Poželiš li nekome predočiti kako točno država upravlja vlastitim kompanijama, lijepo ga trebaš zamoliti da u Google upiše dva pojma. “ Croatia Airlines” i “restrukturiranje”, piše Globus.
Te su dvije, nerazdvojne fraze spominjane najmanje toliko dugo koliko je i interneta. Prošli tjedan, prošle godine, u mandatu prošle Vlade, prije sedam godina. Posljednji put otišlo se čak dalje od puke govorancije: bivša je Uprava na čelu s tadašnjim direktorom Srećkom Šimunovićem program restrukturiranja bila naručila od privatnih konzultantskih kuća KPMG-a, Intela i BDO-a, a studija je, na zatvorenom sastanku, u srpnju prošle godine predstavljena ministru Hajdašu Dončiću i djelatnicima ministarstava turizma, financija i rada.
“Hvala na materijalima, razmislit ćemo o projektu”, zaključio je tada Hajdaš Dončić.
I danas se na hodnicima Croatia Airlinesa u smijehu prepričava u kakvu su šoku bili ljudi koji su na prezentaciju stigli pripremljeni, ali su doživjeli, u najmanju ruku, sudar svjetova.
Prvo je predstavljen plan restrukturiranja: konzultanti su detaljno izračunali koliko zaposlenika treba otpustiti, ukinuti predstavništva, kako restrukturirati flotu, ukinuti neprofitabilne linije, dokapitalizirati tvrtku i nakon dugog niza godina pokušati ustabiliti poslovanje.
Povećajmo flotu! “A zašto vi samo predlažete rezanja i otpuštanja? Zašto ne bismo radije kupili nove avione, povećali flotu, zaposlili dodatni kadar?”, upitao je jedan predstavnik države na tom sastanku.
“Da, da, idemo se širiti! Širiti!”, povikao je Linićev zamjenik Boris Lalovac i zauvijek ugasio tračak nade da je domaća zrakoplovna kompanija spremna za preokret u poslovanju.
To je bio posljednji put da je netko iz Vlade spomenuo naručeni projekt restrukturiranja.
Istina, o restrukturiranju se opet govori od prošlog tjedna kad je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja donijela za Croatia Airlines dosta nezgodnu odluku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....