Pelješki most ovih vrućih ljetnih dana polako, ali sigurno izranja na površinu. Na veliko zadovoljstvo stanovnika Dubrovačko-neretvanske županije, kojima će se uskoro skratiti čekanje i kontrole na četiri granična prijelaza, kineski građevinci brže od očekivanog grade Pelješki most.
Tako se već sada iznad morske površine mogu vidjeti naglavnice koje će nositi buduće stupove mosta - najveće investicije u novijoj hrvatskoj povijesti, u vrijednosti 2,08 milijardi kuna, koja bi trebala biti završena u iduće dvije godine. U prvoj godini kineska tvrtka CRBC uspjela je završiti 25 posto radova na mostu. Odnosno, do sada je fakturirala radova u vrijednosti od oko 500 milijuna kuna od njihove ukupne vrijednosti.
U Hrvatskim cestama doznajemo da se trenutačno na gradilištu izvlači mulj iz pilota koje se zbrinjava potapanjem na dubinu veću od 40 metara u podmorju udaljenom 20 nautičkih milja od samog gradilišta u Komarnoj i Brijesti.
Sve po planu
- Svi radovi teku prema planu. Sada se na pojedinim pilotima vadi materijal i piloti se betoniraju i postavljaju oplate za izradu naglavnica koje će povezivati te pilote - pojašnjava nam Jere Šegedin, voditelj projekta Pelješkog mosta, uime investitora, Hrvatskih cesta.
Uz radove u podmorju, uskoro počinju i oni na kopnu.
- Počele su pripreme za temeljenje stupa mosta na kopnu u Komarnoj i Brijesti - rekao je Šegedin, pojašnjavajući što to, zapravo, izviruje iz mora.
- To su oplate na kojima će se betonirati naglavnice. Riječ je o velikim betonskim blokovima koji će povezivati pilote u jednu cjelinu. Nije to gotov proizvod, nego priprema za postavljanje armature, nakon čega slijedi betoniranje - rekao je Šegedin.
Budu li Kinezi radili ovakvom dinamikom, nema dvojbe da će se i ova faza radova vrlo brzo zgotoviti, najdulje do početka iduće godine.
Gotovo 400 Kineza predano radi na gradilištima u Komarnoj i Brijesti, pa je 148 pilota zabijeno i prije predviđenog roka.
Smještaj ovisno o statusu
Kod Kineza nema odmora ni zabušavanja. Tek si malo oduška daju kad dovrše pojedinu fazu radova koju oni smatraju bitnom. Tada se malo opuste uz vatromet i ništa više od toga, rekli su nam stanovnici Komarne.
Najniže rangirani radnici borave u radničkom naselju u Brijesti, a po sobama i apartmanima u Komarnoj smješteni su šefovi. Razumljivo, oni važniji imaju bolji smještaj u luksuznijim apartmanima. Dakle, sve je povezano sa statusom u kompaniji CRBC, koja je izvođač radova.
Stanovnik Komarne Mato Dragobratović zadovoljan je svojim novim susjedima Kinezima. Kaže da ljudi dobro rade svoj posao, ni u što se ne petljaju, nego samo rade.
- Vidim da rade i noću. To je za svaku pohvalu - kaže nam Mate.
On nije svoje apartmane iznajmio radnicima s mosta jer, kako kaže, želi zadržati svoje stare goste.
Iako se na mostu radi i danju i noću, za turizam u Komarnoj nema nikakvih problema. Turistima je ovo svojevrsna atrakcija te gledaju i fotografiraju radove. - A uvijek će biti netko kome nešto smeta. Mora se malo i pretrpjeti jer se radi najveća investicija u Hrvatskoj - rekao je Dragobratović.
Zadovoljni zaradom
S njim se slažu i ostali stanovnici Komarne s kojima smo razgovarali. Većina njih iznajmila je sobe i apartmane Kinezima i zadovoljni su dobrom zaradom. Najam se plaća bez ijednog dana kašnjenja. I tako će biti još dvije godine dok Kinezi budu tu, a kad most bude gotov i radnici odu, tražit će nove goste.
Iako gradnja samoga mosta napreduje brže od očekivanoga, na pristupnim cestama još se nije zakopala prva lopata.
Najnovije je da se državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave austrijski Strabag požalio na odabir grčkog Avaxa za izvođača radova na gradnji južnog dijela pristupne ceste Pelješkom mostu, konkretno gradnji stonske obilaznice, dionice Sparagovići - Doli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....