Novi putnički terminal mogao bi uskoro u susjedstvu, nasuprot glavnom ulazu, dobiti atraktivan hotel u kategoriji četiri zvjezdice. Hotel su projektirali arhitekti Branko Kincl i Velimir Neidhardt te građevinski konstruktor Jure Radić, autorski trojac terminala nove zračne luke.
Veličina mu je 32.000 četvornih metara, tipičnih dimenzija za hotele srednje veličine, imat će 150 soba i najviše 300 kreveta. Sadržavat će kongresni centar, trgovine, wellness centar, zatvorenu garažu. U prizemlju će biti ulazni prostor, restoran s aperitiv barom, trgovine, wellness. Prvi kat imat će poslovnu namjenu, nudit će najam ureda, više polivalentnih dvorana za veće skupove i manji prostor za sastanke. Imat će i jednu terasu za organizaciju domjenaka na otvorenom. Hotel će nuditi četiri kategorije soba: standard, de luxe, apartmane suite, sobe za osobe s invaliditetom. No sve će sobe, kažu arhitekti, biti fleksibilne u načinu opremanja i njihovim temeljnim tlocrtima te će biti prilagodljive gostima.
Hotel će u prvoj fazi nuditi 150 soba, a u drugoj se predviđa dogradnja još 100 soba.
- Na krovu terase bit će terasa za rekreaciju - jedan otvoreni trim prostor za gimnastiku, sunčalište, bio bar te ponuda hidromasaža, s koje se pruža atraktivan pogled na Turopolje - najavljuje Branko Kincl.
Hotel će izvana biti u brisolejima i sjenilima za sunce, a stilski će biti usklađen sa zračnom lukom. Pročelje zgrade bit će od metala - aluminija, čelika i stakla. Kao i za terminal, može se reći da je riječ o arhitekturi koja se oblikuje konstrukcijom.
Projekt su arhitekti napravili za naručitelja Zračnu luku Zagreb d.o.o., koja je državno poduzeće. Razvoj susjedstva terminala nije pod koncesijom Međunarodne zračne luke iako je masterplan za airportcity bio dio međunarodnog arhitektonsko urbanističkog natječaja za terminal. Međutim, koncesionar nije bio zainteresiran za razvoj airportcityja te će sad to nastaviti država. Zračna luka Zagreb d.o.o taj će projekt, koji će imati priloženu lokacijsku dozvolu, staviti na javno nadmetanje za odabir najpovoljnijeg partnera koji bi trebao financirati gradnju i dobiti pravo na upravljanje hotelom određeni broj godina. Vrijednost investicije hotela iznosi oko 15 milijuna eura.
U svijetu je uobičajeno da se putnicima nudi kombinacija zračne luke, smještaja u blizini i parkirališta. Gradnja hotela dio je šireg plana, budućeg airportcityja koji će se jednom razvijati u okruženju terminala, odnosno prema Velikoj Gorici.
- U planu je da zračna luka i hotel budu povezani pješačkim pothodnikom ispod ceste i neotkrivenom pješačkom stazom dužine 200 metara - kaže Velimir Neidhardt.
Između hotela i ceste predviđen je i koridor za gradnju željeznice ili tramvaja. Sukladno master planu gradnje airportcityja, s vremenom se planira i gradnja više poslovnih zgrada s popratnim sadržajima višeg tehnološkog nivoa. Moguće je i da će se ta zona dijelom razvijati kao obrazovni centar zrakoplovstva.
Plan za tramvajsku liniju do nove zračne luke također već postoji i u najoptimističnijoj verziji mogao bi biti realiziran već 2019.
Nova tramvajska pruga uvelike će olakšati svakodnevno putovanja za 25 tisuća Velikogoričana i Zagrepčana, kao i turistima koji će jednostavno iz svojih hotela, hostela i apartmana u centru Zagreba tramvajem moći doći do aerodroma, a pojednostavit će i put nakon leta prema odredištu.
Tramvajska pruga vozit će od Kvaternikova trga do Velike Kosnice, odnosno do novog terminala. Cijela trasa bit će duga oko 9 kilometara, a vožnja bi trebala trajati otprilike 33 minute, ovisno o prometu, a tramvaj će kretati svakih 9 minuta. Trasa nove tramvajske pruge, osim početne i završne točke na Kvatriću i Kosnici, imat će 12 tramvajskih stanica - Heinzelova, Branimirova, Veterinarski fakultet, Vukovarska, Radnička, Slavonska, Pokupska, Kanalski put, Savišće, Črnkovečka, Žitnjačka i Petruševac.
Riječ je o projektu vrijednom 50 milijuna eura, o kojem se već godinama priča u poglavarstvima Zagreba i Velike Gorice, a gradnjom nove zračne luke tramvajska pruga trebala bi konačno postati stvarnost. Krajem 2016. godine objavljen je natječaj za projektnu dokumentaciju prema kojem stoji kako bi se Velikogoričani i Zagrepčani novom tramvajskom linijom trebali voziti do 2019. godine.
Iako još nije poznato kada bi trebali krenuti radovi na novoj pruzi, poznato je da će se ista graditi u četiri etape. Prvo će se graditi pruga na Radničkoj cesti, od Ulice grada Vukovara do okretišta Savišće, a nakon toga prelazi se na drugu fazu radova koja obuhvaća gradnju pruge od Heinzelove, Zvonimirove do Ulice grada Vukovara. Tek tada počet će se graditi pruga od Savišća preko Domovinskog mosta do Velike Kosnice. Prema prvotnim planovima, u Velikoj Kosnici trebao bi se ostaviti prostor da se jednoga dana ta pruga proširi sve do Velike Gorice, odnosno do NK Radnik. Nakon što se napravi većina, kreće se u završnu fazu gradnje koja obuhvaća prugu od Kvaternikova trga do Zvonimirove ulice.
Kako će se širiti novi terminal
Postojeći terminal sagrađen je za godišnji promet 5 milijuna putnika. Kada se broj putnika poveća iznad te brojke, slijedi proširenje terminala. Prema koncesijskom ugovoru, koncesionar očekuje da će broj od 5 milijuna putnika doseći u devetoj godini koncesije. U sklopu 2A faze očekuje se produženje pirova kako bi se omogućilo instaliranje većeg broja mostova te povećanje putničkog prostora unutar same zgrade terminala.
Sljedeća proširenja terminala ovise o povećanju broju putnika. Faza proširenja 2B treba doći kada se godišnji broj putnika poveća iznad 6,1 milijun, a proširenje 2C slijedi nakon povećanja broja putnika iznad 7,3 milijuna. Dostizanje od 6,1 milijun putnika očekuje se u 14. godini koncesije, a 7,3 milijuna putnika u 20. godini koncesije. Koncesijski ugovor uključuje i 2D fazu proširenja koja se mora započeti graditi najkasnije u travnju 2032. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....