OMGCOMMERCE: KONFERENCIJA O E-TRGOVINI

Trgovci imaju samo osam sekundi da zadrže online kupca

Prvi dojam je najvažniji. Korisniku treba samo osam sekundi da odluči hoće li se zadržati na nekoj web stranici. Nakon prvog klika na određenu stranicu, potencijalni kupac ipak neće krenuti u kupnju isti tren, nego će to, u prosjeku, učiniti u iduća 34 sata. Taj se prosjek razlikuje ovisno o djelatnosti pa kupcima najviše vremena treba za kupovinu nekog proizvoda ili usluge u bankarskom sektoru. Trendovi su to koje je otkrio Luigi Reggiani, menadžer Googlea za analitiku i konverziju, zadužen za jugoistočnu Europu i Bliski istok, na jučerašnjem prvom danu konferencije o internet trgovini OMGcommerce.

Moćni alati i platforme

Kako bi pokazao nevjerojatnu moć interneta, Reggiani je rekao da je samo tijekom njegove 45-minutne prezentacije u svijetu poslano 750 milijuna e-mailova, prikazano 234 milijuna banera i pretraženo 40 milijuna pojmova. Istodobno je i oko 320 tisuća Hrvata bilo na internetu. Unatoč sve većem broju korisnika interneta u Hrvatskoj, podaci o online kupovini i dalje su relativno skromni: samo 18 posto internet korisnika kupuje online. Ipak, stručnjaci procjenjuju da će taj broj značajno rasti.

- Sve je počelo vrlo jednostavno - brojačima posjetitelja na stranici. U podacima je velika vrijednost te su oni postali sve pouzdaniji, a sada se putem Google Analyticsa može vidjeti tko je na stranici, dakle je li riječ o novim ili starim korisnicima, što su sve radili na stranici i na kojem su se sadržaju najdulje zadržavali te kako su došli na stranicu - pojasnio je Reggiani na regionalnoj konferenciji posvećenoj razvoju internetske trgovine koju je organizirao portal Netokracija.

Takvi alati iznimno su korisni za kompanije i stručnjake koji mogu procjenjivati učinak marketinških kampanja i prilagođavati web stranice u skladu s preferencijama korisnika. Putem alata kao što je Google Analytics moguća je analiza detalja, a do kraja godine bit će moguće doznati i detaljniji profil samog korisnika. Osnivač uspješne osječke tvrtke Inchoo, specijalizirane za izradu internet trgovina, Tomislav Bilić proteklih je deset godina u biznisu internetske kupovine.

- Internet kupovina mora biti jednostavna za korištenje, ali generalno je pristup kao i u redovnoj kupovini u trgovini. Naime, ako proizvod nije dobar ili je preskup, nema te internet trgovine koja će ga prodati - pojašnjava Bilić, koji je tvrtku Inchoo osnovao 2008. godine. Danas izvozi 97 posto poslova, a jedan od najvažnijih na hrvatskom tržištu je izrada prodajne platforme za poznati domaći portal grupne kupovine Kolektiva.

Uspješni koncepti

- U online kupovini najvažnija je funkcionalnost, slijedi vizualni izgled i sadržaj koji ne smije biti zbunjujući za korisnika - pojašnjava Tomislav Bilić. Upravo je Kolektiva i na konferenciji predstavljena kao koncept uspješne internet trgovine, a jedan od važnih kanala prodaje su im i newsletteri, na koje je u regiji već pretplaćeno 1,5 milijuna korisnika. U regiji mjesečno pošalju 30 milijuna mailova pa u konačnici oko 50 posto prodaje ostvare kao direktan rezultat takve e-mail kampanje. Sudionici konferencije zaključili su jučer da su u e-poslovanju ključne stalne inovacije koje će privući nove i zadržati postojeće korisnike. Jedna od takvih inovacija je mobilna aplikacija PhotoPay, kojom se na vrlo jednostavan i brz način računi fotografiraju mobitelom, a zatim njime i plate. Autor tog koncepta poznati je poduzetnik, osnivač Iskona Damir Sabol, a aplikaciju je u svoju poslovanje uvrstila Erste banka pa ju upotrebljava već 26 tisuća korisnika, putem nje je preneseno 65 milijuna kuna i izvršeno ukupno 77 tisuća transakcija.

Konferenciju OMGcommerce podržao je jučer i britanski ambasador Davin Slinn.

- Britanska vlada podupire ujedinjeno tržište i ujedinjeno digitalno tržište. Trgovina je važna u EU, ali ona na internetu razvija se samo unutar pojedinih zemalja. Važno je poticati njen razvoj među članicama - istaknuo je Slinn.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 22:41