MINISTARSTVO UMIRUJE

Evo što će se dogoditi s građanima koje ne može preuzeti Plinara Zagreb

Ako Gradska plinara Zagreb neće moći podnijeti priljev novih kućanstava, kompletan posao opskrbe plinom preuzet će HEP-Plin

Gradska plinara Zagreb

 Goran Mehkek/Cropix

Što će biti s kućanstvima diljem zemlje kojima su njihovi opskrbljivači plinom, zbog rasta cijena, raskinuli ugovore te ih uputili da se vrate Gradskoj plinari Zagreb koja je pružatelj javne usluge za njihovo područje?

Među posljednjima s ovim su se problemom susreli građani Križevaca koje je većinski plinom opskrbljivala tvrtka Radnik-plin.

No, ona je prošli tjedan potrošačima poslala obavijest da prestaje pružati tu uslugu te da svi oni, prema zakonu, imaju pravo vratiti se pružatelju javne usluge koji ih je obvezan prihvatiti.

To je većinu Križevčana zbunilo, posebno s obzirom na činjenicu da iz Gradske plinare Zagreb već tjednima poručuju da neće imati dovoljno kapaciteta za prihvat svih kućanstava koja će im se početi vraćati pa se sada mnogi od njih boje da će ove zime ostati bez grijanja.

Zajamčeni opskrbljivač

Iz Ministarstva gospodarstva, međutim, poručuju da se to neće i ne može dogoditi jer postoji točno propisana procedura što se događa u trenutku u kojem neki pružatelj javne usluge zapadne u probleme.

"Mi vjerujemo da do toga neće doći, no ako bi došlo, građani trebaju ostati mirni. Dogodi li se doista da Gradska plinara Zagreb neće moći podnijeti priljev novih kućanstava, onda će morati prestati pružati tu uslugu, a kompletan posao opskrbe plinom umjesto njih preuzet će HEP-Plin koji ima status zajamčenog opskrbljivača", rekao je Jutarnjem listu izvor iz Ministarstva gospodarstva. Građani koji su ovih dana počeli dobivati obavijesti da se trebaju vratiti pružatelju javne usluge tako formalno-pravno, neovisno o porukama iz Gradske plinare Zagreb, trebaju ispuniti zahtjev za promjenu opskrbljivača, a Plinara ih, doznajemo, neće smjeti odbiti.

Postavlja se pitanje, naravno, na temelju čega je Gradska plinara Zagreb na natječaju 2020. uopće dobila posao javne opskrbe plinom za područje koje očito nije u stanju pokriti, posebno s obzirom na to da je morala garantirati da će svim tim kućanstvima moći pružiti javnu uslugu.

Veliko područje

Riječ je, naime, o dosta velikom području pa se tako Gradskoj plinari imaju pravo vratiti, recimo, potrošači sa samoborskog područja kojima tvrtka Elektrometan od 1. listopada prekida opskrbu plinom, potom potrošači s područja Križevaca i Vrbovca u kojemu je s opskrbom plinom prestao Plin Vrbovec, a prema informacijama iz same Plinare, ukupno je riječ je o 50-ak tisuća kućanstava za koja se u ovoj gradskoj tvrtki boje da ih, ako im se svi vrate, neće moći opskrbljivati.

Tu su i potrošači s područja Rijeke kojima tvrtka Energo nije poslala obavijest da prekida uslugu, ali ih je obavijestila o drastičnom rastu cijena koje, naravno, ne moraju prihvatiti, nego mogu raskinuti ugovore te se javiti - a kome drugome nego Gradskoj plinari Zagreb.

Nove cijene na snagu će na riječkom području stupiti 1. listopada, a prema pisanju medija, mnogima iz kategorije kućanstava cijena plina trebala bi biti i do pet puta veća, zbog čega se može očekivati da će se obratiti zagrebačkoj Plinari koja im mora pružiti uslugu po reguliranoj cijeni.

Dogodi li se da ova gradska tvrtka doista ne bude mogla podnijeti teret svih novih kućanstava, rješenje je zapravo stečaj tvrtke, čime bi ona prestala pružati javnu uslugu, a cijeli posao preuzeo HEP-plin, također po reguliranim cijenama koje će do 1. travnja 2023. godine biti drastično niže od tržišnih.

"Sve je propisano i građani se nemaju razloga brinuti. Trebaju podnijeti zahtjev za promjenu opskrbljivača i garantirano je da neće ostati bez plina čak i ako pružatelj javne usluge ne bude mogao izvršiti taj posao", uvjeravaju nas u Ministarstvu gospodarstva.

Kako promijeniti opskrbljivača

Procedura

Za sve one koji žele promijeniti opskrbljivača i vratiti se pružatelju javne usluge procedura je poprilično jednostavna. Novom opskrbljivaču treba podnijeti zahtjev za promjenu, i to pisanim ili elektroničkim putem, na obrascu koji je moguće pronaći na stranicama HEP-Plina, Gradske plinare Zagreb i ostalih pružatelja usluga.

Na obrascu je, uz osobne podatke, potrebno unijeti i stanje plinomjera, a novi opskrbljivač na temelju tog dokumenta kontaktira trenutnog opskrbljivača te provjerava postoje li nepodmirena dugovanja, u slučaju kojih može prekinuti postupak promjene. Novi opskrbljivač najkasnije do petog radnog dana od dana zaprimanja zahtjeva mora odgovoriti prihvaća li zahtjev. Izuzetak su pružatelji javne usluge koji korisnika ne smiju odbiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 07:02