OSAM ZAHTJEVA

Europarlamentarac Flego: ‘Spremni smo željeznički i cestovno povezati Hrvatsku, Sloveniju i Italiju‘

‘Hoćemo putovati udobno i sigurno, ali bez revizije velike europske prometne mreže u kojoj Hrvatska ima svoje mjesto, neće biti ništa‘

Valter Flego

 Tomislav Kristo/Cropix

- Mojih je osam prometnih zahtjeva predano Odboru za promet! Osam izuzetno bitnih amandmana, jer prometna izolacija nam više nije opcija. Hvala kolegicama i kolegama hrvatskim zastupnicima što su me svi do jednog podržali! Zajedno se borimo za naše nacionalne interese, neovisno o stranačkoj pripadnosti i svjetonazorima, svih nas 12. Sretan sam što sam još jednom, po treći put u ovom mandatu, uspio u tome - naglasio je zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego prilikom podnošenja amandmana Odboru za promet na reviziju prijedloga o velikoj europskoj prometnoj mreži - TEN-t.

- Hoćemo povezanu Hrvatsku, jednake prometne uvjete kao druge zemlje članice, ravnopravnost Luke Rijeka s ostalim lukama na Jadranu, Istru koja nije prometno izolirana, Istarski ipsilon spojen na slovenske autoceste, Rijeku i Dalmaciju spojenu direktnom vezom s ključnim europskim središtima, istaknuo je istarski europarlamentarac, čijim su prometnim prijedlozima, uz jedanaestero hrvatskih zastupnica i zastupnika, službenu podršku dala i 2 slovenska te 2 talijanska zastupnika - Irena Joveva, Klemen Grošelj, Nicola Danti, Giuseppe Ferrandino. Navedeni su zastupnici potpisali prijedloge koji obuhvaćaju njihove zemlje članice - Italiju i Sloveniju.

- Suradnja s Talijanima i Slovencima otvara vrata za novu suradnju i ekonomski uspješan prostor. Dosta nam je politiziranja i nadmetanja, spremni smo željeznički i cestovno povezati Hrvatsku, Sloveniju i Italiju. Želimo da ljudi i teret putuju brže, efikasnije i jeftinije - pojasnio je Flegu tu suradnju.

- Od 2019. naglašavam važnost revizije TEN-t mreže. Moja je prva aktivnost kao novog zastupnika u Parlamentu bila vezana upravo uz to. Još sam se onda sastao s tadašnjom povjerenicom za promet i upozorio ministra Butkovića na nepovoljan položaj Luke Rijeka, ali i na potrebu većeg angažmana oko pitanja istarskog ipsilona i modernizacije željeznice u Istri. Nekoliko puta sam se sastao i s predstavnicima našeg ministarstva, HGK-a i stalnog predstavništva RH pri EU u Bruxellesu. Drago mi je što su svi pokazali spremnost na suradnju, kazao je Flego te dodao:

- Prijedlogom od strane Europske komisije iz prosinca prošle godine jednostavno ne možemo biti zadovoljni! Zato mi još više znači ujedinjena podrška hrvatskih zastupnika u Parlamentu. Predani su amandmani točka na i ove prometne priče. Nakon Schengena, ovo mora biti novi strateški cilj RH.

Flego je podsjetio da je velika europska prometna mreža politika EU-a koja se stvara posljednjih 30 godina. I niti jedna europska vlada - lijeva, desna, liberalna ili konzervativna - nije osporila važnost njene izgradnje. Zahvaljujući toj prometnoj politici, danas od Bruxellesa do Strasbourga stignete vlakom za manje od tri sata. Gotovo 600 kilometara za manje od tri sata, dok u Hrvatskoj od Pule do Zagreba treba i do 23 sata.

- Tuneli, mostovi, željeznice - sve su to projekti velike europske prometne mreže na devet europskih koridora. Hrvatska je trenutno samo na dva koridora, a novim prijedlogom Komisije trebala bi biti na četiri. Predani amandmani naš su popravni ispit i šansa za veliki napredak. Posljednjom smo revizijom 2013. previše toga propustili, novom revizijom možemo ispraviti određene propuste. Jedino tako možemo iskoristiti čim više europskog novca iz Instrumenta za povezivanje Europe, vrijednog 23 milijarde eura. Bez pozicije na koridorima nema novaca - dodaje Flego.

- Svi hoćemo vlakove koji voze 160 km/h, hoćemo putovati udobno i sigurno, ali bez revizije velike europske prometne mreže u kojoj Hrvatska ima svoje mjesto, neće biti ništa! Mjeseci suradnje sa županijama, općinama i gradovima te Ministarstvom prometa doveli su u konačnici do osam amandmana kojima smo pokrili cijelu Hrvatsku, s jednim ciljem - povežimo Hrvatsku s Europom - morem, zrakom, cestom i željeznicom - naglašava Flego.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 13:45