U kolovozu prošle godine, Dubrovčanin J.R. opljačkan je na svom radnom mjestu – na recepciji jednog dubrovačkog hotela. Drski kradljivac iskoristio je njegov trenutak nepažnje, te mu je ukrao torbicu s osobnim stvarima među kojima je bio i novčanik. Nažalost po recepcionera, među dokumentima i drugim osobnim stvarima, bila je i Visa classic kreditna kartica - koju mu je izdala Raiffeisen banka, čiji je dugogodišnji korisnik - za čiju upotrebu ne treba PIN niti bilo kakva druga lozinka. Kradljivac je iskoristio tu činjenicu, te je odmah nakon krađe krenuo s peglanjem kartice, piše Dubrovački dnevnik.
U Tommyja, Pema i na trafikama Tiska kupovao je cigarete i alkohol, a stigao je u DOC-u kupiti i tenisice vrijedne oko 700 kuna. Sve skupa oštetio je dubrovačkog recepcionera za 4 tisuće kuna. U međuvremenu, opljačkani turistički radnik vrlo je brzo shvatio da mu na radnom mjestu nema osobnih stvari, te je u izrazito kratkom roku obavijestio banku o krađi kartica, nakon čega su oni blokirali transakcije. Od krađe do obavijesti banki prošlo je manje od 2 sata.
Kradljivac nije oštetio samo recepcionera, nego je u svom drskom pohodu pokrao i još dva Dubrovčana, ukupno svu trojicu oštetivši za 12 tisuća kuna. Međutim, policija je u vrlo kratkom roku uhvatila provalnika, te ga predala sudu, koji je također vrlo brzo riješio predmet osudivši kradljivca na 8 mjeseci zatvora (DD u posjedu ima presudu). Kradljivac je priznao kazneno djelo i izrazio žaljenje, ali otegodna okolnost su mu bile prijašnje višestruke krađe, i zbog toga je već proveo 5 godina u zatvoru. Također, sud je presudio da kradljivac oštećenima mora vratiti novac, koji im je ukrao. Naravno, to se u praksi nikad ne dogodi, jer kradljivac nema osobne imovine i nema mu se što ovršiti.
Dubrovčanin se sa svim ovim podacima obratio svojoj banci RBA, čiji je dugogodišnji korisnik i uredni platiša, te je od njih zatražio da mu novac, koji mu je ukraden, banka vrati.
- Mislim da za to imam itekako pravo. Nisam se nemarno odnosio prema kartici banke, jer mi je ona ukradena u zatvorenom prostoru, koji je u privatnom vlasništvu. Pa nisam je ostavio negdje na plaži. Osim toga, banku sam obavijestio u svezi krađe u vrlo brzom roku, te smatram kako sam napravio sve što je u mojoj moći da spriječim zloupotrebu kartice. Unatoč svemu banka mi ne želi vratiti novac koji mi je ukraden, jer smatra da sam se neodgovorno ponašao prema kartici – priča za Dubrovački vjesnik recepcioner koji je banki dostavio snimku s nadzornih kamera na kojoj se jasno vidi pljačka na recepciji dubrovačkog hotela u privatnom vlasništvu.
No banka je tu snimku, rekao im je klijent, iskoristila kao potvrdu svojih tvrdnji o nemarnom ponašanju. Pitali su RBA zašto smatra da je njihov klijent postupio nemarno, te što obično rade kada se neki kradljivac dočepa kartice želeći ju zloupotrijebiti.
- Raiffeisenbank Austria d.d. (RBA), zbog zakonske obveze čuvanja bankovne tajne, nije u mogućnosti komentirati pojedinačne slučajeve koji se tiču klijenata Banke. Međutim, načelno možemo konstatirati, da kada se radi o slučajevima mogućih zlouporaba kartica, RBA sve reklamacije rješava neposredno s korisnicima kartice, te pri tome postupa sukladno odredbama Općih uvjeta poslovanja, kojima su regulirani konkretni ugovorni odnosi, a koji (Opći uvjeti) su usklađeni sa odredbama pozitivnih zakonskih propisa – kazali su nam iz RBA ne odgovorivši na naše pitanje je li im zlouporaba kartica od strane provalnika bila sumnjiva.
Naime, provalnik je, osim kreditne, ukrao i debitnu karticu, za koju treba PIN, te je nasumce tri puta pokušao pogoditi lozinku, ali nije uspio, nakon čega se kartica zablokirala. Potom je s kreditnom karticom krenuo u pohod po okolnim trgovinama, ali RBA nije bilo sumnjivo što je u vrlo kratkom roku, unutar 30 minuta, nekoliko puta provlačio tisuće kuna vrijedne iznose, iako se Visa classic dugo nije koristila.
- Ja tu kreditnu karticu rijetko koristim – priča im turistički radnik s recepcije hotela - Pa mi zaista nije jasno kako je moguće da me RBA, nakon blokiranja debitne kartice i brzog provlačenja kreditne kartice nije nazvala na telefon i pitala jesam li ja taj koji koristi karticu ili je ona ukradena. Iz svega ovoga mogu samo zaključiti da oni nemaju razvijen sustav zaštite, kakav primjerice imaju u American Expressu.
Zanimljivo, drugom oštećeniku iz ove priče, kradljivac je ukrao American Express kreditnu karticu koju mu je izdao PBZ, ali njemu je za razliku od klijenta RBA, novac u cijelosti vraćen (oko pet tisuća kuna).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....