Očuvanje okoliša odgovornost je svakog pojedinca. Količina otpada drastično raste, zajedno s rastom standarda u svijetu, a kako bi se čuvali prirodni resursi i izbjeglo ugrožavanje sposobnosti budućih generacija da zadovolje svoje potrebe, nužno je donositi održive odluke, zbrinjavati i smanjivati količinu otpada koji se proizvodi. Znaju to i velike tvrtke koje su se unazad nekoliko godina posvetile pronalasku rješenja za očuvanje okoliša. Međunarodne tvrtke imaju odgovornost prema društvu i u svoje poslovanje uvode ekološki održive prakse.
Veliki svjetski proizvođači već su preuzeli odgovornost za smanjenje ambalažnog otpada i inovacijama u poslovanju pokušavaju pronaći najbolja održiva rješenja. Procjenjuje se da ambalažni otpad, odnosno njegov udio u volumenu iznosi čak 60 posto ukupnog otpada. Upravo zato tvrtke uvode održive mjere i donose odluke koje će im pomoći da smanje tu količinu otpada. Jedna od vodećih kozmetičkih kuća u svijetu, L'Oréal, prošle je godine predstavila jedinstvenu ambalažu u kozmetičkom svijetu, papirnatu bocu od 100 posto recikliranog materijala. Takvoj održivoj praksi pridružile su se i druge tvrtke koje se sustavno okreću održivijem poslovanju.
Tvrtka Coca-Cola HBC samo je u Hrvatskoj u deset godina smanjila ukupnu upotrebu plastike za jednu četvrtinu, a čak 99,9 posto njihove primarne ambalaže može se reciklirati. Također, voda Römerquelle prva je voda na hrvatskome tržištu čija se ambalaža može 100 posto reciklirati, a osmislili su i uveli na hrvatsko tržište KeelClip™ - inovativnu minimalističku kartonsku ambalažu za višestruka pakiranja limenki koja se može u potpunosti reciklirati. Smanjili su i težinu plastičnih zatvarača na bocama za gotovo 30 posto provedbom programa upotrebe laganih materijala.
U veljači ove godine Coca-Cola HBC ponovo je proglašena vodećim europskim proizvođačem pića u održivom poslovanju, a već jedanaestu godinu zaredom uvrštena je među tri najbolja proizvođača pića u svijetu u održivom poslovanju.
Rezultat je to dugogodišnjeg rada ove velike tvrtke koja je dosadašnju plastičnu ambalažu zamijenila lakšim bocama, razvijenih u suradnji s njihovim dobavljačima i partnerima. Coca-Cola HBC na tržištima gdje proizvodi svoje proizvode nabavlja više od 98 posto robe i sirovina od lokalnih dobavljača. Obvezali su se i postići nultu stopu emisije stakleničkih plinova duž cijeloga vlastitog lanca vrijednosti do 2040. godine, a do 2030. godine planiraju smanjiti stopu emisija za 25 posto u cijelom svom lancu vrijednosti.
Kada je riječ o dugoročnim planovima tvrtki na području zaštite okoliša, među primjerima se ističe Coca-Colin Svijet bez otpada koji ima vrlo definirane ciljeve - do 2025. godine sva primarna ambalaža moći će se u potpunosti reciklirati te će do 2030. godine udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto. Projekt Od izvora do mora, koji je dio tog programa, promiče brigu za okoliš i podiže svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada, zaštitu i čišćenje područja uz rijeke, jezera i obale mora. Od izvora do mora je pokrenut 2018. godine, u suradnji s Vladinim institucijama i udrugama civilnoga društva, a prošle im se godine kao partner pridružio i Jutarnji list. Ove se godine Coca-Coli i Jutarnjem listu kao partner u ovoj projektu priključio Konzum, koji će svijest o brizi za okoliš, osim svojim redovnim aktivnostima, promovirati među svojim kupcima u prodavaonicama, na plakatima, u katalozima, ali i na digitalnim kanalima.
Jutarnji list, kao partner i suorganizator akcija, serijom tekstova nastavit će ukazivati na važnost ekološkog zbrinjavanja otpada i time pridonositi jačanju svijesti građana o važnosti brige za okoliš.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....