I dok su Hrvati mjesec dana ludovali za nogometom, Republika Hrvatska marljivo je ispunjavala dokumentaciju i raspisivala natječaje.
I to najviše one za leasing novih automobila za državne službenike i rukovoditelje, koje je putem Središnjeg državnog ureda za središnju javnu nabavu počela nabavljati od sredine svibnja.
Pet tendera
Raspisao je taj ured u posljednja dva mjeseca pet natječaja za nabavu novih automobila kroz koje će vozila uskoro dobiti praktično svi: Ministarstvo financija s Carinskom upravom, Ministarstvo pravosuđa, MUP, MORH, Ministarstvo gospodarstva, ali i ono zaštite okoliša, Kuščevićeva uprava, Ministarstvo demografije, kao i ono državne imovine, ali i kulture, zatim sektor ministra Milana Kujundžića, Ministarstvo mora, prometa i veza, ono poljoprivrede, graditeljstva, zatim Državni hidrometeorološki zavod, Državni zavod za intelektualno vlasništvo, ali i Ured za opće poslove Sabora i Vlade.
Bit će to čak tisuću novih vozila, od toga 530 osobnih, a ostalo se odnosi na dostavna i kombinirana vozila, pick-upove ili furgone. Sve zajedno Republika Hrvatska za obnovu voznog parka izdvojit će priblino 220 milijuna kuna s PDV-om.
Prvi natječaj za nabavu novih auta Središnji državni ured raspisao je 14. svibnja, kad je za potrebe MORH-a naručio 305 novih vozila (među kojima 164 osobnih), i to za cijenu od 60 milijuna kuna s PDV-om.
Jači automobili
Potom novi natječaj Ured raspisuje 26. lipnja kad se nabavljaju 352 nova vozila za potrebe Ministarstva financija, pravosuđa, MUP-a te Ured za opće poslove Vlade i Sabora.
Riječ je o nabavi vrijednoj 100 milijuna kuna s PDV-om, a među naručenim vozilima je i 12 osobnih s boljim performansama.
Prema natječajnoj dokumentaciji, tih 12 vozila mora biti snage najmanje 190 konja, s automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače, obavezne su i bočne zavjese na stražnjim bočnim staklima te zatamnjena stražnja bočna stakla, a naručitelj specificira kako prednji dio vozila mora biti zaštićen folijom, dok se na vanjskoj karoseriji nigdje ne smije vidjeti model i marka vozila.
Također, auti moraju biti crne metalik boje, a iako u dokumentaciji ne piše za koga se nabavljaju, sudeći prema opisu, najvjerojatnije je da su oni namijenjeni Ministarstvu unutarnjih poslova.
Potom novi natječaj za vozila izlazi 12. srpnja, kada Središnji ured raspisuje nabavu 69 vozila vrijednih 8,3 milijuna kuna, a četiri dana nakon toga raspisuju se dva nova tendera.
U oba se traži po 137 vozila, no natječaj koji se odnosi na Ministarstvo financija i Ministarstvo pravosuđa težak je 28,5 milijuna kuna, dok drugi iznosi 19 milijuna, a ti auti su namijenjeni ministarstvima demografije, gospodarstva, zaštite okoliša, zdravstva, kulture i državne imovine.
Kako su nam odgovorili iz Središnjeg državnog ureda za državnu imovinu, Ured nabavlja vozila kako bi zamijenio sva kojima upravo istječe rok prethodnog leasinga, a iz Ureda poručuju da će zahvaljujući posljednjih pet natječaja državi zapravo uštedjeti.
Povoljnija cijena
“Broj vozila koja se nabavljaju odgovara objedinjenoj količini potrebnih vozila svih obveznika središnje javne nabave. Time se postiže povoljnija cijena nego da svako ministarstvo i državno tijelo zasebno nabavlja vozila. Nabavlja se potrebna količina vozila za koja je istekao ili u skoro vrijeme istječe operativni leasing te se na taj način nadomještaju predmetna vozila”, stoji u odgovoru na upit Jutarnjeg lista.
Iz Ureda pojašnjavaju “kako se vozila nabavljaju upravo iz razloga što je dobrom dijelu automobila unajmljenih 2013. godine sada istekao najam, zbog čega se ona vraćaju vlasniku odnosno leasing društvima”, a Središnji ured kroz aktualne nabave osigurava da se vozila za koja istječu ugovori zamijene vozilima koja će biti nabavljena”.
Tu se zapravo misli na već tada kritiziranu nabavu 1700 novih automobila koju je pokrenula tadašnja Vlada RH, na čelu s premijerom Zoranom Milanovićem, za cijenu od 265 milijuna kuna.
Točnije, natječaj je i tada zapravo vodio Središnji državni ured za državnu imovinu koji je na leasing za korisnike proračuna uzimao oko 1300 osobnih vozila, dok su ostalo bila gospodarska, dostavna vozila i slično.
Prije toga, posljednja tako velika nabava vozila bila je 2010. godine u mandatu bivše premijerke Jadranke Kosor (tada je odobrena nabava 1200 vozila za 196 milijuna kuna), a masovnije su se auti nabavljali i nakon 2013. godine.
U rujnu 2015. godine raspisan je natječaj za nabavu 603 vozila vrijedan 70 milijuna kuna, a i tadašnje poruke iz tijela državne uprave išle su u smjeru toga da država takvom nabavom građanima štedi novac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....