Zrakoplov koji se danas srušio kod Kerestinca imao je registarsku oznaku HA-TUB, što nam je potvrđeno s mjesta pada zrakoplova. Riječ je o Cessni 182 D, Skylane.
Dok nadležne službe i službeno potvrde da je riječ o zrakoplovu te registarske oznake našli smo da je zrakoplov navedene oznake već imao nesreću 3. lipnja 2021. godine na području Poreča o čemu postoji i izvješće Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu objavljeno 05. travnja 2022. godine.
Tada srećom nitko nije stradao. I tada, 3. lipnja 2021. godine pilot i četvero padobranaca poletjeli su oko 15 sati radi iskakanja padobranaca na visini od 3300 stopa. Do planirane visine let je bio bez problema, ali nakon što su padobranci iskočili pilot je krenuo u snižavanje, te je na visini od 1300 stopa dodao gas motoru kako bi isplanirao prilaz. Motor nije reagirao i pilot je usmjerio zrakoplov prema pisti, ali kad je shvatio da neće dohvatiti pistu slijetio je na meki teren prije praga piste gdje se prevrnuo preko nosnog dijela, te se zaustavio na leđima.
Oštećeni zrakoplov na mjestu nesreće pregledali su istražitelji za Agencije i ustanovili da se oko zrakoplova osjeti miris benzina, te utvrđena oštećenja oplate, trupa, remenjače i oplate na desnom krilu. Na lijevom krilu je pukla upornica koja se potpuno savinula, te je oštećen vrh krila. Nakon pregleda na mjestu nesreće premješten je ispred hangara aerokluba gdje je detaljno pregledan. Zrakoplovom je upravljao 43-godišnji pilot koji je sjedio na prednjem lijevom sjedalu, imao je važeću pilotsku dozvolu i do nesreće je skupio 656 sati leta, a na zrakoplovu tog tipa letio je 28 sati, od toga 90 dana prije nesreće 251 sat.
Cessna 182 D, Skylane je inače visokokrilac, ima fiksni stajni trap i proizvodio se od 1960 godine i višestruke je namjene i višenamjenske je svrhe, od turističkih letova, taksija, školovanje pilota, te prijevoz padobranaca. Za padobrance ima tri sjedala, a u njega se ugrađuje motor TCM 0-470-R s rasplinjačem snage 230 KS. Ima karakterističan horizontalni stabilizator koji se pomiče i propeler promjenjivog koraka. Posljednju provjeru prije te nesreće dobio je 9. ožujka 2021. od ovlaštenog zrakoplovnog mehaničara.
Zrakoplov nije imao opremu za bilježenje podataka o letu (Flight Data Recorder) niti podatke o komunikaciji u zrakoplovu. Pilot nije bio ozlijeđen. Istražiteljima je nakon nesreće izjavio da je bilo problema s reagiranjem motora iako je on radio bez vibracija i čudnih zvukova i da kad je shvatio da neće doseći pistu sletio je na meki teren i nakon dodira s tlom i prevrtanja izišao kroz lijeva vrata bez ozljeda. Istražitelji su ustanovili da bi uzrok zbog kojeg je došlo do problema u radu motora moglo biti zaleđivanje rasplinjača na što su mogle utjecati atmosferske prilike i isključene su neki drugi uzroci tim više jer je motor na zemlji upaljen bez problema. Agencija nakon očevida nije imala nikakve sigurnosne preporuke za navedeni zrakoplov, koji je prema izvještaju agencije bio u vlasništvu tvrtke Avia Rent KFT koja je bila i operator navedenog zrakoplova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....