Građevinska tvrtka Hidroelektra je pred kolapsom. Ne mogu isplatiti plaće, a na većini gradilišta na kojima su investitor Hrvatske ceste njihovi radnici ne rade.
Hidroelektra s Hrvatskim cestama ima ugovore o izgradnji državnih cesta Solin - Klis i Marčelji - čvor Rujevica te rekonstrukciji cesta Vukovar - Oriolik i Komarevo - Brđani. Osim toga, Hidroelektra je pred potpisivanjem ugovora za izgradnju prometnica Buzet - Požane i prve faze ceste Zlatar Bistrica - Andraševec.
Poslovna udruga
U ovom trenutku vrijednost radova na tim projektima je 220 milijuna kuna, a prema svemu sudeći Hidroelektra ih ne može realizirati. Zbog toga je upitna realizacija plana investicija Hrvatskih cesta. Zbog teške situacije u tvrtki i neisplate minimalaca za ožujak radnici prijete štrajkom, a Uprava tvrdi kako očekuju da im Hrvatske ceste isplate 3,8 milijuna kuna za radove na brzoj cesti Solin - Klis. U Hrvatskim cestama tvrde kako prema Hidroelektri nemaju dugovanja. Riječ je o 4,5 kilometara ceste koja se gradi već šest godina i još nije završena. Posao izgradnje dobila je poslovna udruga koju čine Konstruktor, Hidroelektra i Osijek Koteks.
Sve isplatili
Spor je nastao jer je Konstruktor loše odradio poslove na mostovima. Usprkos tome nadzorni inženjer je priznao radove i naložio potpunu isplatu Konstruktoru. Hidroelektra je kasnije na mostovima imala dodatne radove, čiju naplatu sada traži. U Hrvatskim cestama kažu da su sve isplatili, a Hidroelektra bi potraživanja od Konstruktora trebala tražiti preko suda.
Za to vrijeme radovi stoje i u HC-u ozbiljno razmišljaju da posao oduzmu Hidroelektri te ga ponude Osijek Koteksu. Ako Osijek Kotekst to odbije, Uprava HC-a će izdati negativnu referencu Konstruktoru, Osijek Koteksu i Hidroelektri, što ih automatski izbacuje s gradilišta i više se ne mogu javljati na natječaje HC-a.
Negativna referenca
S obzirom na to da HC u ovom trenutku ima najveći investicijski plan u cestogradnji, to bi za Hidroelektru bila smrtna presuda, a oko 1000 radnika ostalo bi bez posla. Da stvar bude apsurdnija, cijena preostalih poslova koje treba obaviti kako bi se završila dionica od tri kilometra brze ceste Solin - Klis iznosi svega 50.000 kuna. U slučaju izdavanja negativne reference konzorciju HC bi morao konzervirati gradilište, raspisati novi nateječaj, a u tom slučaju radovi ne bi bili završeni još dvije godine. Kako nemaju novca za vođenje gradilišta ni za isplatu plaća, Hidroelektra je povukla radnike s gradilišta rekonstrukcije ceste Vukovar - Oriolik, a na cesti Komarevo - Brđani radove nisu ni počeli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....