VELIKA ŠKRTICA

Dobili ste poklon koji vam se ne sviđa? Možete ga zamijeniti i bez računa, evo točno kako

Trgovci su vam dužni vratiti novac za artikl kupljen “na daljinu”, no zakon ih ne obvezuje da to čine kada ste robu kupili u fizičkoj trgovini

Ilustracija

 Remko De Waal/Anp Via Afp

Nakon blagdana, Nove godine i mahnitog trošenja, za većinu potrošača stiže novo uzbudljivo razdoblje - ono u kojem mahnito pokušavaju vratiti ili zamijeniti pogrešno kupljene darove ili one koji im se naprosto ne sviđaju.

Bilo da je riječ o poklonu koji je potrošač od nekoga dobio ili ga vraća uime osobe kojoj se ne sviđa, dobro je znati da su povrati robe regulirani zakonom te da ne vrijedi uvijek pravilo prema kojemu artikl možete samo tako vratiti u trgovinu.

Slijedi nekoliko najčešćih zabluda.

SVAKI ARTIKL KUPLJEN U FIZIČKOJ TRGOVINI MOGU VRATITI I DOBITI NOVAC

Netočno. Trgovci su vam dužni vratiti novac za svaki artikl kupljen "na daljinu", no zakon ih ne obvezuje da to čine kada ste robu kupili u fizičkoj trgovini. I ne samo to - nisu dužni pristati čak ni na zamjenu, osim ako robu ne reklamirate zbog greške, no većina njih obično će vam dopustiti da pogrešno kupljeni dar, u predviđenom roku, zamijenite za drugi predmet ili uzmete protuvrijednost u obliku posebne bon-kartice.

IMAM PRAVO VRATITI SVAKI ARTIKL KUPLJEN ONLINE

Djelomično točno. Odnosno, imate pravo vratiti većinu robe kupljene izvan fizičke trgovine izuzev specifičnih stvari kao što su roba prilagođena specifičnom potrošaču, lako kvarljiva roba, ona koja iz higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje...

AKO VRAĆAM ROBU KUPLJENU ONLINE, SVE TROŠKOVE SNOSI TRGOVAC

Netočno. Trgovac vam u slučaju jednostranog raskida ugovora mora vratiti iznos novca plaćen za artikl koji vraćate, međutim, smije na vas prebaciti trošak poštarine za robu koju vraćate, a koji nerijetko zna biti prilično visok. Kako potrošači sve češće vraćaju robu, i sve veći broj trgovaca odlučuje se uvesti naplatu poštarine.

ONLINE TRGOVCI U HRVATSKOJ NE NAPLAĆUJU POŠTARINU U SLUČAJU POVRATA

Netočno. Dapače, i sve veći broj trgovaca u Hrvatskoj na potrošača prenosi ovaj trošak. Među takvima su H&M, Mango, Office shoes, Fashion&Friends, Hervis ili Buzz sneakers. Poštarinu ne naplaćuje, primjerice, Zara. Od većih europskih online trgovina, poštarinu ne naplaćuju ni Asos, About you, Zalando, ili Answear.

ROBU UVIJEK MORAM VRATITI U ORIGINALNOJ AMBALAŽI

Netočno. Dapače, trgovac prema Zakonu o zaštiti potrošača na vaš zahtjev treba zadržati ambalažu, što znači da vam ne može uvjetovati povrat u originalnom pakiranju. No, pri kupnji online svakako se preporučuje da potrošač zadrži ambalažu dok ne istekne rok u kojem se može predomisliti, dakle 14 dana, kako bi prilikom povrata imao kutiju u koju će moći prikladno spakirati proizvod koji vraća.

ONLINE TRGOVAC DUŽAN MI JE ZAMIJENITI ROBU AKO TO ŽELIM

Netočno. Zakonom o zaštiti potrošača reguliran je jednostrani raskid ugovora koji podrazumijeva da potrošač vraća robu, a trgovac novac, što znači da ne mora pristati na vaš zahtjev za zamjenu robe.

Većina online trgovina stoga niti ne omogućava zamjenu, nego potrošač prvo dobije povrat novca na račun pa potom može naručiti novi artikl.

ROBU MOGU ZAMIJENITI ČAK I AKO NEMAM RAČUN

Točno. Zakon o obveznim odnosima nigdje striktno ne propisuje da za zamjenu ili povrat robe morate imate račun iako će vas većina trgovaca automatski moliti da ga predočite. Ipak, ako ga nemate, trgovcu možete dokazati da je baš kod njega kupljena roba izvatkom s internet bankarstva, a ako je plaćena karticom te znate točan datum i vrijeme kada je kupljena, on ga može pronaći u blagajni. Većina “normalnih” trgovaca pomoći će vam ako ste račun izgubili.


image

Velika skrtica

IMATE PRIJEDLOG ZA VELIKU ŠKRTICU?
Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 19:51