 2011. godine, čak ih 50 posto nije zadovoljilo osnovne uvjete!
S druge strane slab je i interes za popunjavanje članova posada na brodovima lučkih kapetanija koji se zbog viših plaća odlučuju za rad na trgovačkim brodovima. Izvor koji želi ostati anoniman ističe da kapetanije muku muče s nedostatkom osnovne opreme. Velik je problem i osjetna razlika u plaćama lučkih kapetana u nautički najpropulzivnijim akvatorijima Trogiru, Makarskoj, Opatiji, Murteru, Umagu, Rabu ili Vodicama i njihovih kolega u znatno mirnijim uredima na područjima manjeg nautičarskog interesa.
Barbe bez plovila
Kako se takvo stanje u pomorskom sektoru odražava u srcu nautičke sezone pitali smo Radovana Marčića, dugogodišnjeg iskusnog i uglednog nautičara, publicista i autora cijenjenih Peljara za nautičare.
- Imamo brojne iskusne kapetane, ali situacija u kapetanijama i ispostavama, kada je brojnost ljudstva i stanje opreme u pitanju, izuzetno je zabrinjavajuće - kaže Marčić.
Postoje kapetanije na čijem je području nautički turizam vrlo jak, a koje uopće nemaju svoje plovilo niti imaju dovoljno ljudi. U viškoj luci u koju uplovljava na stotine brodica sve se svodi na jednog čovjeka. Sjeverni Jadran donekle dobro funkcionira, no sve južnije od Šibenika postaje problem. Korčula, Lastovo i obližnji ogromni akvatoriji vrlo se malo kontroliraju jer naprosto to nema tko i čime raditi - kaže Marčić na našu konstataciju da su se lučke kapetanije pretvorile samo u administraciju koja za plovila izdaje vinjete.
Demanti s Prisavlja
Za mišljenje smo pitali i nadležne u Ministarstvu pomorstva. Njihov odgovor zapravo prešutno priznaje brojne probleme, ali naglašava se da je “sadašnje stanje posljedica naslijeđenog stanja i zabrane novog zapošljavanja državnih službenika”.
Ističu da ocjene o katastrofalnom stanju nisu točne, da “kvalitetno i stručno uspijevaju obavljati svoju primarnu djelatnost, kao i nadzor sigurnosti plovidbe”. Na pitanje, pak, kako probleme namjeravaju riješiti, odgovaraju da su napravili plan prijema zaposlenika ne neodređeno vrijeme radi normalnog funkcioniranja uprave.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....