SPORNI REMONT AVIONA

Direktor ZTC-a o radnicima koji na bolovanju rade u inozemstvu: ‘To je za izvanredni otkaz‘

‘Moja savjest je mirna, što se mene tiče i velikog broja ljudi, napravili smo sve da se radovi naprave‘, kaže šef ZTC-a

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac i kanader u letu

 Tonci Plazibat/Davor Pongračić/Cropix/Cropix

Ministar obrane Mario Banožić u srijedu je održao sastanak s članovima Zrakoplovno tehničkog centra (ZTC), tvrtke koja je zadužena za servis protupožarnih zrakoplova.

- Na radnom sastanku u Zemuniku razgovarali smo o stanju materijalnih resursa, rekao je ministar Banožić i zahvalio pilotima na angažmanu u protupožarnoj sezoni, piše N1.

- Već je nekoliko požara zahtijevalo snažan angažman, jučer su požare gasili četiri kanadera, tako pokazujemo apsolutnu spremnost. Lakše bi bilo raditi u kapacitetu kakav je bio prijašnjih godina (5 kanadera i 5 air tractora). Plan za protupožarnu sezonu donosi se u kolovozu. S obzirom na ugovor sa ZTC-om i izvještaje i sastanke, vidjeli smo da će se rokovi pomaknuti i da ćemo do 30. srpnja imati puni sastav. Dinamika se iz tjedna u tjedan pomiče. Mi kao Ministarstvo moramo izraziti nezadovoljstvo jer smo osigurali sva sredstva, oslonili smo se na jedinu tvrtku u Hrvatskoj koja to može raditi, rekao je ministar.

- Novi rok za sada je 15.8., rekao je ministar i dodao da bi tada trebali imati 5 + 5 protupožarnih zrakoplova. Vatrogascima i svima koji sudjeluju u protupožarnoj zaštiti poželio je što manje angažmana i da do 15. 8. bude ostvaren novi dinamički plan te da ovih problema neće biti iduće godine.

Direktor ZTC-a: ‘Odgovoran sam‘

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac govorio je o zrakoplovima na popravcima:

- Trenutno u 3. hangaru imamo dva zrakoplova. Na jednom od njih se rade probe sustava, nadamo se početkom sljedećeg tjedna da ćemo moći zvati posadu HRZ-a. Drugi ostaje cijelo ljeto, na njega ne računamo. U drugom hangaru imamo air tractor. Kasnit će jer smo imali izuzetno problematične radove. Imali smo varenje strukture na četiri mjesta, to je zahtjevan posao, trpi velike pritiske jer je u pitanju dvosjed. Onaj čiji se popravak otegnuo, predali smo idući tjedan. Jučer je došao iz Zadra air tractor koji je imao slijetanje na plovke. Krenut ćemo s radovima, ali mislim da će morati ostati preko ljeta.

Direktor ZTC-a istaknuo je da se smatra odgovornim za nastalu situaciju, piše N1.

- Na čelu sam ZTC-a i odgovoran sam za sve dobre i loše stvari. Moja savjest je mirna, što se mene tiče i velikog broja ljudi, napravili smo sve da se radovi naprave. Imamo 27 mehaničara, njih 6 je na godišnjem, dvoje se vraća idući ponedjeljak. Dva radnika na bolovanju koji rade vani – to sam čuo iz medija. Za jednog od njih smo od inspekcije HZZO-a tražili provjeru bolovanja. Čuo sam da netko od vas ima snimke. Za mene je ta snimka za izvanredan otkaz. Čuo sam da se radi o mehaničaru koji je sam sebe fotografirao u Austriji i slao kolegama. Nisam istražni organ, rekao je Klanac.

Upitan kad su postali svjesni da neće sve moći obaviti na vrijeme, rekao je:

- Ugovor smo sklopili u siječnju, veljači. MORH nam je glavni poslovni partner i ako smo ih obmanuli, nismo to napravili namjerno i zlonamjerno.

‘Ostavka bi bila bijeg od problema‘

Istaknuo je da je razmišljao o ostavci pa dodao da ministar nije tražio njegovu ostavku. - Osobno sam napravio sve što sam mogao. Ovdje su predstavnici CERP-a, moj mandat je uvijek na raspolaganju. Nisam predao ostavku jer bi to značilo bijeg od problema.

Na pitanje jesu li se dobro pripremili, Klanac je rekao:

- Imali smo tešku godinu. 1. srpnja smo sve obrazložili. Ove godine su bila četiri petogodišnja pregleda koji iziskuju dvostruko više vremena od običnih godišnjih. Morali smo odraditi opsežne biltene, provjere svih veza tijela i krila letjelice – to znači kompletno skidanje vijaka. To je izuzetno zahtjevno i jedni smo od rijetkih u Europi koji smo napravili taj pregled. S obzirom na to da je trebalo puno vremena, od proizvođača smo isposlovali da se drugom metodom riječi taj problem, bez vađenja vijaka. Nitko na svijetu ne može jamčiti ovakvu vrstu radova na letjelicama. Ne proizvodimo cipele. Radimo na zrakoplovima starima 20 godina, svako testiranje kod mene osobno budi strah jer ne znam što ćemo novo otkriti. Ne smijemo si dozvoliti da avion iz ZTC-a izađe neispravan.

Na pitanje da se upravo to nedavno dogodilo i da su djelatnici HRZ-a sami popravili kvar, rekao je: - Naša ekipa je otišla i popravila kvar.

Popravljanje privatnih automobila

O popravljanju privatnih automobila u ZTC-u rekao je da je on dozvolio uvoz vozila van radnog vremena: - To je politika firme, pomažemo djelatnicima. To nije utjecalo na rad na zrakoplovima.

Na pitanje koga smatra odgovornim zbog situacije, ministar Mario Banožić je rekao: - MORH je učinio sve, ugovore, sredstva da dođe do željenog broja materijalnih resursa. Imao sam nekoliko sastanaka s raznim informacijama, svaki put su uvjeravali da će do određenog datuma biti gotovo. Danas smo iskomunicirali nove rokove, mogu samo vjerovati tome. Možemo tražiti određenu penalizaciju ZTC-a ili jamstva, to jedino možemo učiniti. CERP će dalje tražiti određene sankcije. Neću tražiti ostavku jer na to nemam pravo. Sad nam trebaju avioni, a ne ostavke. Nakon protupožarne sezone možemo tražiti ubrzanje procesa i garancije. Nije mi u interesu pokretati garancije da se sutra kaže da se zrakoplov ne može isporučiti jer je MORH ovršio račune ZTC-a.

Na pitanje treba li nam kornatska tragedija da netko preuzme odgovornost, ministar je rekao: - Tražiti odgovornost u tragediji ne može biti upiranje prsta. Ja mogu tražiti da sukladno osiguranome da se isporuči potrebno. Osim ZTC-a u Hrvatskoj nemamo nikoga.

‘ZTC-u 30 milijuna kuna‘

Na pitanje koliko je ZTC od MORH-a dobio novaca, Banožić je rekao: - Za održavanje HRZ ima oko 105 milijuna kuna, od toga 30 se odnosi na ugovor sa ZTC-om, tu negdje računamo.

Nakon njega na pitanja je odgovarala direktorica iz CERP-a Jadranka Čengija Šarić: - CERP je zatražio izvješće nadzornog odbora koji obavlja nadzor poslovanja društva. Tražili smo i izvješće uprave. Nadležno tijelo CERP-a će onda donijeti odluku. Tražili smo dostavu izvješća bez odlaganja.

Na pitanje je li 4+3 zrakoplova, koliko sada imamo, dovoljno za gašenje požara, predstavnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Michael Križanec rekao je kako će oni raditi s onim što imaju, a važno je djelovati na preventivu, na uzorke požara. Na pitanje zašto su digli vojnog atašea iz Izraela da leti u gašenju požara, novinarima je rekao kako imaju krivu informaciju, piše dnevnik.hr.

Ministar Banožić je pak komentirao i pronalazak ozlijeđene djelatnice MORH-a. Rekao je kako vojna policija provodi istražne radnje, a da je djelatnica koja je ozlijeđena pri svijesti i život joj nije ugrožen. Dodao je i da će kasnije izvijestiti o svemu nakon završene istrage.

Banožić je govorio i o odlasku na Milanovićev prijem u Kninu: - Sutra je 4. 8. i od ujutro imam događaje, primanja, a zatim u Šibeniku s braniteljima. Dan je popunjen aktivnostima Vlade. Govorimo o događaju koji su ranije organizirali tri ministarstva. Prije dvije godine smo izašli ususret i počeli smo uključivati predsjednika Republike iako je dotad bio gost. Počeo se događati skandal, uključivali su se članovi udruga i stvarali organizacijski oblik koji nije prihvatljiv. Dali smo podršku koju smo trebali i tako je događaj organiziran, poprimat će se odlikovanja i tako ćemo biti sudionici 5. kolovoza, to jest Oluje, rekao je ministar.

O zapovjedi predsjednika Milanovića vojnicima da prvo postave daske za crveni tepih, a onda ih čupaju, o čemu je pisao Jutarnji.hr, Banožić je rekao: - Događa se neprihvatljiva situacija za HV, to sam više puta govorio. Nikad nismo imali situaciju da se ovako vojsku tjera na situacije koje ste spomenuli. Vojska treba pomoći, ali ne tako da preuzme organizaciju temeljem zapovijedi, a radi se o političkom događaju, zaključio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 09:57