Automobil kojim se obavlja taksi prijevoz morat će imati ugrađen taksimetar ili aplikaciju za određivanje naknade za prijevoz, na krovu i bočnim vratima oznaku “TAXI”, a na bočnim stranama ime i prezime te mjesto odakle je fizička osoba - obrtnik prijevoznika, odnosno ime i sjedište tvrtke.
Automobil do 2021. neće smjeti biti stariji od sedam godina, a nakon te godine moći će biti star najviše pet godina, stoji u prijedlogu Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, a koji je u javnu raspravu pustilo Ministarstvo prometa. Uz ovaj prijedlog, Ministarstvo je u javnu raspravu pustilo i prijedloge o početnoj i periodičnoj izobrazbi vodiča i o licencijama u djelatnosti cestovnog prometa.
Tabla na krovu
Time se propisuje da će svi automobili koji rade za Uber morati imati tablu “TAXI” na krovu. Naši sugovornici tvrde da je to jedna od rijetkih dobrih stvari u ova tri prijedloga pravilnika.
Oni pozdravljaju činjenicu da je određeno da taksiji moraju biti najviše stari sedam godina, čime će se znatno popraviti prosječna starost autotaksija koja sada prosječno iznosi 14 godina. No, prema njihovim riječima, to je jedini tehnički uvjet s područja sigurnosti koji automobil mora ispunjavati.
Ne treba klima
Ne traži se, primjerice, da taksi ima klima-uređaj, naslon za glavu, broj zračnih jastuka, itd. U odnosu na sadašnji pravilnik, prema ovom prijedlogu, taksiji više ne moraju imati petero vrata niti se određuje volumen prtljažnika.
Naši sugovornici navode i kako se od onih koji koriste taksimetar traži da isti bude umjeren i odobrenog tipa, a za aplikaciju nema nikakvih tehničkih zahtjeva.
U taksi krugovima ne skrivaju nezadovoljstvo što se prijedlogom Pravilnika nije više poradilo na odredbama o sigurnosti vozila, a time i putnika, te smatraju da se time išlo na ruku Uberu. U Uberu njihov glasnogovornik ističe da “pozdravljaju napore hrvatske Vlade oko donošenja Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Novi zakon predstavlja važan iskorak prema poboljšanju mobilnosti u hrvatskim gradovima te građanima pruža više izbora”.
Ipak, činjenica je da će i Uber prema ovim prijedlozima znatno morati promijeniti svoja pravila poslovanja u Hrvatskoj. Automobili njihovih partnera vozača morat će biti označeni, što je već sada praksa u Njemačkoj, Austriji, Španjolskoj, a i znatno će se pomladiti njihov autopark. U fazi pripreme zakona najavljivalo se i unificiranje boje taksi vozila na području cijele države, no i taj je prijedlog izostao.
Licenciranje
Što se tiče prijedloga Pravilnika o licenciranju i periodičkoj izobrazbi vozača, naši sugovornici navode nekoliko najspornijih dijelova. Prema Prijedlogu o izobrazbi, osobe koje voze taksi, a koje još nemaju svjedodžbu o stručnoj osposobljenosti o početnim kvalifikacijama za upravljanje autotaksija, moraju 90 dana od stupanja Pravilnika na snagu pristupiti ispitu.
To znači, tvrde nam sugovornici, kako oni još tri mjeseca od stupanja Pravilnika na snagu mogu bez svjedodžbe voziti taksi. Također se kao veliki minus navodi odredba da svi oni koji sada nemaju licencu za obavljanje taksi usluge u roku od osam dana moraju podnijeti zahtjev za izdavanje licence te s njim obavljati taksi poslove šest mjeseci bez obzira na to dobili na kraju licencu ili ne.
Nakon što je prijedlog Pravilnika objavljen, zainteresirane strane imaju 15 dana za iznošenje prijedloga i primjedba, a vjerojatno će ovi prijedlozi Pravilnika doživjeti i promjene. Očekuje se da bi se novi pravilnici mogli početi primjenjivati sljedećeg mjeseca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....