NA SNAZI DO NOVE GODINE

GOOGLE OGRANIČAVA CILJANJE PREDIZBORNIH OGLASA Društvene mreže su pod pritiskom zbog američkih predsjedničkih izbora 2020.

 REUTERS

Google je odlučio da više neće pružati oglašivačima mogućnost da predizbornim oglasima ciljaju određenu publiku koristeći podatke iz popisa birača i njihove općenite političke afilijacije, objavljeno je u srijedu na blogu Alphabet Inc., matične tvrtke Googlea.

Odluka je donesena u trenutku kada su društvene mreže pod pritiskom zbog političkog oglašavanja uoči američkih predsjedničkih izbora 2020.

Facebook je, primjerice, predmet kritika zastupnika i regulatora zbog svojeg odluke da ne provjerava istinitost oglasa koje objavljuju političari na njegovoj platformi, dok je Twitter odlučio zabraniti političke oglase.

Google je u srijedu objavio da će početi ograničavati ciljanje publike predizbornim oglasima kada je riječ o njihovoj dobi, rodu i općenitoj lokaciji na temelju poštanskog broja.

Provjereni politički oglašivači mogli su ranije prilagođavati oglase koristeći podatke o političkoj afilijaciji birača odnosno jesu li lijevo ili desno orijentirani ili pak neovisni.

Google ističe da politički oglašivači mogu i dalje koristiti kontekstualno ciljanje publike, kao što je objava oglasa za ljude koji čitaju određenu priču ili gledaju određeni video.

Novi pristup počet će se primjenjivati u Ujedinjenom Kraljevstvu za tjedan dana, uoči izvanrednih parlamentarnih izbora 12. prosinca.

U Europskoj uniji stupit će na snagu do kraja godine, a u ostatku svijeta 6. siječnja 2020.

"S obzirom na bojazni koje se izražavaju u zadnje vrijeme i rasprave o političkom oglašavanju, kao i važnost povjerenja u demokratski proces, želimo poboljšati povjerenje birača u političke oglase koje mogu vidjeti na našim oglašivačkim platformama", objasnio je na blogu Scott Spencer, potpredsjednik product menadžmenta za Google Ads.

Google poručuje također da neće dopustiti objavu lažnih informacija o izbornim rezultatima i kvalificiranosti za izbore političkih kandidata, kao niti falsifikacije i manipulacije medijskim sadržajem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 21:32