STRANAČKA PREPUCAVANJA

Gradonačelnik Pule želi Rivu po uzoru na Istočnu obalu u Splitu; IDS: ‘Imamo projekt iz 2011.‘

Nevjerojatno zvuči da IDS, koji je bio na vlasti do 2021., sada gura svoj stari projekt na gradsko vijeće

Ovako trenutno izgleda pulska Riva

 Goran Sebelic/Cropix

Pulska Riva uređivat će se u postojećim gabaritima, po uzoru na Istočnu obalu u Splitu. Poručio je to ovaj tjedan pulski gradonačelnik Filip Zoričić nakon sjednice gradskog vijeća na kojoj je IDS zatražio da se riva proširi po uzoru na stari idejni projekt iz 2011. godine.

Naime, tada je IDS bio na vlasti, a sve je bilo u jeku gradnje infrastrukture na toj bitnoj prometnici koja je trajala mjesecima. Nakon što se izgradila, očekivalo se da će početi i toliko željeno uređenje stare rive, no jedino što je tada učinjeno je bio izbor idejnog rješenja koji je pompozno predstavljen. Bio je to rad arhitektonskog ureda BF studio iz Zagreba. No, nakon toga, na Rivi se u idućih 13 godina ništa značajnije nije promijenilo, osim što dodatno propada. Pula se bez obzira na stalna obećanja političara, nije okrenula moru. IDS bi sada htio da u proces odabira modela uređenja Rive budu uključene stručne osobe arhitektonske i građevinske struke te da konačnu odluku o uređenju donese gradsko vijeće, a ne gradonačelnik samostalno.

image

Zbog čestog podizanja visine morske razine dio pulske rive je oštećen i potrebna je sanacija

Goran Sebelic/Cropix

- Uređenje Rive pitanje je od krucijalne važnosti za naš Grad i građane. Osnovno pitanje je kakvu Rivu Pula želi – saniranu u postojećim gabaritima, za što se zalažu koncesionar ACI i gradonačelnik Filip Zoričić, ili je pak urediti i proširiti za 13 metara prema nagrađenom idejnom arhitektonskom rješenju iz 2011. godine, rekao je predsjednik IDS-a Pula i gradski vijećnik Valter Boljunčić. Prema zahtjevu IDS-a zatraženo je da se u odabir modela uređenja pulske rive uključi Društvo arhitekata Istre te da se implementiraju već postojeća idejna rješenja kojom bi se Riva uredila i proširila.

Iz IDS-a poručuju kako pulska Riva ima izuzetno važnu ambijentalnu, prostornu i socijalnu ulogu zbog čega mora postati prostor u kojem građani uživaju, a kojim se grad vraća i okreće moru.

image

Zbog čestog podizanja visine morske razine dio pulske rive je oštećen i potrebna je sanacija

Goran Sebelic/Cropix

Stručnjaci koji su sudjelovali na tematskoj sjednici o Rivi ovog ljeta poručili su kako je "prilikom izrade idejnog urbanističkog rješenja uređenja gradske rive u Puli glavna nit vodilja bila kako napraviti Pulu mediteranskim gradom, na način da grad ima afirmativni pristup moru te da postane prava gradska riva, da pješaci uživaju u njoj te da sublimira sve parametre grada."

-Takvim projektom ponuđeno je i rješenje prometa u mirovanju i drugi kvalitetni pristupi svih aspekata uređenja i proširenja rive, zbog čega ga smatramo dobrim i dugoročno održivim, kazao je Boljunčić. No, vijeće taj prijedlog IDS-a nije prihvatio. Zoričić smatra da se po pitanju uređenja Rive trenutno radi o populizmu i pripremi za lokalne izbore.

- Projekt je ovo iz 2011. godine, a ideja iz 2008., i nevjerojatno zvuči da IDS, koji je bio na vlasti do 2021., sada gura projekt na Gradsko vijeće. Očito se radi i o populizmu i o lokalnim izborima.

image

Pulska riva je u derutnom stanju

Goran Sebelic/Cropix

Vrijednost je oko 11 milijuna eura, ako ćemo sanirati i urediti 700 metara Rive, po uzoru na Istočnu obalu u Splitu, kazao je pulski gradonačelnik. Istaknuo je kako gradska uprava ima idejno rješenje i kako je završena analizu tla u suradnji s Lučkom upravom i ACI-jem koji sudjeluje u projektu. Naime, svojedobno su Grad Pula, ACI i Lučka uprava potpisali su Memorandum o razumijevanju u kojem su sve tri strane formalizirale namjere za rekonstrukciju obalnog zida i uređenje obalne šetnice.

image

Pulska riva je u derutnom stanju

Goran Sebelic/Cropix

- Slijedi nam glavni projekt i dozvola. No, oformit ćemo tim stručnjaka koji će još detaljnije analizirati prostor Rive. Iskoristit ćemo znanja i europskih stručnjaka te potom opet izvijestiti gradsko vijeće i javnost, poručio je Zoričić. Inače, na tematskoj sjednici ovog ljeta na kojoj su sudjelovali Breda Bizjak iz Društva arhitekata Istre DAI-SAI, predstavnik nagrađenog idejnog rješenja iz 2011. godine Studio BF Nikola Boševski, predstavnik KON-2K5 konstruktivnog supporta tada nagrađenog projekta Marko Martinčić, član Uprave ACI-ja Ivan Herak i direktor tvrtke Obala specijalizirane za savjetovanje i projektiranje pomorskih objekata Goran Vego, pulski je gradonačelnik pojasnio da je Riva u vrlo lošem stanju i da u prvoj fazi predlaže sanaciju pa onda proširenje.

image

Pulska riva

Goran Sebelic/Cropix

- S moje strane želim najbolje, ali i najbrže rješenje jer je Riva u derutnom stanju, a nije upitno ni da treba postati šetnica, rekao je tada Zoričić o uređenju 700 metara Rive od ulaza na Uljanikov otok do Riječkog gata za što je tvrtka Obala izradila četiri varijante idejnih rješenja. Da podsjetimo, idejno rješenje kompletnog uređenja pulske Rive iz 2011. godine predviđalo je širenje obalnog zida za 13,8 metara. Bio je to najbolji rad od njih 13 pristiglih na javni natječaj koji je nagrađen sa 125 tisuća kuna. Prema tom projektu riva bi bila podijeljena u četiri cjeline povezane pješačkom stazom i zelenim površinama, zadržao bi se postojeći željeznički kolosijek te rekonstruirao željeznički kolodvor. Na mjestu sadašnjeg željezničkog kolodvora predlagali su višefunkcionalnu zgrada s peronima i željezničkom stanicom.

image

Pulska riva

Goran Sebelic/Cropix

Svi društveni sadržaji bili bi prema njihovoj zamisli smješteni na pontonima u moru, a sadržavali bi paviljon zabave s restoranom, noćnim klubom i casinom dostupan i s mora, arenu na vodi, transformabilno gledalište za projekcije, kazalište, kino predstave, sportske mečeve, izložbeni paviljon sa nizom manjih galerijskih prostora za stalne ili povremene izložbe, bazen s gledalištem te veslački klub s klupskim prostorijama, skladištem brodova i restoranom. Pontoni, betonski ili čelični, bili bi sidreni pilotiranjem u morsko dno, a rješenje uključuje i pokretnu garažu s do 400 mjesta. Planiran je bio i putnički terminal, koji bi prihvatio i lučku kapetaniju i carinski, kontrolirani dio lučkog prometa. Riva bi se nasula u širini od 2 do 5 metra, zavisno o zoni, a ispod Amfiteatra zagrebački bi arhitekti se arheološki park. No, ova je nagrađena ideja do dana današnjeg ostala samo na ideji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. prosinac 2024 23:02