BERGEN - U Norveškoj su učitelji daleko cjenjeniji nego u Hrvatskoj. Međutim, imaju potpuno drukčiju filozofiju. Cilj im je od učenika oblikovati cjelovitu ličnost, imaju individualni pristup i uče ih kako kritički razmišljati.
Ne znamo što želimo
Oni su, dakle, i psiholozi i pedagozi, a ne samo stručnjaci u svojim poljima koji će ispisati na ploči gradivo i otići kad zazvoni. Zbog toga su cjenjeniji u društvu, pa roditeljima ne pada na pamet miješati se u njihov način rada, a kamoli ih vrijeđati. Istina, po akademskim rezultatima Norveška ne stoji baš blistavo i tu je Finska puno jača. U Hrvatskoj je obrazovanje na razini pretprošlog stoljeća, a to je zato što mi još ne znamo što uopće želimo. Ako želimo da nam djeca znaju brdo činjenica i ne razmišljaju previše - dobro. Međutim, ako ih želimo motivirati da uče i postanu netko i nešto, onda treba raditi na takav način. Sada svaka škola i svaki učitelj ima svoj način i vlada kaos.
Rangiranje škola
Ono što uvijek ističem je da u hrvatskim školama treba odvojiti instruktora, odnosno učitelja, od onih koji testiraju. Zatim treba uvesti rangiranje svih osnovnih i srednjih škola. Tako će se vidjeti koja škola kvalitetno radi s djecom i to će motivirati i učitelje i učenike. Time bi učitelji postali cjenjeniji, a obrazovanje kvalitetnije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....