DRUGOM OŠTEĆENIKU SU VRATILI

DUBROVČANINU LOPOV DVA SATA 'PEGLAO' KARTICU, NO BANKA MU NE ŽELI VRATITI UKRADENI IZNOS 'Imam na to potpuno pravo, pa nisam je ostavio na plaži'

 
 Davor Pongračić / CROPIX

U kolovozu prošle godine, Dubrovčanin J.R. opljačkan je na svom radnom mjestu – na recepciji jednog dubrovačkog hotela. Drski kradljivac iskoristio je njegov trenutak nepažnje, te mu je ukrao torbicu s osobnim stvarima među kojima je bio i novčanik. Nažalost po recepcionera, među dokumentima i drugim osobnim stvarima, bila je i Visa classic kreditna kartica - koju mu je izdala Raiffeisen banka, čiji je dugogodišnji korisnik - za čiju upotrebu ne treba PIN niti bilo kakva druga lozinka. Kradljivac je iskoristio tu činjenicu, te je odmah nakon krađe krenuo s peglanjem kartice, piše Dubrovački dnevnik.

U Tommyja, Pema i na trafikama Tiska kupovao je cigarete i alkohol, a stigao je u DOC-u kupiti i tenisice vrijedne oko 700 kuna. Sve skupa oštetio je dubrovačkog recepcionera za 4 tisuće kuna. U međuvremenu, opljačkani turistički radnik vrlo je brzo shvatio da mu na radnom mjestu nema osobnih stvari, te je u izrazito kratkom roku obavijestio banku o krađi kartica, nakon čega su oni blokirali transakcije. Od krađe do obavijesti banki prošlo je manje od 2 sata.

Kradljivac nije oštetio samo recepcionera, nego je u svom drskom pohodu pokrao i još dva Dubrovčana, ukupno svu trojicu oštetivši za 12 tisuća kuna. Međutim, policija je u vrlo kratkom roku uhvatila provalnika, te ga predala sudu, koji je također vrlo brzo riješio predmet osudivši kradljivca na 8 mjeseci zatvora (DD u posjedu ima presudu). Kradljivac je priznao kazneno djelo i izrazio žaljenje, ali otegodna okolnost su mu bile prijašnje višestruke krađe, i zbog toga je već proveo 5 godina u zatvoru. Također, sud je presudio da kradljivac oštećenima mora vratiti novac, koji im je ukrao. Naravno, to se u praksi nikad ne dogodi, jer kradljivac nema osobne imovine i nema mu se što ovršiti.

Dubrovčanin se sa svim ovim podacima obratio svojoj banci RBA, čiji je dugogodišnji korisnik i uredni platiša, te je od njih zatražio da mu novac, koji mu je ukraden, banka vrati.

- Mislim da za to imam itekako pravo. Nisam se nemarno odnosio prema kartici banke, jer mi je ona ukradena u zatvorenom prostoru, koji je u privatnom vlasništvu. Pa nisam je ostavio negdje na plaži. Osim toga, banku sam obavijestio u svezi krađe u vrlo brzom roku, te smatram kako sam napravio sve što je u mojoj moći da spriječim zloupotrebu kartice. Unatoč svemu banka mi ne želi vratiti novac koji mi je ukraden, jer smatra da sam se neodgovorno ponašao prema kartici – priča za Dubrovački vjesnik recepcioner koji je banki dostavio snimku s nadzornih kamera na kojoj se jasno vidi pljačka na recepciji dubrovačkog hotela u privatnom vlasništvu.

No banka je tu snimku, rekao im je klijent, iskoristila kao potvrdu svojih tvrdnji o nemarnom ponašanju. Pitali su RBA zašto smatra da je njihov klijent postupio nemarno, te što obično rade kada se neki kradljivac dočepa kartice želeći ju zloupotrijebiti.

- Raiffeisenbank Austria d.d. (RBA), zbog zakonske obveze čuvanja bankovne tajne, nije u mogućnosti komentirati pojedinačne slučajeve koji se tiču klijenata Banke. Međutim, načelno možemo konstatirati, da kada se radi o slučajevima mogućih zlouporaba kartica, RBA sve reklamacije rješava neposredno s korisnicima kartice, te pri tome postupa sukladno odredbama Općih uvjeta poslovanja, kojima su regulirani konkretni ugovorni odnosi, a koji (Opći uvjeti) su usklađeni sa odredbama pozitivnih zakonskih propisa – kazali su nam iz RBA ne odgovorivši na naše pitanje je li im zlouporaba kartica od strane provalnika bila sumnjiva.

Naime, provalnik je, osim kreditne, ukrao i debitnu karticu, za koju treba PIN, te je nasumce tri puta pokušao pogoditi lozinku, ali nije uspio, nakon čega se kartica zablokirala. Potom je s kreditnom karticom krenuo u pohod po okolnim trgovinama, ali RBA nije bilo sumnjivo što je u vrlo kratkom roku, unutar 30 minuta, nekoliko puta provlačio tisuće kuna vrijedne iznose, iako se Visa classic dugo nije koristila.

- Ja tu kreditnu karticu rijetko koristim – priča im turistički radnik s recepcije hotela - Pa mi zaista nije jasno kako je moguće da me RBA, nakon blokiranja debitne kartice i brzog provlačenja kreditne kartice nije nazvala na telefon i pitala jesam li ja taj koji koristi karticu ili je ona ukradena. Iz svega ovoga mogu samo zaključiti da oni nemaju razvijen sustav zaštite, kakav primjerice imaju u American Expressu.

Zanimljivo, drugom oštećeniku iz ove priče, kradljivac je ukrao American Express kreditnu karticu koju mu je izdao PBZ, ali njemu je za razliku od klijenta RBA, novac u cijelosti vraćen (oko pet tisuća kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 19:33