Jedna od najposjećenijih destinacija na Jadranu - Medulin želi više od obiteljskog i sportskog turizma. Želi goste visoke platežne moći koji će bukirati luksuzne vile s bazenima čiji je tjedni najam nekoliko tisuća eura, hotele s pet zvjezdica u okolici i jesti po skupim restoranima.
I baš s tom mišlju već drugu godinu za redom početkom lipnja u antičkom kamenolomu Cavae Romanae organizira se specifičan festival elektronske glazbe Gates Of Agartha.
Mali je to festival s oko pet tisuća posjetitelja u dva dana koji je okupio goste iz Amerike, Izraela i Europe. Dolazili su u Istru privatnim avionima i nisu pretjerano „pazili” na svoj budžet.
- To je jedan od najekskluzivnijih tehno događaja u regiji. Došli su nam gosti iz Dubaija, Izraela, Kalifornije. Ovo je specifičan događaj kojemu je publika vjerna. Čim su organizatori najavili događaj, odmah se prodalo polovicu karata unutar par dana rasprodao VIP i backstage, iako još nije bio objavljen popis izvođača jer je ta publika vjerna ovakvim događajima i zna što na njima može očekivati. Znaju da događaj ih neće razočarati i od njega očekuju doživljaj. To su u Medulinu i dobili, a i dobra je bila potrošnja, kaže nam direktor Turističke zajednice Medulina Mihael Idžaković.
Reklama Hrvatske u Americi
Ovaj festival, koji očito postaje tradicionalan, izvrsna je turistička reklama Hrvatske, posebno na američkom tržištu. Promociju na njemu radi američki glazbeni brend Gate, koji je uz hrvatski BSH ujedno i suorganizator festivala. Naime, fotografije s ovog festivala dijeljene su u milijunima diljem svijeta. Također, izvrsnu promociju Istre i Hrvatske na svojim društvenim mrežama odradile su i DJ zvijezde.
Prvog dana festivala nastupili su mega popularni Adriatique i Seth Troxler, TSHA, Miguelle & TONS te hrvatski DJ Yakka. Na Welcome partiju u pulskom Kaštelu nastupili su Ace Brothers, Jamie S i Zoe Dona. U drugoj večeri nastupila je svjetska glazbena atrakcija Bedouin, Dixon, Vintage Culture, Avantgart Tabldot te DJ Felver. Festival prvi je među prvima u svijetu u Hrvatskoj upotrijebio novu tehnologiju i produkciju studia OUCHHH. Ovaj pristup bio je vođen ljudskim umom.
Do suradnje s organizatorima festivala došlo je prije tri godine jer je TZ želio čitavu priču oko ovog antičkog kamenoloma dignuti na jednu višu razinu. Cilj je, naime, da južna Istra kroz svoje ljetne pozornice kao što su pulska Arena i Malo rimsko kazalište u Puli te Cavae Romanae i arheološki park Vižula u Medulinu postane mjesto gdje će dolaziti velike zvijezde različitih glazbenih žanrova i publika zbog doživljaja nastupa na impresivnim povijesnim lokacijama.
Baš zato ove su godine TZ Istre zajedno s TZ-om Medulin i TZ-om Pule pokrenuli kampanju pod nazivom World Stars on Ancient Stages, tim više što su na tim pozornicama ovog proljeća već nastupali The Smile, Avril Lavigne, Dua Lipa, održao se već spomenuti festival Gates of Agartha, a nastupat će još Ana Rucner, Simple Minds, Duran Duran, Jason Derula, Lenny Kravitz i mnogi drugi. Cavae Romanae su se profilirale kao jedna od najatraktivnijih ljetnih pozornica u Hrvatskoj.
Bogataši traže doživljaj
- Pokušavali smo Cavae Romane promovirati kao jednu od najljepših pozornica Mediterana koja će donositi nova noćenja u Medulinu. Ipak se radi o kamenolomu iz kojega je izvađen kamen kojim se gradila pulska Arena. Bio je imperijalni posjed jer kamenolome u antičko doba nije mogao imati bilo tko. Na njih su isključivo licencu imali rimski carevi. Kontaktirali smo tvrtku BSH iz Zagreba koje radila već događanja na drugačijim lokacijama poput Medvedgrada i Trsatske gradine, jer su njihova događanja više od toga - gostima pružaju doživljaj destinacije. Traže posebna mjesta gdje dovode kvalitetne izvođače. Došli su te prve godine i testirali su mjesto. Pokazalo se odlično zbog akustike i posebnosti lokacije. Bio je to najbolji event sezone, priča nam Idžaković. Zatim je krenula potraga za svjetskim produkcijama.
- Došli smo do brenda Gates koji su u turskoj Anatoliji radili festival pod nazivom Echoes of Agartha. Svidio im se kamenolom jer se uklapa u njihov koncept, a to je pružanje gostima mističnog iskustva. Nisu bez razloga izabrali Anatoliju. Ona je puna pećina, podzemnih gradova i povijesti. A Agartha je po jednom mitu podzemno kraljevstvo gdje su se preselili građani Atlantide nakon potopa, ističe Idžaković. Upravo takva priča zajedno s top izvođačima privlači specifičnu klijentelu kojoj je bitno da iskusi nešto neobično. I zato im nije problem na dizajnersku odjeću, šešire i lepeze koja se prodaje na ovakvim eventima dati i po tisuću dolara, čemu su svjedočili posjetitelji ovog festivala prije 10 dana.
- Napojnice koje se daju na takvim događajima su od 300 do 500 američkih dolara. Vlasnici vila gdje su odsjedali, kazali su da su tražili osobnog kuhara. To su gosti koji traže visok nivo usluge, ističe dalje.
Ističe da ipak nije cilj od Medulina stvoriti party destinaciju. Cilj je imati ekskluzivne događaje koji će podignuti ponudu kraja.
- To je prostor koji može primiti tri tisuće ljudi i baš zbog toga želimo imati evente koji će privući goste visoke platežne moći kao što je bio ovaj festival. Idemo na kvalitetu, ne na kvantitetu. Medulin je destinacija obiteljskog i sportskog turizma i to će ostati, no u pojedinim terminima pored i posezone želimo imati ovakva ekskluzivna događanja, zaključuje Idžaković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....