GAY PRIDE U SPLITU

FOTO Pogledajte tko su splitski vladari, koji svojim šovinističkim izjavama šire netoleranciju

Ovo su splitski vladari, ljudi koji već godinama svojim šovinističkim izjavama šire netoleranciju, a na njihove poruke u pravilu se uopće nije reagiralo

ZAGREB - “Prošlo je i bolje nego što smo očekivali”, prokomentirao je splitski gradonačelnik Željko Kerum provalu nasilja za vrijeme Gay Pridea s osam ozlijeđenih i gotovo 140 privedenih nasilnika. Zar se moglo bolje očekivati u gradu čiji gradonačelnik uoči skupa ponavlja da je on svakako protiv gay parade, ali eto, treba poštivati ljudske slobode?

Pogledajte splitske vladare koji već godinama svojim šovinističkim izjavama šire netoleranciju

(kliknite na sliku za pregled)

Kako bi objasnio da se u Splitu nije dogodilo ništa neočekivano, Kerum je istaknuo da je Split jedan od najkatoličkijih gradova na svijetu, što bi valjda značilo da su prosvjednici još dobro i prošli, jer nije bilo mrtvih, s obzirom na to koliko je katolika oko njih.

Beogradska povorka

Nažalost, Kerum nije citirao nijedan pasus bilo iz Novog, bilo iz Starog zavjeta kojim bi se vjernike pozivalo na to da svoj stav prema homoseksualcima izraze kamenjem i navijačkim projektilima. Istodobno se u Rimu, na središnjem europskom prideu, okupilo više stotina tisuća ljudi, bez incidenta.

Ali ako Split nije sličio na katolički Rim, splitski nasilnici vrlo su podsjećali na svoje kolege u Srbiji, koji su jednako masovno i nasilno pokušali spriječiti prvu gay paradu u Beogradu, održanu prošle godine, što im nije uspjelo samo zahvaljujući tisućama policajaca.

Hrvatska Katolička crkva nije ustala protiv Gay Pridea onako jasno kao pravoslavna crkva u Srbiji.

Svećenički istupi

Uoči prvog beogradskog Gay Pridea prošle godine, oglasio se Sinod Srpske pravoslavne crkve pozivajući na nenasilje, istodobno organizatore parade nazivajući nasilnicima! Već sama ideja javnog marširanja homoseksualca predstavlja nasilje, osuđivao je crnogorski mitropolit Amfilohije, koji je jednako tako bio militantan i protiv Hrvata i Bošnjaka devedesetih.

Razlika između prvog splitskog i prvog beogradskog Gay Pridea je i u tome što u Splitu - za razliku od Beograda - nasilnike na ulici nisu predvodili svećenici.

Zato su neki svećenici svojim istupima sudjelovali u stvaranju atmosfere netolerancije i primitivizma, u kojoj se više ni nasilje ne doživljava kao necivilizacijski čin.

Splitski nadbiskup Marin Barišić još prije nekoliko godina “zaokupljenost gay paradama i istospolnim zajednicama” nazvao je “kamenovanjem života”.

Kao da je homoseksualnost zarazna (poput celibata?), nadbiskup je gay parade i istospolne zajednice izjednačio s problemima koji doista utječu na smanjenje nataliteta - s nezaposlenošću, stambenim problemima i malim plaćama.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 09:52