ZAGREB - Hrvatke zračne kompanije po prvi puta u svojoj povijesti mogu sa američkim aviokompanijama ili samostalno uspostaviti izravne letove za Sjedinjene Američke Države.
Do početka ovogodišnje turističke sezone Croatia Airlines i Zračna luka Zagreb mogli bi sa američkim zrakoplovnim kompanijama realizirati sporazume o cod shareu i uspostavi direktnih avio linija između Zagreba i SAD-a. Poručili su to danas na novinskoj konferenciji ministar promet Božidar Kalmeta i američki veleposlanik u Hrvatskoj James B. Foley.
Oni su i službeno objavili da su američke zrakoplovne vlasti Hrvatsku svrstale u kategoriju “1” po pitanju sigurnosti u zračnom prometu. Ta kategorija omogućuje uspostavu izravnih letova između dviju država.
I Kalmeta i Foley tvrde kako će to povećati broj američkih turista u Hrvatskoj. Kalmeta smatra kako se to može dogoditi već ovog ljeta, dok Foley ipak nije baš toliki optimista.
Nakon ove odluke američkih zrakoplovnih vlasti Croatia Airlines i United Airlines mogu aktivirati cod share sporazum o prijevozu putnika iz 2007. godine. Njime su dogovoreni letovi pod zajedničkim oznakama Croatia Airlinesa i United Airlinesa iz Washingtona, San Francisca, Los Angelesa i Chicaga u Zagreb, Split i Dubrovnik i to preko europskih čvorišta - Amsterdam, Bruxelles, Pariz, Zürich, Londona, München i Frankfurt.
U praksi to znači da će svaki putnik koji leti United Airlinesom u SAD-u moći kupiti kartu za, primjerice, Zagreb te prtljagu i sebe čekirati do krajnjeg odredišta. Osim toga to predviđa jedno zaustavljanje i kraće čekanje na drugi let u Europi.
Ovaj sporazum u mirovanju je od 2007. jer je Hrvatska bila u kategoriji “2” i nije udovoljavala američkim sigurnosnim zahtjevima.
Ova odluka omogućava i Upravi Zračne luke Zagreb uspješan dovršetak pregovora sa američkom charter tvrtkom North American Airlines o uspostavi serije charter letova iz New Yorka za Zagreb tijekom ljeta 2011. Uprava Zračne luke američku tvrtku želi privući oslobađanjem plaćanja naknade za slijetanje.
U zagrebačkom aerodromu smatraju kako bi turistička zajednica Zagreba ili neka druga institucija trebala zakupiti oko 100 sjedala čime bi se podijelio rizik posla. Procjena je da je za avio kompaniju određena linija isplativa ukoliko je avion u dužem razdoblju popunjen između 60 i 65 posto. Ovo je jedan od pokušaja Uprave Zračne luke da u Zagrebu osnuje avio čvorište za letove prema istočnoj i srednjoj Europi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....