Uprava Hrvatskih autocesta jučer je poništila natječaj za izgradnju 17,5 kilometara dionice autoceste Beli Manastir - most Drava vrijedan 380 milijuna kuna na autocesti A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj.
Natječaj je poništen nakon što Nadzorni odbor HAC-a nije potvrdio odluku Uprave o izboru ponude tvrtke Integral inženjering iz Laktaša za taj posao, a u međuvremenu su tvrtki istekla jamstva koja ona nije produžila. Na natječaj su pristigle tri ponude od kojih je samo Integralova bila ispod procijenjene vrijednosti i iznosila je 359,1 milijun kuna.
Rok jamstva
Kineska kompanija Sinohydro Corporation ponudila je izgradnju za 416,1 milijun kuna dok je zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod ponudila 446,1 milijun kuna. Upravi HAC-a trebalo je četiri mjeseca za odabir ponude Integrala za koju je suglasnost trebao dati Nadzorni odbor. Iako je riječ o formalnosti, dio članova Nadzornog odbora, među kojima i predstavnik sindikata, tražili su dodatna mišljenja i pojašnjenja vezano uz financijski dio ponude.
U međuvremenu je isticao rok jamstva za ozbiljnost ponude i rok za valjanost ponude ponuditelja. Uprava HAC-a je od ponuditelja zatražila produženje jamstva i valjanosti i svi su dali te dokumente osim Integrala. To je HAC-u izazvalo probleme jer su ostale dvije ponude iznad procijenjene vrijednosti. Kako saznajemo, uslijedili su pritisci lokalnih vlasti u Slavoniji da se posao dodijeli Osijek-Koteksu i njegovim partnerima, no to bi bilo protuzakonito te je u konačnici natječaj poništen.
U HAC-u se ozbiljno sumnja da je odugovlačenje dijela članova Nadzornog odbora bilo smišljeno kako bi došlo do isteka jamstava Integrala kako bi se oni eliminirali iz posla. Naime, ovo je već drugi veliki posao HAC-a u Slavoniji čiju realizaciju Nadzorni odbor odgađa. Naime, Uprava je još prije nekoliko mjeseci odabrala ponudu Strabaga za sanaciju kolnika na slavonskom dijelu autoceste A3 vrijednu oko 100 milijuna kuna. No, Nadzorni odbor do danas nije dao suglasnost već se traže neka dodatna pojašnjenja i time odgađa odluka.
Produljenje roka
Naši nam sugovornici tvrde kako postoji opasnost da HAC tako ove godine ne pokrene investicije vrijedne skoro pola milijarde kuna koje su planirane za ovu godinu.
Prema navodima u Odluci o poništenju natječaja, HAC bi novi natječaj za dionicu Beli Manastir - most Drava mogao raspisati u roku 30 dana od pravomoćnosti odluke. Prema neslužbenim informacijama, postoji mogućnost da bi cijeli projekt mogla financirati Europska banka za obnovu i razvoj. U Hrvatskim autocestama zasad ne mogu procijeniti koliko će ovo poništenje natječaja produžiti rok za završetak radova. Prema prvotnom planu, ova dionica je trebala biti završena 2020. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....