Medo 21. stoljeća za dijete 21. stoljeća - tako bi se ukratko mogao opisati Teddy The Guardian, projekt naših mladih inovatorica, 23-godišnje Josipe Majić i njezine godinu dana starije kolegice Ane Burice, koje ovih dana slave u Londonu. Naime, upravo je njihov “pametni medo” jedan od pobjednika međunarodnog Seedcamp Weeka u Londonu. A kako je Seedcamp tvrtka s najuspješnijim akceleracijskim programom u Europi - pronalazi, dakle, financijere za više od 80 posto startup tvrtki i razvoj njihovih poslovnih ideja - to bi medvjedić uskoro mogao poharati svjetsko tržište. Ove se godine za nužnu financijsku injekciju tako borilo čak dvadeset kandidata, a Josipin i Anin Teddy ušao je među 11 slavljenika.
O čemu je zapravo riječ?
Dodatna oprema
Naizgled, Teddy The Guardian ni po čemu se ne razlikuje od medvjedića iz našeg djetinjstva, samo što se modernizirao. - Medo prati korak moderne tehnologije - nasmijale su se mlade inovatorice.
Teddy the Guardian je ručno napravljeni medo, interaktivna igračka načinjena od organskih materijala koja u sebi ima ugrađene medicinske senzore. Princip rada je jednostavan, kada dijete spontano dotakne medvjedića, prisloni šapu na svoje čelo ili stavi prst u njegovu šapu, pametni mu Medo izmjeri otkucaje srca, zasićenost krvi kisikom, tlak i tjelesnu temperaturu. Potom senzori koji se nalaze u medinim šapama dobivene vrijednosti pohrane u bazu podataka i u realnom vremenu, bežičnom tehnologijom, pošalju roditeljima na mobitel. Tako će roditelji imati uvid u spomenute zdravstvene vrijednosti i kad nisu uz dijete.
Ana i Josipa to jednostavno opisuju - medo je, kažu, kombinacija hardver i softver proizvoda jer s jedne strane spaja hrvatsku tradiciju u tekstilnoj industriji i nove tehnologije s druge strane.
Medo će, nastavljaju njegove kreatorice, u ponudi imati osnovne i dodatne senzore, a kupac će sam odrediti što želi. Zasad su osnovni senzori u medinim šapama: lijeva gornja šapa skriva senzor za mjerenje otkucaja srca i zasićenost krvi kisikom. Desna gornja šapa skriva senzor za temperaturu, a desna donja šapa ima senzor koji mjeri prijeđeni put i lokaciju djeteta.
Senzorima se upravlja kroz sustave otvorenog koda, a uz njih pametni medo ima i Big Data komponentu - što znači da se podaci mogu generirati, analizirati, a nakon toga stručnjaci mogu sastaviti izvještaj iz kojeg roditelji dobivaju uvid u opće raspoloženje svoje djece, visinu njihove tjelesne temperature i puls.
Važno je da sva mjerenja za dijete nisu stresna, ono to obavi spontano i kroz igru, naglašavaju Ana i Josipa.
Zvijezde Londona
Iako simpatične njuškice, medo je zapravo kompleksan proizvod koji naše ambiciozne cure razvijaju uz pomoć vrhunskih mentora iz SAD-a, Japana i Austrije koje su upoznale na studiju u inozemstvu i na brojnim međunarodnim informatičkim natjecanjima. Vole istaknuti da senzori koje koriste imaju sve relevantne certifikate (FDA i CE), što dokazuje njihovu pouzdanost. Od ideje do prvog prototipa prošla su oko četiri mjeseca, igračka se i dalje hardverski i softverski usavršava, uključujući i naprednije funkcije koje još treba testirati.
Enjoying London, neki dan su na društvenim mrežama napisale Josipa i Ana. Čestitke pljušte od prijatelja, poznanika, kolega…
Djevojke su se prije pet godina upoznale na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, gdje studiraju na BDiB i MMI međunarodnim programima, koji se, među ostalim, odlikuju efikasnim, malim radnim grupama. Nebrojeno puta su u sklopu predavanja zajedno radile na projektima pa se nastavak suradnje izvan fakulteta činio sasvim logičnim korakom, kažu. Nedavno nagrađeni pametni medo nije njihova jedina uspješnica. U svijet startupa ušle su projektom IDerma. Riječ je o softverskom rješenju koje dermatolozima, ali i ostalim medicinskim ustanovama, omogućava prikupljanje podataka o pacijentima i potom praćenje terapije na personalizirani način. IDerma program dugoročno rješava velik problem dosadašnjeg neodgovarajućeg praćenja stanja pacijenata. Naprosto pospješuje komunikaciju između medicinskog osoblja i pacijenta i već ga koriste privatne klinike u Velikoj Britaniji, Indiji i Australiji. Proizvod je konkurentan jer se u roku od 48 sati može prilagoditi zahtjevima i potrebama dotične klinike, a narudžba stoji samo 99 dolara, još su proljetos obznanile njegove kreatorice.
Cijena 69 dolara
Europska komisija zatim ih je uvrstila u svoj spot (prilikom ulaska Hrvatske u EU) u kojem su predstavljeni mladi, uspješni građani Hrvatske.
Kad će Teddy biti spreman za tržište? Djevojke ne znaju reći točno, pregovori su u tijeku. No, ako se pametni medvjedić naruči preko njihove web stranice, zasad stoji 69 dolara. Riječ je zapravo o prednarudžbama, a reakcije kupaca su jako dobre. Prvi klijenti Teddyja bi trebali dobiti tijekom listopada, vesele se Ana i Josipa koje su ovih dana smještene u centru Londona.
- Ne možemo odavati detalje jer smo vezane ugovorom. Cijele smo dane na važnim sastancima, nemamo sekundu slobodnog vremena, dogovaramo dalji razvoj projekta Teddy, to je sve što zasad možemo reći - poručile su ispotiha, u kratkom telefonskom razgovoru.
Dakle, sasvim je jasno da se našem pametnom medvjediću smiješi velik međunarodni uspjeh!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....