Umjesto da mi je liječnica, kao i svakog mjeseca, poslala e-recepte u ljekarnu, jer sam kronični bolesnik s visokim tlakom i problemima sa srcem, morala sam u ambulantu.
Liječnica mi je rekla da sustav ne radi i da ne zna kad će to moći učiniti, pa kako sam s lijekovima bila pri kraju, morala sam put pod noge. Umirovljenica sam i imam vremena, ali u čekaonici sam usput ‘pobrala’ virozu pa ću sad dodatno trošiti zdravstveni proračun - ispričala je ljutita Zagrepčanka Maja koja se nemalo začudila da ni nakon tri dana nije uspjela dobiti svoje e-recepte koji su već nekoliko godina u praksi.
Povremeni prekidi
Slične odgovore o problemima s e-receptima i e-uputnicama imaju pacijenti i liječnici u cijeloj Hrvatskoj, i to od sredine prošlog tjedna. “S obzirom na to da su se i pacijenti i liječnici navikli na pogodnost e-recepata, ova ih je uskrata prilično razljutila premda bi se problem mogao riješti već tijekom ovog tjedna”, poručuju iz HZZO-a.
- Razlog trenutnog problema s Centralnim zdravstvenim informatičkim sustavom (CEZIH) je to što Ericsson Nikola Tesla dograđuje centralni softverski sloj i tehničke mogućnosti slanja e-uputnica, dobivanja e-nalaza. Tijekom tog posla povremeno dolazi do prekida rada CEZIH-a. Očekujemo da će se do kraja tjedna sustav stabilizirati - kaže Tatjana Prenđa Trupec, direktorica HZZO-a.
Tehnički problemi
Otkako su se pojavili ovi problemi s CEZIH-om, krenule su i priče po kojima je mogući razlog to što HZZO ne plaća troškove održavanja toga sustava, a sve zbog postupka izlaza Zavoda iz riznice. No, u HZZO-u to demantiraju i tvrde da se radi isključivo o tehničkim problemima. Naime, HZZO je Ericssonu Nikoli Tesli za 2013. i prošlu te za prva tri mjesec ove godine za održavanje, tehničku podršku i razvoj novih funkcionalnosti sustava ukupno platio oko 40 milijuna kuna, što svakako nije mali iznos, a uskoro će se vjerojatno potpisati i novi ugovor.
Inače, liječnici kažu da im se zbog ovih problema s CEZIH-om posao značajno povećao.
Malo radi, malo ne radi, kažu liječnici i dodaju da prekidi u sustavu nisu cjelodnevni i ne događaju se istodobno u svim ordinacijama obiteljske medicine, ali kad sustav padne, ne zna se kada će se uspostaviti. Tako su pacijenti prisiljeni doći u ambulantu po recept, a liječnici i sestre na papiriće pisati dijagnoze pa unositi u sustav kad to bude moguće.
S obzirom na to da je vrijeme viroza, ambulante su zatrpane pacijentima, a njima se ovih dana pridružuju i oni koji jedino na taj način doći do potrebnog recepta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....