Hrvatske autoceste (HAC) donijele su odluku o zatvaranju čak deset svojih nadzornih centara. Razlog je ušteda, ali tvrde da zbog ukidanja centara ni na koji način nije ugrožena sigurnost vozača, objavio je RTL . Prenose kako u HAC-u tvrde da su time autoceste zapravo postale sigurnije.
Sve informacije o tome što se događa na autocesti u upravljački centar HAC-a stižu iz manjih nadzornih centara, od kojih su neki ovih dana zatvoreni. Doznaje se kako su radna mjesta operatera već ukinuta, a nadzor se seli u upravljačke jedinice.
- Sada se promet vodi s jedne točke na većem broju kilometara i tako postižemo takozvanu harmonizaciju prometnih tokova i samim time povećavamo sigurnost svih tokova na autocesti - rekao je za RTL voditelj Odjela za sigurnost autocesta u HAC-u Davor Bićanić.
No, s njegovom se tvrdnjom ne slaže šef sektora za održavanje. On tvrdi da upravljački centri u ovom trenutku zbog nedostataka i propusta nisu u mogućnosti nadzirati opremu i upravljati njome na svim dijelovima autoceste. Upozorio je na propuste u videonadzoru, zbog kojih dolazi do "crnih rupa", a problematična je i sigurnost vozača.
Zbog toga je zatražio da se hitno postave kamere na nekoliko dionica, od kojih su najpotrebnije na dionici između Modruša i Brinja. Osim toga, utvrdio je kako je potrebno postaviti još telefonskih stupića.
U dopisu koji je prije dva mjeseca HAC-ov odjel za promet poslao upravi tvrtke, upozorava se da je gašenje nadzornih kamera Centar za upravljanje i kontrolu prometa (COKP) proveo - na svoju ruku. No, u HAC-u sad tvrde da su zapravo njihovi rukovoditelji u ovom slučaju potpuno u krivu.
- Dok se svi signali ne prenesu u upravljačke COPK-e, ljudi i dalje kao takvi sjede u takvim centrima. Baš zbog toga da ne bi došlo do kašnjenja takve informacije - kaže Bićanić.
Trenutačno snimke kamera gleda jedan umjesto nekadašnjih pet zaposlenika. Stručnjaci se slažu da je svaki rez koji se tiče sigurnosti na cestama vrlo osjetljiv, a smatraju da smanjenje broja nadzornih centara ne bi smjelo utjecati na sigurnost odvijanja prometa. No, samo pod uvjetom da se poveća broj ophodarskih službi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....