I jučer se nastavila drama oko passata CC u vlasništvu fra Šime Nimca, već duže od dvije godine parkiranog u garaži samostana Gospe od Zdravlja u Splitu. Franjevac se pristojno najavio na vratima samostana, s ključevima i dokumentima o vlasništvu nad vozilom, no fratri su ga odbili primiti, pozvana je i policija, nakon čega je fra Šime, kako bi se izbjegao daljnji cirkus, otišao pješice. Automobil je ostao u garaži samostana, piše Slobodna Dalmacija.
Passat je u samostanskoj garaži redovnik “deponirao” nakon izbijanja afere s prodajom zemlje u Baškoj Vodi. Provincijal fra Joško Kodžoman naložio mu je da spremi auto u garažu kako se Crkva zbog luksuznog vozila ne bi dodatno našla na udaru javnosti. Passat je fra Šime prije cijele afere kupio dijelom svojim, a dijelom pozajmljenim novcem. U međuvremenu je Županijski sud donio mjeru zabrane otuđenja automobila. No, pitanje je, znači li zabrana otuđenja i zabranu raspolaganja automobilom?
Novac za kupnju automobila fratru je pozajmio njegov prijatelj Anto Čović. Riječ je o 20.000 eura. Kako ne može do novca, budući da fra Šime trenutačno sigurno nije u situaciji da može vratiti dug, Čović bi barem volio koristiti automobil. Po njihovu mišljenju, zabrana otuđenja ne znači da se vozilo ne smije koristiti. No, između njih dvojice i vozila ispriječile su se samostanske rampe.
Nije, naravno, kaže nam Anto Čović, fra Šime banuo u samostan poput razbojnika. Prethodno je do atumobila pokušao doći prije Nove godine. Razgovarao je telefonom sa fra Joškom Kodžomanom, provincijalom, koji mu je odobrio da dođe po automobil. Kako ne bi podizali tenzije, dogovorili su se da franjevac opunomoći Čovića da preuzme automobil.
- Rečeno je da “naletimo” po auto kada nam bude zgodno, i ja sam “naletio” 30. prosinca. Pokazao sam im dokumente i ključeve vozila i nitko se nije bunio. Pustili su me unutra, a kako je automobil dugo bio u garaži, pokušao sam ga upaliti pomoću akumulatora koji sam donio sa sobom. Nije išlo, pa su mi fratri otvorili dvorišna vrata kako bih ušao svojim autom unutra i upalio passat pomoću kabela – kazuje Anto Čović.
Tada se, međutim, pojavio fra Josip Gotovac, samostanski ekonom.
- Počeo je vikati da je njemu dosta lopovluka i da lažem. Zatvorili su garažu, nisam mogao izići, pa sam zvao policiju da su me fratri zatočili - kazuje Čović.
Tako je Anto Čović završio na policiji koja je prvo provjerila originalnost punomoći, a zatim su i na Državnom odvjetništvu provjeravali što sve zapravo znači mjera “zabrane otuđenja”. Iz Državnog odvjetništva odgovoreno im je da se passat može koristiti jer je zabranjeno samo otuđenje, no da bi automobil morao preuzeti fra Šime osobno, a ne druga osoba preko punomoći.
Na kraju je Čović pušten iz policije bez ikakve prijave, a jučer, u petak, na vrata samostana pokucao je fra Šime. Opet bezuspješno.
Nisu ga željeli ni pustiti u samostan, pa je fratar zvao policiju. Nakon desetak minuta, nazvao ga je franjevački provincijal Kodžoman i rekao mu da fra Šime zatraži od Državnog odvjetništva tumačenje privremene mjere, pa da onda, ako to DORH napismeno dozvoli, preuzme vozilo, piše Slobodna Dalmacija.
U nemilosti od afere
Nije tajna da je fra Šime u nemilosti otkad je izbila afera. Po presudi Županijskog suda u Splitu, fratar je osuđen na dvije godine zatvora, a bankarica Jasmina Bilonić na tri mjeseca zatvora manje. Na suđenju kao svjedok nije saslušan nadbiskup Marin Barišić, pa treba vidjeti što će reći Vrhovni sud – je li dovoljno razjašnjeno je li fra Šime imao suglasnost nadbiskupa za prodaju zemlje, odnosno je li nadbiskup bio upoznat s prodajom.
Budući da je Nimac imao sve dozvole za obnovu i proširenje crkve u Baškoj Vodi, na čemu je radio duže vremena, a što je namjeravao financirati prodajom zemlje, mala je vjerojatnost da baš nitko u Nadbiskupiji nije znao za te planove. Redovnik je premješten nakon što je prodao zemlju, što je on protumačio, barem se tako moglo zaključiti na suđenju, namjerom crkvenih vlasti da novac od prodaje potroše po svojem nahođenju, pa ga je podigao s računa i dao u ruke bankarici u koju je do tada imao povjerenja.
Crkva može zadržati auto
Odvjetnik Željko Ćapin, koji zastupa Crkvu u postupku, kaže da posjed vozila nije upitan.
- U obveznom pravu postoji institut detencije, zadržanja stvari dužnika. Tako i u ovom slučaju vjerovnik, a to je Crkva, koja ima potraživanje prema fra Šimi Nimcu, ima pravo zadržati stvar u njegovu vlasništvu. Fra Šime nema pravo ni korištenja ni raspolaganja automobilom. Osim toga, Županijski sud je u kaznenom postupku donio privremenu mjeru otuđenja vozila. Ako on smatra da ipak ima pravo preuzeti i koristiti automobil, neka se tužbom obrati sudu – kaže Ćapin.
On nije želio komentirati moralni aspekt situacije, no iz tona njegova glasa može se zaključiti što misli o fratrovim zahtjevima.
- Ono što apsolutno želim demantirati jesu insinuacije da je bilo tko drugi koristio taj automobil. Vozilo je parkirano u garaži samostana otkada ga je Nimac dovezao. Uostalom, on je i odjavio automobil u kolovozu lani. Mene su ljudi iz DORH-a nazvali i rekli da su čuli kako vozilo koristi novi provincijal. Pa, kakva je to razina komunikacije? Na autu ima bar pet centimetara prašine, pa nisu ga uspjeli upaliti ni uz pomoć akumulatora koji je toliki da bi se najveći bager mogao pokrenuti - kaže odvjetnik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....