NOVE IZMJENE

DONOSIMO VAM DETALJAN IZRAČUN NA PRIMJERIMA NAJPRODAVANIJIH AUTOMOBILA Pogledajte koliko će uistinu pojeftiniti vozila na hrvatskom tržištu!

 
 Ante Čizmić / HANZA MEDIA

Hrvatski građani od iduće će godine plaćati upola manje poreza na rabljena vozila, a cijeli postupak naplate će se olakšati, pojasnio je jučer na sjednici Vlade državni tajnik u Ministarstvu financija Željko Tufekčić, predstavljajući izmjene Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koji je poslan u saborsku proceduru.

To znači da će vozači koji žele kupiti rabljeno vozilo od 1. siječnja iduće godine umjesto, primjerice, 2800 kuna poreza, platiti u prosjeku 1400 kuna, iako nemamo još detaljnije podatke jer visina tek treba biti propisana u Tarifi upravnih pristojbi. Međutim, u samom obrazloženju izmjena zakona stoji da će se za 50 posto smanjiti davanja kupaca rabljenih vozila, a porezno rasterećenje mogu očekivati i kupci novih automobila, no jednako tako ne znamo o kojim se iznosima radi.

Nastavak reforme

Kada je riječ o rabljenim vozilima, kupci ubuduće neće više plaćati posebni porez od pet posto koji će biti vezan uz tržišnu cijenu, nego će plaćati upravnu pristojbu koja će se vezati uz starost vozila i snagu motora izraženu u kilovatima.

Predstavljajući ovaj zakonski prijedlog, državni tajnik Željko Tufekčić rekao je da je riječ o nastavku porezne reforme kojom će se pojednostavniti administrativni postupak i za tijela javne uprave i za građane, povećati transparentnost obračuna i sustava plaćanja te prepoloviti porezno opterećenje građana po toj osnovi. Naime, ubuduće će se upravna pristojba plaćati na jednome mjestu, a ukida se dosadašnji komplicirani način naplate, i to je, uz pojeftinjenje, zapravo najbolji dio ovih izmjena. Dosad je kupac vozila morao ići s prodavateljem k javnom bilježniku ovjeriti kupoprodajni ugovor, što bi platio stotinjak kuna, zatim bi s tim ugovorom išao u Poreznu upravu da mu ona izda rješenje o razrezu poreza po stopi od pet posto od prodajne cijene vozila, koji se potom plaća u pošti, a onda bi išao i u MUP, gdje policija obavlja prijenos vlasništva.

Primjeri izračuna novih trošarina
Primjer 1

- rabljeni automobil vrijednosti 100.000 kuna, benzinac, uz emisije ugljikova dioksida (CO2) od 120 g/km, proizveden 2012.

Trenutna trošarina: 2101 kunu

Nova trošarina: 1050 kuna

Primjer 2

- rabljeni automobil vrijedan 120.000 kuna, dizelaš, pet godina starosti, uz CO2 od 139 mg/km, proizveden 2012.

Trenutna trošarina: 7369 kuna

Nova trošarina: 3680 kuna

Primjer 3

- rabljeni automobil proizveden 2012., benzinac, vrijedan 80.000 kuna i uz potrošnju CO2 od 109 mg/km

Trenutna trošarina: 1476 kuna

Nova trošarina: 730 kuna

Primjer 4

- uvezena Opel Astra 1,4 (87 KS) iz 2013. i tada vrijedna 103.118 kuna, uz CO2 od 129 mg/km, za postignutu cijenu od 51 tisuću kn

Trenutna trošarina: 4186 kuna

Nova trošarina: 2050 kuna

Pojednostavljenje

Sada se sve to ukida i upravna pristojba za rabljena vozila plaća se u stanici za tehnički pregled vozila, gdje se vozilo i registrira, a ta će se upravna pristojba obračunavati na temelju starosti vozila, odnosno godine proizvodnje i snage motora (izražena u kunama po kilovatu u 12 različitih razreda), a njezina će se visina tek odrediti uredbom.

Kad je, pak, riječ o posebnom porezu na motorna vozila, odnosno trošarini za nova vozila, ovim se izmjenama hrvatski zakonodavni okvir prilagođava europskoj pravnoj stečevini s obzirom na to da je sredinom ove godine na snagu stupila uredba Europske komisije o emisiji plinova. Ta uredba uvodi novi, globalno usklađeni ispitni postupak za mjerenje emisije ugljičnog dioksida (CO2), koji daje preciznije i vjerodostojnije podatke o emisiji tog plina, kako je jučer pojasnio državni tajnik Tufekčić.

“Pri tome će se provedbenim propisom visina posebnog poreza na motorna vozila urediti uvažavajući potrebu smanjenja ukupnog poreznog tereta, između ostalog i radi stvaranja povoljnijeg poreznog tretmana motornih vozila s novijom i ekološki prihvatljivijom tehnologijom. Pri tome se očekuje postizanje i drugih pozitivnih efekata”, uvjereni su u Vladi.

Manje prihoda

Tijekom prošle godine ukupno je izdano 209.905 rješenja s osnove posebnog poreza na promet rabljenih motornih vozila, od čega je ukupno 16.457 bilo oslobođeno plaćanja poreza, a država je uprihodila 193,78 milijuna kuna. Projekcije su da će se ubuduće prikupljati 100 milijuna kuna manje. Upravnu pristojbu neće plaćati kupci vozila koji moraju platiti PDV, ni diplomati i konzuli za službena vozila. Plaćanja upravne pristojbe oslobođeni su i oni koji su stekli rabljeno vozilo darovanjem od prvih srodnika (bračni drug, potomak i predak u prvoj liniji, posvojenik) ili ako je već plaćen porez na nasljedstvo.

Bez ovjera ugovora: Što se sve mijenja za kupce automobila
  • umjesto poreza, od 1. siječnja 2018. plaćat će se pristojba za rabljena vozila upola manja od dosadašnjeg poreza
  • ukidaju se ovjere ugovora kod javnog bilježnika, odlazak u Poreznu upravu i MUP; sve će se plaćati pri registraciji vozila
  • upravna pristojba vezat će se uz starost vozila i snagu motora
  • kod novih vozila porez će se računati prema novoj metodologiji vezanoj uz ispuštanje CO2
  • pristojba se neće plaćati kod darovanja ni kada je već plaćen PDV

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:17