Barcelona, 10. veljače 2013. Na stazu pred novinare izlazi Volar-e, električni superautomobil španjolske tvrtke Applus IDIADA-e, a u pozadini se jasno čuju testiranja Formule 1.
Ljudi plješću od radosti, a prednjače predstavnici Europske komisije, koja je zdušno, čak dvama milijunima eura poduprla razvoj superautomobila na struju. Na natječaju EK pobijedili su Španjolci: zadatak im je bio “konstruirati superautomobil vrhunskih performansi”. Prisutnost Antonija Tajanija, potpredsjednika EK, iskoristio je Carles Grasses, prvi čovjek Applus IDIADA-e, te glasno rezimirao kako je Volar-e najbolji dokaz da su, kad je riječ o električnim autima, neprikosnoveni u Europi.
Upućenijim novinarima počeo se paliti alarm u glavi. Zar ovaj auto nismo već negdje vidjeli!? I to još prije godinu, dvije, pitali su se potiho. Pa to je Rimac Concept_One, predstavljen još na salonu u Frankfurtu 2011.!
'POMOĆI ĆEMO VAM DA OD EU UZMETE MILIJARDE! SVI ĆEMO ZARADITI' Revolucionarni biznis model iz Španjolske
Iz Applus IDIADA-e jasno su naznačili da su “automobil proizveli kod dobavljača Rimac Automobili”, ali je li to samo iskrivljena istina kako bi došli do izdašnog financiranja projekta kroz natječaj EU kojem je svrha popularizacija masovnih elektroauta.
Natječaj je propisao da auto mora biti gotov u četiri mjeseca. Svakome je jasno da je takav auto nemoguće zamisliti, konstruirati, proizvesti, testirati i prezentirati u tom roku. Posljedica? Sve osim maske, vrata i obje haube isto je kao na zapaženom autu iz Hrvatske, o kojem pozitivno pišu svi važniji svjetski mediji, pa i američki Wired.
Sve maske padaju kad otvorite prednju haubu i na motorima ugledate golemi natpis Rimac, isti je slučaj s baterijama, a čak se i na staklima nalaze žigovi iz Lipika. Sve potvrđuje da je to Rimac Concept_One, tek neznatno dotjeran. A ako je Rimac napravio praktički sve, što su radili Španjolci?
U projekt su, pretpostavlja se, utrošena ukupno tri i pol milijuna eura, jer je natječaj predvidio vrijednost između dva i četiri milijuna, od čega je EU platio polovicu. Na natjecatelju je odluka koliki će biti ulog i ima obvezu snositi polovicu, dok drugu polovicu plaća EU te se u to mogu knjižiti isključivo troškovi ljudi i utrošenog materijala. Koliko je dobio Rimac? Vlasnik tvrtke Rimac Automobili rekao je da ih je Applus IDIADA odabrao kao dobavljače za zajednički razvoj i proizvodnju auta.
- IDIADA nije proizvođač automobila pa je razumljivo da automobil nisu proizveli samostalno, ali smo partnerski surađivali u razvoju projekta. Zbog vrlo kratkog roka, zajednički je donesena odluka da se iskoristi baza i određene komponente našeg modela Concept_One, jer za razvoj auta iz nule jednostavno nije bilo vremena - izjavio je. I on je, rekao je, razmatrao sudjelovanje u projektu EU, ali nije mogao sufinancirati 50 posto projekta u roku od četiri mjeseca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....