Vlada će kroz nekoliko dana dati zeleno svjetlo na Sporazum između tvrtke IKEA i Hrvatskih autocesta o izgradnji čvora Ivanja Reka, kazao je jučer potpredsjednik Vlade Domagoj Milošević. Time će nestati posljednja prepreka za raspisivanje natječaja za izvođača radova na ovom čvoru. Riječ je novoj prometnoj regulaciji koja će budužim korisnicima ikeine trgovine u Rugvici omogučiti da se automobilom spuste sa zagrebačke obilaznice.
Prijedlog sporazuma u HAC-u su napravili još prije četiri mjeseca i poslali ga u ministarstvo prometa koje je od Vlade trebalo zatražiti zeleno svjetlo za njegovo potpisivanje. Prijedlog sporazuma upućen je u Državno odvjetništvo na provjeru koja je trajala oko mjesec dana. Kako saznajemo istovremeno su trajali pregovori između predstavnika IKEA-e i potpredsjednika Vlade Miloševića a glavna točka spora je bilo traženje Šveđanja da HAC isplati visoke penale za svaki dan kašnjenja radova na čvoru.
Kao što je Jutarnji već pisao IKEA je navodno tražila milijun i pol kuna za svaki dan kašnjenja. U tvrtki su tvrdili kako nije riječ o tolikom iznosu. No, u Vladi nam je rečeno da je iznos traženih penala bio izuzetno velik te se inzistiralo na njegovom smanjenju. Potpredsjednik Milošević naglašava kako je rijetko da se prometna infrastruktura prilagođava velikom investitoru te da i strani ulagač mora imati razumjevanja u takvim situacijama. Prema njegovim riječima dogovoren i obim ulaganja obiju strana u ovaj projekt. Prema ranijim neslužbenim vijestima izgradnja novog čvora i premještanje sadašnjih naplatnih kučica stajalo bi oko 250 milijuna kuna. IKEA je navodno spremna platiti pola iznosa, a HAC bi platio ostatak. HAC je vež napravio svu potrebnu dokumentaciju za raspisivanje natječaja, no kako Sporazum još nije potpisan sve je odgođeno za jesen čime se i planirani rokovi izgradnje čvora pomiču.
Potpredsjednik Vlade se jučer osvrnuo i na natječaj za za novi zagrebački aerodrom. Prema njegovim riječima procedura izbora ponuditelja za drugi krug odužila se zbog njihova traženja ponudilja da im se pojasni vrsta dokumentacije koju moraju priložiti. On je potvrdio da su predstavnici turskih kompanija koje su ispale iz natječaja bili kod njega i žalili se na postupak natječaja. Milošević tvrdi kako mu je žao što je turska tvrtka TAV, koja upravlja aerdromom u Istambulu ispala iz natječaja ali naglašava kako su svi ponuditelji imali obvezu dostaviti propisanu dokumentaciju i da de to bez iznimke moralo poštivati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....