Zatvoreni dio kafića već je neko vrijeme mjesto kroz koje samo prolazimo do toaleta kako bi se, posluživanjem gostiju isključivo na otvorenom, što više smanjila mogućnost širenja koronavirusa. Ipak, kafići koji u ponudi imaju slastice, kroasane ili sendviče, smiju posluživati i u unutrašnjosti lokala. No to nije dovoljno: sve više takvih lokala susreće se sa zahtjevom inspektora: gost, osim pića, obavezno mora naručiti i nešto za jelo.
- Zaista ne razumijem zašto je tako kad se ljudi zapravo puno dulje zadržavaju u lokalu ako nešto jedu nego kad bi naručili samo piće - zbunjena je voditeljica Plaza bara Brankica Poljak. Ipak, tom baru to ne predstavlja problem, jer je njihova ponuda i prije uključivala tost, kroasane i kolače.
No, to da na računu gostiju koji žele sjesti u zatvoren dio mora biti zabilježeno i nešto od hrane, ne uzimaju kao obavezu u slastičarnicama ili bistroima koje smo obišli. Konobar jednog takvog lokala prisjeća se kako je inspekcija došla provjeriti poštuju li sve epidemiološke mjere, i nisu imali nikakvu zamjerku na to što je nekim gostima bilo posluženo samo piće. Po objašnjenje logike koja stoji iza pravila "kroasanom protiv korone" otišli smo do Ravnateljstva civilne zaštite u Nehajskoj ulici, ali nitko nije želio razgovarati.
Odgovor nam je stigao pisanim putem, ali za konkretno objašnjenje uputili su nas na Upute za rad ugostitelja HZJZ-a. Prema tim uputama, ugostitelji koji pripremaju topla i hladna jela te slastice mogu goste posluživati za stolovima u zatvorenom prostoru, uz poštivanje svih epidemioloških mjera. U tu kategoriju spadaju restorani, slastičarnice, ali i kafići koji u ponudi imaju neku vrstu hrane, kao što je slučaj kod Plaza bara.
Održavanje razmaka
- Najvažnija mjera je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute stave na sve ulaze i vidljiva mjesta, piše u tom dokumentu.
U Plaza baru to su ispoštovali pa konobarice gostima već na ulazu objašnjavaju da svatko tko sjedi u zatvorenom prostoru mora na računu imati zabilježeno i nešto za jelo.
- Jednostavno smo se prilagodili Odluci, i ljudi su brzo sve to prihvatili. Radit ćemo sve po pravilima dok uopće možemo, jer pretpostavljam da će na jesen opet doći do zatvaranja - kaže voditeljica lokala Poljak.
Svakodnevne inspekcije
Iz Državnog inspektorata tvrde da se inspekcijski nadzori provode kontinuirano. Tako je sanitarna inspekcija lani obavila nešto manje od 6700 nadzora provode li se sve odluke Stožera, dok je u sedam mjeseci ove godine provedeno njih 1869.
Lani su 59 puta donijeli usmeno rješenje o otklanjanju nedostataka koji su uočeni, a ove godine taj se broj penje na 226 usmenih rješenja. U četiri slučaja vlasnici objekata nisu postupili prema njima, pa im je naplaćena novčana kazna i pokrenut prekršajni postupak.
Iz Ravnateljstva civilne zaštite tvrde da su njihovi inspektori danonoćno na terenu pa dnevno obave oko 450 pregleda.
- Broj angažiranih inspektora ovisi o epidemiološkoj situaciji, prijavljenim događanjima, broju prijava, kvantiteti i važnosti redovnih poslova te raspoloživim resursima. Dnevno je u Zagrebu oko 35 inspektora Ravnateljstva civilne zaštite, a na obali njih oko 50 dnevno, objašnjavaju iz Ravnateljstva. Njihovi su inspektori prošle godine izdali 6107, a u prvih sedam mjeseci ove godine 1268 upozorenja te podnijeli 293 prekršajna naloga.
Najčešće se kršenje propisanih mjera odnosilo na usluživanje gostiju u zatvorenom prostoru ili nedovoljno otvorenoj terasi, premali razmak između stolova, ili, pak, na nedostatak obavijesti i dezinfekcijskih sredstava.
- Osim toga, turistički inspektori kao najčešće kršenje zabilježili su pružanje ugostiteljske usluge izvan radnog vremena određenog Odlukom, dodaju iz Inspektorata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....