VELIKA ŠKRTICA

Gradska plinara Zagreb počela je slati ugovore građanima. Evo što sve stoji u njima, od uvjeta plaćanja do raskida

Pročitali smo detalje ugovora o opskrbi plinom koji su ovih dana počeli stizati na adrese dosadašnjih kupaca

Zgrada Gradske plinare na Radničkoj cesti

 Zeljko Puhovski/Cropix

Građani koji su putem internetske stranice Gradske plinare Zagreb zatražili da im ona dostavi dokumentaciju i primjer ugovora kako bi odlučili kojeg će opskrbljivača odabrati, morali su čekati i do tjedan dana od prijave da im Plinara pošalje dokumentaciju.

Jednom kad je ona stigla, pred njima se nalazilo uvodno pismo u kojem se pojašnjava zašto je dobro zadržati usluge Gradske plinare Zagreb, iznos svih tarifnih stavki, obrazac Zahtjeva za promjenu opskrbljivača plinom, dva primjerka ugovora te opći uvjeti u kojima smo potražili za potrošače sve važne uvjete isporuke plina, ostanu li pri ovom opskrbljivaču.

Kao što je iz ugovora vidljivo, on se potpisuje na neograničeno vrijeme te stupa na snagu 1. listopada 2024. godine, a svaki kupac ostvaruje pravo na raskid ugovora u bilo kojem trenutku i bez plaćanja penala, ali pod uvjetom da je podmirio sve dospjele obveze prema Gradskoj plinari Zagreb. Raskid ugovora, navodi se, mora se podnijeti najmanje 30 dana prije datuma raskida, dakle mjesec dana unaprijed.

U iznosu tarifnih stavaka navodi se kako cijene vrijede u periodu do 30. rujna 2025. godine, no jednako tako stoji kako opskrbljivač ima pravo promjene uvjeta te da, posebno u slučaju kad su oni nepovoljniji za potrošača, o tim izmjenama građane mora obavijestiti najkasnije u roku od 30 dana prije početka njihove primjene, i to pisanim putem.

image

Primjer uvjete ugovora kakvi ovih dana stižu građanima

Dalje se navodi kako nepovoljniji uvjeti svakako podrazumijevaju povećanje cijene, osim u slučaju da je ona utvrđena izračunom prema elementima propisanima ugovorom, no prema najavama gradonačelnika Tomaševića, brige oko promjene iznosa cijena ne bi trebalo biti sve do rujna 2025. godine.

Obračunsko razdoblje kao i dosad ostaje jedan mjesec, i to na temelju procjene potrošnje plina po količinama utrošenim u godini dana ranije, a potrošači će imati pravo ulaganja prigovora na svaki pojedini akontacijski račun, pod uvjetom da to bude u roku od 15 dana od njegova izdavanja te da kupac obavezno plati nesporni dio računa.

U slučaju kad potrošač sumnja na obračun isporučenog plina, imat će pravo na to uložiti prigovor te zatražiti novu provjeru isporučenog plina u roku od pet dana od dana primanja računa, a pokaže li se da je obračun doista napravljen krivo, rok opskrbljivaču da ga ispravi je deset dana od datuma zaprimanja ugovora.

Opskrbljivač, navodi se u općim uvjetima, dužan je svakom kupcu najkasnije do 1. ožujka dostaviti povijesnu potrošnju plina u prethodnoj godini, po mjesecima i ukupno,obavijest o načinu na koji je potrošnja utvrđena te ga informirati o mogućnosti povratka na javnu uslugu.


Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. rujan 2024 22:52