PREDIZBORNA KAMPANJA

Glas prigovorio Etičkom povjerenstvu i DIP-u zbog plakata Grada Zagreba

  
 Bruno Konjević / CROPIX

Iz stranke Glas u utorak su uputili prigovor Etičkom povjerenstvu i Državnom izbornom povjerenstvu zbog jumbo plakata koje financira Grad Zagreb i na kojima se ističu uspjesi grada i njegove uprave, a što zbog kandidature stranke gradonačelnika Milana Bandića na europskim izborima smatraju grubim kršenjem Izbornog etičkog kodeksa i Zakona o financiranju izborne promidžbe.

"Plakati koje objavljuje Grad Zagreb, novcem Grada Zagreb, odnosno obveznika poreza i prireza, sasvim su očito dio predizborne kampanje gradonačelnika Milana Bandića i njegovih najbližih suradnica i suradnika na stranačkoj kandidacijskoj listi. Radi se o korištenju sredstava jedinice lokalne samouprave u predizbornoj kampanju jedne stranke te grubom sukobu interesa", navode iz Glasa u prigovoru.

Od Etičkog povjerenstva u izborima članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske i Državnog izbornog povjerenstva traže da se očituju o tom, kako kažu, najgrubljem kršenju Izbornog etičkog kodeksa i Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.

Ističu kako su se posljednjih dana na oglasnim mjestima predviđenima za reklame velikog formata, tzv. jumbo plakate na području Grada Zagreba pojavili plakati koji se financiraju iz gradskog proračuna, a oglašavaju, kako kažu, tobožnje uspjehe Grada Zagreba, odnosno neizravno njegove uprave.

Napominju da su se plakati pojavili u jeku predizborne kampanje za izbor hrvatskih članova Europskog parlamenta na kojima se natječe i lista stranke "Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti", koja nosi ime zagrebačkog gradonačelnika.

Prva na toj listi, dodaju iz Glasa, je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, a jedan od plakata posvećen je uspjesima "Zagrebačkog adventa" čija je organizacija pod izravnom njenom odgovornošću. Druga na listi je Jelena Pavičić-Vukičević, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika.

Iako jedinice lokalne samouprave imaju pravo i obvezu informirati građane o svojim aktivnostima, napominju, u ovom slučaju se radi o reklamnim sloganima, djelomično upitne istinitosti, a tome u završnici predizborne kampanje u kojoj se natječe i lista s imenom gradonačelnika "ne smije biti mjesta".

"Na jumbo plakatima nalazi se grb Grada Zagreba te slogan 'Za Zagreb, grad sa srcem'. Uz poruke poput 'Advent u Zagrebu tri je puta zaredom proglašen najboljim u Europi', 'Zagreb je šampion hrvatskog turizma', koje su izravno vezane uz prvu kandidatkinju na listi stranke 'Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti“, pojavljuju se i netočne, odnosno lažne poruke poput 'Zagreb je jedini grad s pozitivnim prirodnim prirastom'", zaključuju u Glasu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 19:13