‘KRALJ MARINA’

DRŽAVA IGNORIRA PRESUDU SUDA 'Dubrovačku luku Gruž ćemo ipak dati Pašaliću'

Pašalić je dobio koncesiju, iako je Ustavni sud presudio da je njegovo idejno rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom
 Nikša Stipaničev / CROPIX

Franjo Pašalić, poznat kao “kralj marina”, vlasnik marine Frapa u Rogoznici, napokon može odahnuti. Vlada je prošlotjednom odlukom koja je u medijima prošla nezapaženo Pašalićevoj tvrtki Laguna trade d.o.o. odobrila koncesiju na 30 godina na pomorskom dobru u dubrovačkoj luci Gruž za gradnju ekskluzivne marine.

Tom je odlukom Vlada raspršila oblak koji se bio nadvio nad Pašalićevom ambicijom da u prestižnom akvatoriju sagradi marinu od 220 vezova koja bi mogla prihvatiti jahte i do 40 metara.

Jadranka Kosor

Obavijest o namjeri davanja koncesije na 30 godina za izgradnju marine u Gružu objavila je još Vlada Jadranke Kosor pred kraj mandata, 9. studenoga 2011. Mjesec dana kasnije, 13. prosinca 2011., u zadnjim danima mandata HDZ-ove Vlade, u tadašnjem Kalmetinu ministarstvu upriličeno je otvaranje ponuda. O odabiru najbolje ponude odlučila je, međutim, Milanovićeva Vlada 11. listopada 2012. Kukuriku Vlada odabrala je ponudu Franje Pašalića.

Međutim, dva ponuđača koja su se na ovom natječaju natjecala za koncesiju za gradnju marine u Gružu - tvrtka Luka Dubrovnik te Atlant marina d.o.o. iz sustava Atlantske plovidbe - podigla su upravnu tužbu protiv odluke Milanovićeve Vlade. Glavni prigovor dviju tvrtki bio je da je Vlada odabrala ponuđača čije je idejno rješenje za gradnju marine u sukobu s Urbanističkim planom uređenja “Gruški akvatorij”.

Upravni sud u Splitu donio je 29. rujna 2014. presudu prema kojoj Vlada mora poništiti odluku o dodjeli koncesije Pašalićevu Laguna tradeu jer je idejno rješenje Pašalićeve Lagune trade u neskladu s Urbanističkim planom “Gruški akvatorij”.

Restoran i yacht club

U idejnom rješenju Pašalićeve tvrtke po odluci splitskog Upravnog suda problematična je izgradnja platforme površine 1435 kvadrata na kojoj će se nalaziti restoran, sanitarni čvor, uredi za osoblje, yacht club i parkirališta, a čija izgradnja je procijenjena na 26 milijuna kuna.

Iako je znao da urbanističkim planom izgradnja te platforme nije dopuštena niti moguća, stoji u presudi, Pašalić ju je naveo u ponudi i ona mu je povećala vrijednost investicije te omogućila da ostvari prednost nad ostalim ponuđačima. Sud je Vladi naložio da odluku poništi te da među ponuđačima koji su se javili na natječaj na temelju javnog poziva iz studenoga 2011. odabere najpovoljnijeg.

Presuda je odmah postala pravomoćna jer na nju nije dopuštena žalba višem sudu. Iako je koncesiju trebala poništiti u roku 30 dana, Vlada je to učinila tek prošli tjedan. Luka Dubrovnik, jedan od dvaju podnositelja upravne tužbe protiv Vladine odluke o dodjeli koncesije Pašalićevoj tvrtki, suočena s Vladinim višemjesečnim ignoriranjem pravomoćne presude, u svibnju ove godine zatražila je od Frane Staničića, docenta na zagrebačkom Pravnom fakultetu, stručno mišljenje smije li Vlada ignorirati pravomoćnu presudu.

Staničić je konstatirao da je svatko u Hrvatskoj dužan poštovati pravomoćnu sudsku odluku i pokoriti joj se u roku 30 dana, a u suprotnom čini kazneno djelo i prijeti mu zatvor do dvije godine. Vlada je tako poništila svoju odluku iz 2012. godine o dodjeli koncesije za gradnju marine Gruž Pašaliću, te na istoj sjednici u istoj minuti donijela identičnu odluku kao i 2012. - da se koncesija za gradnju marine Gruž opet dodjeljuje Pašaliću. Svoju novu-staru odluku Vlada je obrazložila time što je u jesen 2014. godine Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja Pašalićevu idejnom rješenju za marinu Gruž izdalo lokacijsku dozvolu.

Nebitno je što je lokacijska dozvola, stoji u Vladinoj prošlotjednoj odluci, suprotna Urbanističkom planu uređenja “Gruški akvatorij”, jer je ona u skladu s GUP-om Dubrovnik kao višim planom prostornog planiranja.

Dokument za natječaj

Vlada se time oglušila na dio pravomoćne presude Upravnog suda iz rujna 2014. u kojem jasno stoji da se pri odluci o dodjeli koncesije Vlada mora držati dokumenta na temelju kojeg je natječaj u studenom 2011. raspisan, a to je Obavijest o namjeri davanja koncesije u kojem stoji da sve ponude moraju biti u skladu s Urbanističkim planom “Gruški akvatorij”.

Je li Vlada donoseći novu-staru odluku o marini Gruž postupila u skladu s uputom suda - pitali smo docenta Staničića? “Postupak Vlade je u skladu s presudom koja je obavezuje da donese novu odluku, a je li Vladina odluka sukladna shvaćanju suda može reći samo taj sud, ako netko podnese tužbu - kaže.

Grad Dubrovnik u projektu sa 150 milijuna kuna

Vlahušić: Bit će raj za potrošače, a komunizam za Dubrovčane

Vlada je donijela odluku o dodjeli koncesije na 28 godina Luci Dubrovnik kojom joj se omogućava ogromna gradnja novih objekata u Gruškom akvatoriju pa je za pretpostaviti da se ni Pašalićevi konkurenti - Luka Dubrovnik i Atlantska plovidba - neće opet žaliti.

Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić rekao je kako se ukupna vrijednost te investicije procjenjuje na 100 milijuna eura te da gradnja komercijalne marine koja je pripala Pašaliću čini tek desetinu ukupnog projekta uređenja Gruškog akvatorija.

Naime, odlukom Vlade Luci Dubrovnik omogućena je gradnja novog terminala u gruškoj luci, akvatorija koji bi trebao biti najatraktivniji na Mediteranu, 600 vezova za brodove za koje domaći neće plaćati komercijalnu već komunalnu cijenu, a u toj ogromnoj investiciji u kojoj će sudjelovati i strani investitori bit će prostora i za zadovoljenje poslovnih ambicija Atlantske plovidbe.

Zgrada terminala u Gružu, u koji će se slijevati kopneni, brodski i avionski promet, tvrdi Vlahušić, rasteretit će stari dio grada od gužvi, u njemu će biti garaže, šoping-centar, restorani, a vodeni park u zaljevu bit će, tvrdi, najfascinantniji na Mediteranu. S obzirom na to da je Grad Dubrovnik dominantni suvlasnik Luke Dubrovnik (48 posto), i Grad će u toj investiciji, tvrdi Vlahušić, sudjelovati sa 150 milijuna kuna.

Riječ je, rekao je gotovo euforično gradonačelnik, o projektu gradnje novog Dubrovnika koji će biti “raj za potrošače, a komunizam za Dubrovčane”. Na pitanje zašto komunizam odgovara: Prihodi Grada od objekata u akvatoriju osigurat će mogućnosti subvencioniranja niza životnih troškova Dubrovčana”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 05:19